Pagina 1 van 3

V70 GT 5 of 6 versnellings

Geplaatst: 11.11.2012 - 20:36
door toppertje
na een tijdje in de V50 te hebben rond gereden,speelt toch de gedachte
om weer een V70 te kopen.
het moet een diesel worden,en ik vind een automaat wel fijn.
nou zit ik rond te kijken naar een 2005 model,aangezien deze nog
geen regenererend roetfilter heeft. is dit juist?
kan ik er vanuit gaan dat alle GT 5 versnellings geen regenererend filter
hebben?

welke verschillen zitten er technisch tussen de D5 van 2005 en 2006?
ik lees over wervelkleppen ed?
en geven de modellen na 2005 meer problemen?

Geplaatst: 11.11.2012 - 20:38
door bart simpson
5 bak is idd geen rpf af fabriek

Geplaatst: 11.11.2012 - 20:44
door toppertje
bart simpson schreef:5 bak is idd geen rpf af fabriek
dus een GT 6 dus automatisch altijd een rpf?

Geplaatst: 11.11.2012 - 20:51
door bart simpson
ja

Geplaatst: 13.11.2012 - 11:39
door Thijs
Het roetfilter en de wervelklep zijn idd de grootste verschillen in de motor waar ik van weet. Een late 2005 zou mijn voorkeur ook zijn alhoewel ik op het afgebroken stangetje van de wervelklep na er nog niks mee gehad heb.. In dat geval zou de GT6 mijn voorkeur weer zijn qua bak.

Had je nou je traktor nog maar gehad?

Geplaatst: 13.11.2012 - 12:51
door toppertje
ja, De Traktor.....
dat waren nog eens tijden...

maar schakelt de 6bak beter/fijner dan de 5 bak geartronnic?
ik lees wel verhalen dat de 5bak zuiniger is.

Geplaatst: 13.11.2012 - 13:50
door Brambo67
6-bak schakelt véééél fijner. D5 185pk is ook een goede motor. Ik heb er hier meer voorbij zien komen zonder dan met grote problemen. Is inderdaad wat minder zuinig, maakt wat meer lawaai maar heeft ook meer PK's en Nm's en da's altijd goed. En natuurlijk zijn er die zeggen dat dit allemaal niet uitmaakt, zijn vaak degenen die 'slechts' 130 of 163 pk hebben. Je moet eens uitrekenen wat je extra kosten zijn op zo'n auto (verbruik, onderhoud, afschrijving) ten opzichte van de gebruiksduur. Is volgens mij haast niet te berekenen zo gering.... En dan wel elke dag weten dat je 185 pk en 400 Nm tot je beschikking hebt. Lijkt mij een simpele keuze. De GT6 is geen Getrag of ZF bak maar i.i.g. veel beter dan de oude 5-bak. Succes met je keuze!

Geplaatst: 13.11.2012 - 14:20
door Thijs
toppertje schreef:ja, De Traktor.....
dat waren nog eens tijden...

maar schakelt de 6bak beter/fijner dan de 5 bak geartronnic?
ik lees wel verhalen dat de 5bak zuiniger is.
Ik denk dat de 6 bak niet minder zuinig is maar het roetfilter welke je er altijd bij hebt met de 6 bak...

Geplaatst: 13.11.2012 - 14:30
door volvov70r
Op de R met GT5 was het koppel begrensd op 350 Nm vanwege de bak.

Ik zou even checken of dit voor de diesels ook het geval is.

Geplaatst: 13.11.2012 - 15:07
door toppertje
waar ligt dat dan aan,dat de 6bak lekkerder schakelt dan een 5 bak?
is de techniek zo verschillend tussen beide bakken?

en dat roetfilter,is dat er onder tussen softwarematig uit te programeren als
deze verwijderd word?

Geplaatst: 13.11.2012 - 15:49
door Thom
Het is natuurlijk wel vreemd dat die 185pk zoveel minder lekker klinkt. Pas bij de huidige twinturbo's is er weer (een btje) van dat fraaie geluid teruggekomen.

Geplaatst: 13.11.2012 - 19:51
door Thijs
toppertje schreef:
en dat roetfilter,is dat er onder tussen softwarematig uit te programeren als
deze verwijderd word?
Er zijn idd bedrijven die dat kunnen, alleen ben je bij controle wel de sjaak ivm verkregen subsidies ed.. Lijkt me dat je er een vlotter reagerende auto voor terug krijgt overigens en die ook nog zuiniger is.

Geplaatst: 13.11.2012 - 20:02
door toppertje
het probleem met die regenererende roetfilters wil ik niet,met alle bijkomende
ellende,vandaar mijn vraag.

Re: V70 GT 5 of 6 versnellings

Geplaatst: 13.11.2012 - 20:16
door Gast
toppertje schreef:na een tijdje in de V50 te hebben rond gereden,speelt toch de gedachte om weer een V70 te kopen.
Wanneer kom je bezichtigen?

Geplaatst: 13.11.2012 - 20:23
door toppertje
hahaha,ik wist niet dat jij ruilen wou met een V50?

Geplaatst: 13.11.2012 - 20:27
door Gast
Wie heeft het over ruilen? :roll: :P

Geplaatst: 13.11.2012 - 20:29
door toppertje
ik

Geplaatst: 13.11.2012 - 20:29
door Gast
Ohh, je bedoelt INruilen........

Geplaatst: 13.11.2012 - 20:32
door toppertje
mag ook,doe maar een voorstel per PM :wink:

Geplaatst: 13.11.2012 - 23:16
door sbv
Wil je niets met een roetfilter te doen hebben, dan wordt het stoppen bij een modeljaar 2005.
Ik rij in mijn 2e D5 185 pk 6 bak GT en wil niet echt terug naar een 5 bak GT D5.

De dorst is wel wat hoger door roetfilter etc, maar ach....lig er niet wakker van