Pagina 1 van 1
spanningsterugval zichtbaar aan verlichting
Geplaatst: 16.11.2012 - 16:15
door tomvolvofan
Hallo,
Bij gas geven in neutraal of bij gas geven bij lage snelheid (bijvoorbeeld in file rijden) zwakken gedurende een fractie de lichten van onze C70 (bouwjaar 2011) auto fel af. Ook na een lange rit blijft dit probleem.
Heeft iemand al iets gelijkaardigs ondervonden ? Wat kan het zijn ?
Nu en dan ook een "anti skid service vereist" - melding. Kan het één met het ander te maken hebben ?
Auto gaat volgende week na de dealer, maar ik wil eens polsen of het euvel bekend is.
mvg,
Tom
Geplaatst: 27.11.2012 - 20:58
door gold
Mij niet bekend
Geplaatst: 28.11.2012 - 19:24
door Volvo T56
Bij de garage de BC laten uitlezen, daar mogelijk meer info van.
Geplaatst: 28.11.2012 - 21:18
door VolvoTech
Ja, uitlezen eerst maar eens..
update
Geplaatst: 06.12.2012 - 17:45
door tomvolvofan
Hallo,
Auto werd uitgelezen, geen specifieke foutcodes aanwezig.
Software update : geen verbetering
Probleem is ook zichtbaar bij het draaien aan het stuur tijdens stationair - lichten verzwakken dan. Ook de achteruitrijlichten flikkeren tijdens stationair (zichtbaar bij duisternis)
Vandaag nieuwe batterij erin - lijkt iets beter te zijn, straks eens zien na een lange rit nadat de nieuwe batterij volledig is geladen.
mvg,
Tom
Geplaatst: 15.12.2012 - 12:47
door ex-Mooseman
alternator doet niet volledig wat ie doen moet ?
Geplaatst: 15.12.2012 - 12:50
door tip
Dynamo/spanningsregelaar?
Geplaatst: 15.12.2012 - 13:34
door BlackcurrantV70
Bouwjaar 2011 is dus nog garantie, ik zou zeggen "terug naar de dealer tot het opgelost is"
Geplaatst: 21.02.2013 - 15:59
door tomvolvofan
Update : eigen aan alle D3 motoren zonder Xenon
Alle spanningen van de auto zijn uitgelezen. Vervolgens kwam het advies van Zweden om de electronische module (onder het handschoenkastje) te vervangen. Dit gaf geen beter resultaat.
Nadien volgende bericht van Volvo aan de dealer : "Dit is het spanningsverschil van de alternator, die doordat de wagen is uitgerust met een BMS sensor, niet continue het voertuigcircuit van spanning voorziet.
Dit is eigen aan het product en hiervoor kunnen we geen aanpassingen uitvoeren. De functie van de BMS is mee opgenomen in het behalen van de EURO 5 norm.
U mag dit rapport afsluiten.”
En inderdaad, intussen samen met andere Volvo rijders getest met nog een andere C70 D3, een S 80 D3 en en S 60 D3 : allemaal hetzelfde verschijnsel. Schijnt zo te zijn om aan de milieunormen te kunnen voldoen.
mvg,
Tom
Geplaatst: 21.02.2013 - 20:12
door BlackcurrantV70
Likkt mij niet bekend op onze C70 D3 zonder xenon
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:42
door tomvolvofan
misschien enkel bij handgeschakelde ? Het waren vier handgeschakelde D3 's waar ik het ook bij vastgesteld heb.
In donker testen : stationair laten draaien en kort aan het stuur naar links en rechts draaien en tegelijkertijd de lichten gadeslaan tegen bijv. een muur
of eens kort na elkaar een paar keer gas geven in neutraal
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:52
door Ramon&Ramon
Het is een vrij normaal verschijnsel,niks mis mee dus.
Is ook vrij logisch,s.
Geplaatst: 25.02.2013 - 09:28
door roadrage
is zoals al eerder aangegeven normaal gedrag.
ik merk hetzelfde op bij de Polo (2012) van mijn moeder.
je moet echt goed opletten wil je idd zien dat het licht heel even minimaal wat minder word als je bij aan je stuur draait (alleen stilstaand) rijdend is dit niet eens op te merken als het dan al gebeurt.