Pagina 1 van 1
volvo 850 lang stilgestaan
Geplaatst: 16.11.2012 - 17:03
door 850sittard
Hallo,
Ik heb vorige week een
Volvo 850 uit 1997 die in maart 2013 al 3 jaar stil staat zien staan
Auto zag er nog prima uit. Het betreft een 2.5 20v sports line. Km 260000
Ik heb de olie etc gecontroleerd en daarna de auto overgestart.
Startte echt probleemlos, tellers deden het, lampjes deden het egingen ook weer uit. Reageerde goed op het gas en ook de climate control werkte. (stoelverwarming etc ook)
De motor tikte alleen, mij werd gezegd door de klepstoters. Toen het blok warmer werd, wrd dit ook minder
Wat mij opviel was dat de banden nog erg goed waren, de voorrem schijven waren verroest maar achter zaten er enkel spikkels op. Ook zaten de remmen niet vast, de auto rijd gewoon. Ook de deuren oud plakte niet vast.
Nu is mijn vraag, slopen of kopen? Auto heeft geen APK maar kost daarentegen ook maar 300 euro.. wat kan ik verwachten? Oliekeerringen? Ophanging? Distributieriem?
Gr
Geplaatst: 16.11.2012 - 17:05
door 850sittard
Misschien belangrijk, er heeft een LPG tank in gelegen. Is er nu echter uit.
Uitlaat etc waren in prima staat en er lekte niks.
Geplaatst: 16.11.2012 - 17:36
door Fredhead
Als ik dat zo lees even alle vloeistoffen en filters vervangen en gewoon kopen en mee gaan rijden
Geplaatst: 16.11.2012 - 18:17
door lint
Voor de zekerheid distributieriem vervangen, remmen goed controleren/ schoonmaken, vloeistoffen/filters vervangen en rijden maar!
Geplaatst: 16.11.2012 - 18:36
door Ben
Laat hem nakijken door Arthur van Thuurbo.nl
Bekende van het forum, zit in Gronsveld en kent de 850 op z'n duimpje
Geplaatst: 16.11.2012 - 19:06
door Johan s60
850sittard schreef:Misschien belangrijk, er heeft een LPG tank in gelegen. Is er nu echter uit.
Uitlaat etc waren in prima staat en er lekte niks.
Dan heb ik toch mijn bedenkingen tav de KM stand, maar dan wat is 300 euro
Geplaatst: 16.11.2012 - 19:15
door toppertje
Johan s60 schreef:850sittard schreef:Misschien belangrijk, er heeft een LPG tank in gelegen. Is er nu echter uit.
Uitlaat etc waren in prima staat en er lekte niks.
Dan heb ik toch mijn bedenkingen tav de KM stand, maar dan wat is 300 euro
niet waard om de distri te vervangen iig.
kopen,vingers kruisen en gaan met die banaan
Geplaatst: 16.11.2012 - 19:19
door 850sittard
precies mijn gedachte, waarom een 850 die, relatief gezien, niet heel veel gelopen heeft verkopen voor 300 euro.
Staat er nog een naast, ook 300 euro. uit 1996, 235000 gelopen als ik het goed heb. Wel minder luxe, 2.0l blok, en start slechter. Loopt ook de hele tijd van 800 naar 1500 toeren op en neer als je totaal niks doet.
Staan wel beide bij een dealer van Volvo.
Probleem is dus echter, of ik moet de auto laten verplaatsen met een auto ambulance en op eigen terrein zetten/verzekeren, vloeistoffen ed vervangen en dan weer met een auto ambulance naar een garage laten brengen. Of zorgen dat die APK heeft voor ik hem verplaats.
Geplaatst: 16.11.2012 - 19:34
door Ben
Hij zal toch wel in de handelsvoorraad van die dealer zitten?
Dan groene platen van de dealer er op en op eigen terrein zetten.
Geplaatst: 16.11.2012 - 19:37
door 850sittard
Ben schreef:Hij zal toch wel in de handelsvoorraad van die dealer zitten?
Dan groene platen van de dealer er op en op eigen terrein zetten.
Nope. Dealer vind het de moeite niet waard om ze in de handelsvoorraad op te nemen voor het een beetje dat ze opleveren. Ik citeer "ik ga niet me monteurs er 3 uur aan laten werken om er dan 1000 euro winst op te maken"
Kan er ook met groene platen mee gereden worden als ze niet in de handelsvoorraad staan? Anders doe ik dat inderdaad.
Geplaatst: 16.11.2012 - 19:38
door The Volvoboy
Ik zeg: gewoon doen. Zoals je hem nu beschrijft is ie gewoon goed. Tikken zijn inderdaad de klepstoters. Gaat wel over. Dat er LPG in heeft gezeten maakt niks uit, daar kunnen die blokken uitstekend tegen.
Geplaatst: 16.11.2012 - 22:47
door cees klumper
Ik ben lid van een klassiekerforum waar regelmatig wagens tot leven worden gebracht die 20-30 jaar hebben stilgestaan ...
Geplaatst: 19.11.2012 - 08:40
door Walter
850sittard schreef:Ben schreef:Hij zal toch wel in de handelsvoorraad van die dealer zitten?
Dan groene platen van de dealer er op en op eigen terrein zetten.
Nope. Dealer vind het de moeite niet waard om ze in de handelsvoorraad op te nemen voor het een beetje dat ze opleveren. Ik citeer "ik ga niet me monteurs er 3 uur aan laten werken om er dan 1000 euro winst op te maken"
Kan er ook met groene platen mee gereden worden als ze niet in de handelsvoorraad staan? Anders doe ik dat inderdaad.
niet alles in de handelsvoorraad wordt klaargemaakt om te verkopen. De apk is verlopen, auto's staan echt niet al die jaren in de wegenbelasting en verzekering. Zullen dus op de handelsvoorraad staan (daar kun je auto's op plaatsen, soort schorsen maar dan in grotere aantallen en kan voor langere tijd. Je ontkomt aan de belasting-, apk- en verzekeringsplicht). Zo'n auto kun je transporteren en verzekeren door de groene kentekenplaten. Of die auto dan wel moet voldoen aan de apk plicht, daar twijfel ik over
Geplaatst: 04.01.2013 - 20:18
door robert31

Ennnn????? Hoe is het afgelopen?
ben echt niet benieuwd hoor!!
Geplaatst: 04.01.2013 - 20:23
door Ramon&Ramon
Die zal inmiddels gesloopt zijn?

Geplaatst: 04.01.2013 - 20:39
door 850sittard
Verkocht net voordat ik de 2.5 wilde ophalen.. helaas! Op zoek naar een andere momenteel
Geplaatst: 04.01.2013 - 21:06
door V70/2.4D/2003
Of die auto dan wel moet voldoen aan de apk plicht, daar twijfel ik over
Ik niet, hoeft niet.
Geplaatst: 04.01.2013 - 23:27
door dutchlimits
niet zo opscheppen hé
(jij wordt alleen maar harder gestraft

)