EGR,Vermogenverlies,Gloeibougie,roetfilter,...Update
Geplaatst: 07.11.2012 - 10:23
Na 150.000 probleemloze kilometers met mijn C30 1.6D lijkt daar nu daar nu verandering in te komen.
Sinds 1à2 maand heb ik problemen met verminderd vermogen. Het begon met plots inhouden op de snelweg, na enkele seconden kwam het vermogen dan steeds terug.
Na een eerste bezoekje aan de garage werd een software update gedaan, als snel bleek dit niet de oplossing te zijn.
Bij een volgende afspraak werd de EGR klep gereinigd, ook dat bleek niets uit te halen.
Ondertussen leek het vermogen ook helemaal te verdwijnen, geen kracht meer onder de 3000 toeren
Maandag ging hij dan binnen om de EGR klep te vervangen en om 2 gloeibougies waarvan er een vast bleek te zitten te varvangen.
Gisteren kreeg ik een telefoontje dat er een gloeibougie is afgebroken. Morgen wordt nog een ultieme poging gedaan om de bougie er alsnog uit te krijgen. Lukt dat niet moet de cilinderkop er af = €€€€
Iemand reeds gelijkaardige problemen gehad ? En waren die dan opgelost met het vervangen van de gloeiboegie's ?
Op C30world.com lees ik iet of wat gelijkaardige verhalen, en daar lijkt het soms het begint van het einde.
Ik had er graag nog een jaar of 2 mee rondgereden, maar begin nu wat te vrezen dat de kosten aan dit motorblok de komende jaren zouden kunnen oplopen.
Sinds 1à2 maand heb ik problemen met verminderd vermogen. Het begon met plots inhouden op de snelweg, na enkele seconden kwam het vermogen dan steeds terug.
Na een eerste bezoekje aan de garage werd een software update gedaan, als snel bleek dit niet de oplossing te zijn.
Bij een volgende afspraak werd de EGR klep gereinigd, ook dat bleek niets uit te halen.
Ondertussen leek het vermogen ook helemaal te verdwijnen, geen kracht meer onder de 3000 toeren
Maandag ging hij dan binnen om de EGR klep te vervangen en om 2 gloeibougies waarvan er een vast bleek te zitten te varvangen.
Gisteren kreeg ik een telefoontje dat er een gloeibougie is afgebroken. Morgen wordt nog een ultieme poging gedaan om de bougie er alsnog uit te krijgen. Lukt dat niet moet de cilinderkop er af = €€€€
Iemand reeds gelijkaardige problemen gehad ? En waren die dan opgelost met het vervangen van de gloeiboegie's ?
Op C30world.com lees ik iet of wat gelijkaardige verhalen, en daar lijkt het soms het begint van het einde.
Ik had er graag nog een jaar of 2 mee rondgereden, maar begin nu wat te vrezen dat de kosten aan dit motorblok de komende jaren zouden kunnen oplopen.