Pagina 1 van 1

distributie

Geplaatst: 21.11.2012 - 11:09
door bartv70
Bij welke km.stand is de distributie van een 2.5T (2008) aan vervanging toe?

Geplaatst: 21.11.2012 - 13:58
door tip
Dat is bij 180k. Het schema is op Volvo site te vinden.

Geplaatst: 21.11.2012 - 14:07
door Ramon&Ramon
160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!

Die ervaring hebben we helaas!

Geplaatst: 21.11.2012 - 19:32
door mad
Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!

Die ervaring hebben we helaas!
OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders :wink:; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!

Geplaatst: 22.11.2012 - 09:02
door xc-men
tip schreef:Dat is bij 180k. Het schema is op Volvo site te vinden.
Waar?Ik kan het niet vinden, een linkje?

Geplaatst: 22.11.2012 - 09:41
door lint

Geplaatst: 22.11.2012 - 09:58
door xc-men

Geplaatst: 22.11.2012 - 11:57
door lint
Het schema is te zien aan de prijs van de onderhoudsbeurt, duur bij 180000 en 360000. Verder staat op de sales-sevices pagina ook allerhande informatie, oa instructieboekjes etc. Even verder zoeken en gij zult vinden!

Geplaatst: 22.11.2012 - 14:26
door bartv70
mad schreef:
Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!

Die ervaring hebben we helaas!
OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders :wink:; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!
Ik wel (uit ervaring op het werk).

Uiteraard is die km stand op iets gebaseerd. km's in dit geval, maar km's
zijn iets anders als draaiuren van de motor.
Met al het filewerk in Nederland draait een motor wel, maar maakt geen km's, dus wordt er, in km's, naar beneden bijgesteld.

Geplaatst: 22.11.2012 - 16:02
door xc-men
bartv70 schreef:
mad schreef:
Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!

Die ervaring hebben we helaas!
OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders :wink:; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!
Ik wel (uit ervaring op het werk).

Uiteraard is die km stand op iets gebaseerd. km's in dit geval, maar km's
zijn iets anders als draaiuren van de motor.
Met al het filewerk in Nederland draait een motor wel, maar maakt geen km's, dus wordt er, in km's, naar beneden bijgesteld.
Goede tip, alleen zal ik gewoon bij de 150.000 beurt de riem uitwisselen, 160.000 valt niet binnen een beurt. Ik heb er nu net 140.00Km op zitten dus ga ik alvast lekker sparen :lol:

Geplaatst: 22.11.2012 - 18:43
door Ramon&Ramon
mad schreef:
Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!

Die ervaring hebben we helaas!
OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders :wink:; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!

Na een paar honderd van die riemen vervangen te hebben,is de ervaring dat sommigen de nare gewoonte hebben eerder te breken,dat is alles wat ik er over kan zeggen.
Spanrol die te zwaar loopt,waterpomp die lekkage vertoont of zwaar loopt,kan dus meerdere oorzaken hebben.

Geplaatst: 23.11.2012 - 08:39
door mad
Ramon&Ramon schreef:
mad schreef:
Ramon&Ramon schreef:160000km is veiliger ivm vroegtijdig breken wat nog wel is gebeurd helaas!

Die ervaring hebben we helaas!
OK... heb je naast de ervaring ook een verklaring?
Type Volvo; veel/ weinig snelweg-kilometers, getuned, uitgedroogd, vrouwelijke bestuurders :wink:; automaat/schakelbak; zware beladingen; bouwjaar; enzovoort... lijkt me interessant! Je moet daar toch een idee over hebben inmiddels?!

Na een paar honderd van die riemen vervangen te hebben,is de ervaring dat sommigen de nare gewoonte hebben eerder te breken,dat is alles wat ik er over kan zeggen.
Spanrol die te zwaar loopt,waterpomp die lekkage vertoont of zwaar loopt,kan dus meerdere oorzaken hebben.
Feitelijk dus oorzaken die te maken hebben met klunzig onderhoud en "onhandige" monteurs....niƩt met bepaalde bouwjaren of type Volvo....

Geplaatst: 25.11.2012 - 21:20
door tip
Alles is "preventief" te vervangen, opdat het maar niet te vroeg sneuvelt.. Zo kun je wel blijven doorredeneren.
Uitgangspunt is dat er normaal onderhoud wordt uitgevoerd waarbij zaken als spanrollen, waterpomp e.d. eventueel worden aangepakt.

Geplaatst: 25.11.2012 - 23:59
door Ramon&Ramon
Ook zonder dat er vooraf aan gesleuteld is breken ze voortijdig,van de week eentje met 137000km,een V70 van 2006.

Geplaatst: 26.11.2012 - 07:21
door mad
Ramon&Ramon schreef:Ook zonder dat er vooraf aan gesleuteld is breken ze voortijdig,van de week eentje met 137000km,een V70 van 2006.
Zou iemand ooit een lijst hebben bijgehouden van dit soort incidenten? Lijkt me ongelofelijk interessant om een onderzoek naar te doen...het kan desastreuze gevolgen hebben voor de motor.