Pagina 1 van 4
Welke olie S60/V70R en wat IC geneuzel.
Geplaatst: 02.11.2012 - 19:22
door Laguna-S60
Welke olie hebben jullie nou in jullie Ren zitten??
Op de olie dop en het instructie boekje word aangeraden castrol te gebruiken, en verder staat er dat er een sticker onder de kap moet zitten waar op staat aan welke specs de olie moet voldoen.
maar net die stickert mist
nu zag ik ergens op internet 0W30, welke gebruiken jullie??
Geplaatst: 02.11.2012 - 19:40
door Marc Apeldoorn
Ik gebruik Castrol 0W30
Geplaatst: 02.11.2012 - 19:43
door Laguna-S60
Owke, thanks!
en 5,5 liter toch?
Geplaatst: 02.11.2012 - 19:49
door Marc Apeldoorn
Ja
Geplaatst: 02.11.2012 - 20:02
door Laguna-S60
top

Geplaatst: 02.11.2012 - 20:41
door koen.s
Ik gebruik 5W40, in de 1998 R en in de 2003 R.
Geplaatst: 02.11.2012 - 20:44
door Marc Apeldoorn
Dat kan volgens mij ook prima, maar Volvo adviseerde voor de R ut 2003+ toch echt 0W30 (en dan Castrol, maar dat lijt me minder relevant)
Geplaatst: 02.11.2012 - 20:47
door koen.s
Marc Apeldoorn schreef:Dat kan volgens mij ook prima, maar Volvo adviseerde voor de R ut 2003+ toch echt 0W30 (en dan Castrol, maar dat lijt me minder relevant)
Die olie is ook goed, maar de tuner adviseerde 5W40.
Geplaatst: 02.11.2012 - 20:50
door Marc Apeldoorn
Dat mag je mj dan eens uitleggen?
Wellicht dat je er in de zomer iets aan hebt???
Geplaatst: 02.11.2012 - 20:52
door Laguna-S60
Ben ook wel benieuwd,
ik zag trouwens dat jullie N ook te koop staat?
welke intercooler hebben jullie er onder hangen? was geen standaard namelijk en lijkt me een leuke upgrade voor onze R

Geplaatst: 02.11.2012 - 21:02
door Marc Apeldoorn
Als je een andere IC wil zou ik je toch adviseren eens te kijken naar aquamist, veel goedkoper en veel effectiever
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:06
door JohanH
Als je voor Castrol olie gaat, dan raad ik vanuit eigen ervaring aan om Castrol Magnatec te nemen. Net even een hogere kwaliteit als de GTX maar toch nog goed betaalbaar. Juiste waarde weet ik zo 1,2,3 niet.
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:08
door koen.s
Olie geen idee, wel eens op school gehad over het viscositeit verhaal.
ben dat allemaal al lang vergeten.
Maar 0W30, 5W30, 5W40 is allemaal goed.
Hij gaat van internet af.
Je krijg alleen koopjes jagers en handelaren die er €8000 voor geven.
Deze intercooler.
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... ct_id=5096
Daarna wel je chip aanpassen.
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:11
door Laguna-S60
Marc Apeldoorn schreef:Als je een andere IC wil zou ik je toch adviseren eens te kijken naar aquamist, veel goedkoper en veel effectiever
gaat me ook een beetje om de looks :oops:
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:11
door Laguna-S60
koen.s schreef:Olie geen idee, wel eens op school gehad over het viscositeit verhaal.
ben dat allemaal al lang vergeten.
Maar 0W30, 5W30, 5W40 is allemaal goed.
Hij gaat van internet af.
Je krijg alleen koopjes jagers en handelaren die er €8000 voor geven.
Deze intercooler.
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... ct_id=5096
Daarna wel je chip aanpassen.
altijd balen zoiets ja..., waarom de chip aanpassen, veranderd het zoveel??
nu ook veel meer pk's of issie daar niet op afgesteld?
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:13
door Marc Apeldoorn
Ook bij ET (Mark dus) zal hij aquamist adviseren boven een IC ingeval van vermogen, looks is natuurlijk een andere zaak
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:15
door Marc Apeldoorn
Ook bij ET (Mark dus) zal hij aquamist adviseren boven een IC ingeval van vermogen, looks is natuurlijk een andere zaak. Je krijgt met een IC zeker niet meer PK's, maar je verliest er in de zomer minder......
Met aquamist beperk je in de zomer je vermogensverles volledig, sterker je wint er 5PK mee......
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:16
door Laguna-S60
Je hebt sowieso al wat meer vermogen door het grotere koeloppervlakte, maar dus dat beetje vind ik genoeg, maar vind het ook wel dik staan zo'n dikke grill achter de bumper

Geplaatst: 02.11.2012 - 21:18
door Marc Apeldoorn
Je krijgt nooit extra vermogen door een IC..............
Geplaatst: 02.11.2012 - 21:23
door Laguna-S60
s'winters wel..., en zoals je zegt in de zomer raak je minder kwijt.
En door het grote koel oppervlakte krijg je wel degelijk wat winst, zeker als je vervolgens de aanzuigbuizen van de turbo vervangt door betere en dikkere exemplaren!