distributie
Geplaatst: 21.11.2012 - 11:09
Bij welke km.stand is de distributie van een 2.5T (2008) aan vervanging toe?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!
Die ervaring hebben we helaas!
Waar?Ik kan het niet vinden, een linkje?tip schreef:Dat is bij 180k. Het schema is op Volvo site te vinden.
En het schema?
Ik wel (uit ervaring op het werk).mad schreef:OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!
Die ervaring hebben we helaas!
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!
Goede tip, alleen zal ik gewoon bij de 150.000 beurt de riem uitwisselen, 160.000 valt niet binnen een beurt. Ik heb er nu net 140.00Km op zitten dus ga ik alvast lekker sparenbartv70 schreef:Ik wel (uit ervaring op het werk).mad schreef:OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!
Die ervaring hebben we helaas!
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!
Uiteraard is die km stand op iets gebaseerd. km's in dit geval, maar km's
zijn iets anders als draaiuren van de motor.
Met al het filewerk in Nederland draait een motor wel, maar maakt geen km's, dus wordt er, in km's, naar beneden bijgesteld.
mad schreef:OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!
Die ervaring hebben we helaas!
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!
Feitelijk dus oorzaken die te maken hebben met klunzig onderhoud en "onhandige" monteurs....niƩt met bepaalde bouwjaren of type Volvo....Ramon&Ramon schreef:mad schreef:OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!
Die ervaring hebben we helaas!
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!
Na een paar honderd van die riemen vervangen te hebben,is de ervaring dat sommigen de nare gewoonte hebben eerder te breken,dat is alles wat ik er over kan zeggen.
Spanrol die te zwaar loopt,waterpomp die lekkage vertoont of zwaar loopt,kan dus meerdere oorzaken hebben.
Zou iemand ooit een lijst hebben bijgehouden van dit soort incidenten? Lijkt me ongelofelijk interessant om een onderzoek naar te doen...het kan desastreuze gevolgen hebben voor de motor.Ramon&Ramon schreef:Ook zonder dat er vooraf aan gesleuteld is breken ze voortijdig,van de week eentje met 137000km,een V70 van 2006.