Pagina 1 van 1

Lambda kapot of niet? Steker geeft vreemde waarde aan!

Geplaatst: 19.11.2012 - 17:13
door vvnik
Hallo allen,

Ik heb hier een S60 5cil van 2001 benz. met 130.000 op de teller en heb dus onderstaande probleem.

Bij de dealer geweest laten uitlezen en die geeft aan dat voorste lambda voorverwarmer het niet doet.

Ik heb stekker eraf gehaald en met een multimeter gemeten en dit is wat ik te zien krijg:

1. Als ik motor laat lopen en met een multimeter op de signaal draadjes meet dan geeft multimeter aan dat 2 signaal draden met elkaar verbonden zijn. <-- Kan dit kloppen?

2. Als motor loopt dan meet ik op die signaal draadjes t.o.v. massa (in de stekker) 10,4 Volt. Als ik deze meet t.o.v. maas van de auto dan meet ik 14,4 Volt. <-- Kan dit kloppen?

Kan iemand deze bevestigen?

Niko

Geplaatst: 19.11.2012 - 18:31
door vvnik
Is dit nu echt een kapotte lambda of is het een kortsluiting?

Ik wil niet straks met hetzelfde probleem zitten na het vervangen van deze sensor.

Geplaatst: 19.11.2012 - 18:51
door Laguna-S60
ik weet wel mocht de voorste sonde echt stuk zijn dat ik er niet te lang mee zou willen rijden.., kan je je kat kosten in het ergste geval.

heb je ook een motorlampje? en wat was de fout code?

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:00
door vvnik
de voorste is echt stuk.
fout was met een generieke uitlees apparaat p0032 van volvo dealer heb ik geen fout code gekregen.
ik heb idd motorlampje aan.

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:02
door Laguna-S60
Dan is het vrijwel zeker dat ie stuk is, gebeurt wel vaker bij onze Volvo's, alhoewel dan meestal bij hogere km standen.., 300dkm+

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:24
door vvnik
maar wat ik heel vreemd vind is dat signaal draden van lambda na dat je sleutel in contact zet worden met elkaar verbonden. en op de draden van verwarmer meet ik maar 10,4 Volt.

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:26
door vvnik
Ik heb trouwens een andere niet originele erin gezet en die doet het ook niet.
Dat vind ik ook vreemd want hij moet toch iets doen zelfs als het een verkeerde informatie geeft?!?!?!

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:36
door Oceanracer
Het lampje gaat pas weer uit, nadat je hem met VIDA hebt gereset, of nadat er een goede (!) lambda sonde is geplaatst en erna diverse malen gestart wordt.

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:38
door vvnik
ik heb eerste deze niet originele lambda erin gezet daarna pas naar volvo geweest en daar hebben ze dus gezegd dat lambda het niet doet.

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:39
door Oceanracer
Dan deugt hij dus niet. Goedkoop dingetje waarschijnlijk.

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:49
door vvnik
dat klopt t'is een goedkoop ding maar toch moet het wat doen.
maar ik zit nog met het probleem dat op de stekker zonder lambda eraan meet ik maar 10,4 Volt en signaal draadje lijken kortgesloten te zijn.

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:51
door vvnik
ik heb met deze probleem ook APK (2 weken geleden) gehad en gekeurd.
CO was goed alleen lambda waardes waren iets hoog.

Geplaatst: 19.11.2012 - 19:53
door Oceanracer
Heeft die goedkope wel de juist stekkeraansluiting dan? Een goede is van Denso of Bosch, maar dan nog moet je opletten of je de juiste hebt voor jouw motor.

Geplaatst: 19.11.2012 - 20:06
door vvnik
in bijgesloten diag. kun jij zien wat ik bedoel.

deze kortsluiting gebeurd pas na dat je sleutel op contact II zet.

Geplaatst: 14.12.2012 - 10:27
door VolvoS60D5Black
Je gooit dingen door elkaar... Je hebt het over storing op de verwarmer van de lambda. En je gaat meten op de signaal draad.

Wat is nu precies de storing?

Vaak is de verwarming stuk. Pootje 1 en 2 (op de steker vanaf ecu)komt spanning op te staan bij koude motor. Zo niet zekering stuk

De ecm stuurt via 3 of 4 een spanning uit en krijgt via 3 of 4 een spnning terug. Daar berekent hij dus inspuiting mee.



Enne imitatie lamdbasensoren is vragen om problemen

Geplaatst: 14.12.2012 - 10:31
door VolvoS60D5Black
Op welke steker meet je? Die van de sensor. Of die naar de ecu

Geplaatst: 14.12.2012 - 11:14
door Ramon&Ramon
Bij veel imitatie sensoren klopt de bedrading niet of het zit omgekeerd,zo blaas je de ecu dus op.
Goedkoop wordt dan duurkoop.

Geplaatst: 14.12.2012 - 20:29
door vvnik
Deze probleem is opgelost met een nieuwe lambda sensor van Denso type DOX-1419.
Het is geen OEM part maar werkt perfect!
Ik moet wel zeggen dat ik heb NGK en BOSCH gehad allebei nieuw en zonder resultaat.

Niko

Geplaatst: 16.12.2012 - 10:24
door Plein69
Ik had zelfde euvel net mijn S80.
Voorste lambda sonde kapot de DOX-1419 van Denso.
Is de zelfde die Volvo standaard heeft gemonteerd vanuit de fabriek.

Op onderstaande website besteld en in 4 dagen in huis.
Kosten € 135,- inclusief verzenden.
Zelfde als het origineel.

http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... rs-ccp.asp

* heb geen belang bij de vermelde website en ken het bedrijf verder ook niet.
Maar wil mensen niet een verschil van € 150,- ten opzichte van de Volvo onthouden.

Geplaatst: 20.12.2012 - 22:43
door VolvoS60D5Black
Goed speurwerk kan leiden tot geldbesparing