S40 powerschift 2.0diesel
Geplaatst: 25.11.2012 - 16:37
Beste volvofreaks, mijn s40 2.0diesel powershift doet zeer raar.
Omschrijving van het probleem:
Bij rustig rijden voel je auto sputteren, je ziet op dit moment ook duidelijk de toerenteller op en naar gaan met een 100 tal toeren.
Bij het optrekken merk je ook dat hij niet goed schakelt, gaat in meerdere stappen, net op de koppeling slipt door. Net of hij moet zoeken naar de dubbele koppelingsplaat.
Eerste keer dit probleem voor deed was na een onderhoud op 75.000km "februari 2012" auto toen terug binnen gedaan. Er zou toen een software update gedaan zijn, volvo dealers was het nu opgelost.
Ik merkte inderdaad een verbetering, maar was volgens mij niet volledig opgelost. Kreeg te horen bij dealer na nog eens een testrit van hen, dat alles ok is.
Nu moet ik zeggen naar mate het zomer werd had ik gevoel dat het beter ging, af en toe nu eens koude motor.
Nu we terug koude en vochtige dagen hebben is het probleem terug heel duidelijk aanwezig.
Heb nog weinig vertrouwen in mijn dealer omdat deze sprak van nieuwe boite als het probleem zou terug komen, wagen is amper 4,5 jaar oud en net 90.000km op de teller.
Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem en wat de oplossing zou zijn ???
Voor de rest was ik zo tevreden met mijn R-design schoonheid, zou er moeilijk afscheid van kunnen nemen.
Hopelijk vind ik hier een antwoord, of een super mechanieker die probleem kan oplossen, zonder dat het me een 4.000€ gaat kosten.
Met vriendelijke groeten,
Omschrijving van het probleem:
Bij rustig rijden voel je auto sputteren, je ziet op dit moment ook duidelijk de toerenteller op en naar gaan met een 100 tal toeren.
Bij het optrekken merk je ook dat hij niet goed schakelt, gaat in meerdere stappen, net op de koppeling slipt door. Net of hij moet zoeken naar de dubbele koppelingsplaat.
Eerste keer dit probleem voor deed was na een onderhoud op 75.000km "februari 2012" auto toen terug binnen gedaan. Er zou toen een software update gedaan zijn, volvo dealers was het nu opgelost.
Ik merkte inderdaad een verbetering, maar was volgens mij niet volledig opgelost. Kreeg te horen bij dealer na nog eens een testrit van hen, dat alles ok is.
Nu moet ik zeggen naar mate het zomer werd had ik gevoel dat het beter ging, af en toe nu eens koude motor.
Nu we terug koude en vochtige dagen hebben is het probleem terug heel duidelijk aanwezig.
Heb nog weinig vertrouwen in mijn dealer omdat deze sprak van nieuwe boite als het probleem zou terug komen, wagen is amper 4,5 jaar oud en net 90.000km op de teller.
Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem en wat de oplossing zou zijn ???
Voor de rest was ik zo tevreden met mijn R-design schoonheid, zou er moeilijk afscheid van kunnen nemen.
Hopelijk vind ik hier een antwoord, of een super mechanieker die probleem kan oplossen, zonder dat het me een 4.000€ gaat kosten.
Met vriendelijke groeten,