Volvo automatische gordel hoogte instelling
Geplaatst: 18.11.2012 - 14:02
Met de introductie van de Volvo 850, liet Volvo een systeem zien genaamd ARH (Automatic Retractor Height Adjustment).
Vrij vertaald was dit een systeem, dat automatisch de meest ideale hoogte van de gordel instelde in de B-stijl.
Door de 'rol' waar de gordel wordt opgerold, verticaal te plaatsen direct bovenin de B-stijl, werd de hoogte zo automatisch aangepast.
Veel concurrenten hadden / hebben deze rol horizontaal geplaats, lager in de B-stijl en dan met een 'hulprol' bovenin de B-stijl. Met deze horizontale hulprol wordt dan de hoogte versteld.
Nu dacht ik laatst in het interieur van een V60 te zien, dat men weer van dit systeem is afgestapt en ook weer met 'handmatige hoogteverstelling' werkt.
Wanneer is dit conventionele systeem weer in gebruik genomen en is dan ook gebleken dat het ARH systeem toch minder goed werkte dan aanvankelijk gedacht?
Groet,
Thijs
Vrij vertaald was dit een systeem, dat automatisch de meest ideale hoogte van de gordel instelde in de B-stijl.
Door de 'rol' waar de gordel wordt opgerold, verticaal te plaatsen direct bovenin de B-stijl, werd de hoogte zo automatisch aangepast.
Veel concurrenten hadden / hebben deze rol horizontaal geplaats, lager in de B-stijl en dan met een 'hulprol' bovenin de B-stijl. Met deze horizontale hulprol wordt dan de hoogte versteld.
Nu dacht ik laatst in het interieur van een V60 te zien, dat men weer van dit systeem is afgestapt en ook weer met 'handmatige hoogteverstelling' werkt.
Wanneer is dit conventionele systeem weer in gebruik genomen en is dan ook gebleken dat het ARH systeem toch minder goed werkte dan aanvankelijk gedacht?
Groet,
Thijs