Pagina 1 van 1
Waarom blijft de standkachel aan (ook na uren rijden)
Geplaatst: 14.11.2012 - 22:00
door Marelli
Sinds een jaar merk ik (nu weer omdat het kouder is) dat de standkachel de hele rit -soms wel uren- aanblijft.
Tot 2011/12 gebeurde dat niet, m.a.w. rijden en koelwater op temperatuur = hulpverwarming uit.
Weet iemand of dat met een software instelling aangepast kan worden (door de dealer). Die kachel met een schakelaartje hardwarematig uitzetten kan wel maar lijkt mij een lapmiddel (met het timerdraaiwiel uitzetten werkt niet, iets in de software overruled dat)
Geplaatst: 15.11.2012 - 09:52
door Frederik Welvaert
Ben je zeker dat het koelwater op temperatuur is? Als dat niet het geval is kan die misschien aanblijven als extra. Als dat het geval is zou het ook gewoon kunnen dat de temperatuur niet of niet juist wordt doorgegeven aan de kachel. Is het een af-fabriek systeem? Heb je de wagen al eens laten uitlezen bij de dealer?
Geplaatst: 15.11.2012 - 10:02
door Marelli
Koelwater temp is OK, Ja het is een affabriek systeem en tot vorig jaar geen problemen. Wel heb ik een aantal keer een flinke reset moeten doen omdat de automaat er uit is geweest (dwz brandstofleiding naar st.kachel eruit en dat kost meer dan 3x kachelstarts om genoeg diesel gepompt te krijgen: na 3 valse starts van de st.kachel moet het gereset worden).
Ik zoek eigenlijk iemand die alle inns&outs van die software kent en wéét of dit een instelling is of dat het (alleen) een sensorfout moet zijn
Geplaatst: 15.11.2012 - 13:56
door Ben
Wat zegt de dealer?
Geplaatst: 15.11.2012 - 13:59
door Marelli
DE dealer is in mijn geval Zwolle...die zegt niets. Uitlezen kost daar geld en dat heb ik er bij hen niet voor over.
vanavond ga ik langs bij ## om een uitlezing te krijgen.
wordt vervolgt
Geplaatst: 15.11.2012 - 14:03
door Turbodesk
Apparatuur kost nou eenmaal geld.
Geplaatst: 15.11.2012 - 14:07
door Marelli
dat bedoel ik niet! Volvo Zwolle heeft nu eenmaal k@# service. De klant is koning, behalve bij Furness Cars Zwolle.
Ik heb geen geld over voor deze toko.
Geplaatst: 15.11.2012 - 15:04
door Ben
Dan ga je toch naar een ander. Dealers genoeg die je graag helpen.
En doorrijden met een werkende standkachel lijkt me brandstof = geld te kosten.
Geplaatst: 15.11.2012 - 15:12
door Marelli
ja dat kan, kost overigens ook weer diesel ::lol:
Geplaatst: 15.11.2012 - 17:16
door toppertje
uitlezen heeft weinig zin
er worden bijna geen foutcodes vd standkachel opgeslagen(weet ik uit ervaring)
Geplaatst: 15.11.2012 - 18:37
door Marelli
klopt, geen foutcodes.
ik denk dat ik ergens (zekering?) een schakelaar tussen zet want dit valt zo niet op te lossen....helaas.
Er zal toch wel ergens op deze aardkloot iemand rondlopen die weet welk signaal die kachel het signaal "warm genoeg" geeft?
Geplaatst: 15.11.2012 - 19:48
door toppertje
zekering nummer 1 is vd standkachel.
deze zit onder de motorkap,de zekeringkast onder de voorruit
Geplaatst: 15.11.2012 - 19:50
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 30.11.2012 - 13:20
door Bover
Mijn standkachel doet het ook niet meer. Start wel en stopt na drie minuten. Heb nieuwe kabelboom besteld met onderdelen ontsteking, gloeistaafje en verdeler geloof ik.
woensdag aan het werk