Pagina 1 van 1

kieskeurige telefoonmodule?

Geplaatst: 25.11.2012 - 17:46
door Bioburrie
Hej,

Ik heb net mijn eerste ritten erop zitten met mijn geimporteerde XC70, en er doet zich een merkwaardig verschijnsel voor.
Toen ik proefreed in Duitsland heb ik mijn dual-simkaart in de dashboardhouder gestopt en kon er prima telefoneren. Toen ik na de aankoop in de buurt van Nederland kwam, begon de boordcomputer te vragen om de pincode, om even later te melden dat de sim-kaart moest worden ingelegd. Hier in Nederland is dat nu het patroon: pincode ingeven en na een half minuutje de mededeling over de sim-kaart, dan rest niets anders dan de telefoon uitzetten. Vrijdag j.l. in duitsland gereden, en wel hoor: geen mededeling meer en er is prima mee te bellen of gebeld worden.

Ik veronderstelde dat het omzetten van de boordcomputer van duits naar nederlands het probleem zou kunnen verhelpen, maar mijn Volvo-garage kan dat niet garanderen. Als het omzetten niet meer is dan de mededelingen voortaan in nederlands ipv duits te krijgen is dat een vrij dure en onnodige vertaalhulp (ik geloof rond €165,-), dus ben ik erg nieuwsgierig of een van jullie dit verschijnsel herkent, en ook iets over de oplossing kan zeggen.

Geplaatst: 25.11.2012 - 17:58
door NJ8
Heb je het al met een simkaart van een andere telefoon geprobeerd?
Ik heb trouwens ook een XC70 uit Duitsland, en heb hem in het Nederlands laten instellen voor 40€ bij een garage met een "Autologic" module. Dat was Dieker in Lichtenvoorde

Afbeelding

Geplaatst: 25.11.2012 - 21:39
door Bioburrie
dank voor de tip, het loont dus de moeite om naar een alternatieve omzetting te kijken.
Ik zal nog wat andere kaarten proberen, maar deze sim doet het dus wel in mijn oude V70 en in de XC ook, maar alleen in Duitsland...
Daarom vermoed ik dat er wat anders aan de hand is.

Geplaatst: 03.12.2012 - 08:15
door Bioburrie
NJ8 schreef:Heb je het al met een simkaart van een andere telefoon geprobeerd?
Afbeelding
Inmiddels bij de garage geweest: geen storingsmeldingen, niet de boordcomputer naar NL laten overzetten maar wel de laatste versie van de telefoonmodule-software gedownload.
Geen oplossing helaas, met beide SIM-kaarten van de dual-SIM uitgeprobeerd. Vervolgens de kaart van de chef werkplaats erin, ook Vodafone, en voilà: hij accepteert hem... :?

Ik ben naar de leverancier van mijn kaarten gereden, volgens hem zou het te maken kunnen hebben met het Blackberry-protocol wat op die kaarten zit. Het blijft raadselachtig waarom dat dan in Dld geen probleem oplevert.

Geplaatst: 09.12.2012 - 13:39
door ...
...