kieskeurige telefoonmodule?
Geplaatst: 25.11.2012 - 17:46
Hej,
Ik heb net mijn eerste ritten erop zitten met mijn geimporteerde XC70, en er doet zich een merkwaardig verschijnsel voor.
Toen ik proefreed in Duitsland heb ik mijn dual-simkaart in de dashboardhouder gestopt en kon er prima telefoneren. Toen ik na de aankoop in de buurt van Nederland kwam, begon de boordcomputer te vragen om de pincode, om even later te melden dat de sim-kaart moest worden ingelegd. Hier in Nederland is dat nu het patroon: pincode ingeven en na een half minuutje de mededeling over de sim-kaart, dan rest niets anders dan de telefoon uitzetten. Vrijdag j.l. in duitsland gereden, en wel hoor: geen mededeling meer en er is prima mee te bellen of gebeld worden.
Ik veronderstelde dat het omzetten van de boordcomputer van duits naar nederlands het probleem zou kunnen verhelpen, maar mijn Volvo-garage kan dat niet garanderen. Als het omzetten niet meer is dan de mededelingen voortaan in nederlands ipv duits te krijgen is dat een vrij dure en onnodige vertaalhulp (ik geloof rond €165,-), dus ben ik erg nieuwsgierig of een van jullie dit verschijnsel herkent, en ook iets over de oplossing kan zeggen.
Ik heb net mijn eerste ritten erop zitten met mijn geimporteerde XC70, en er doet zich een merkwaardig verschijnsel voor.
Toen ik proefreed in Duitsland heb ik mijn dual-simkaart in de dashboardhouder gestopt en kon er prima telefoneren. Toen ik na de aankoop in de buurt van Nederland kwam, begon de boordcomputer te vragen om de pincode, om even later te melden dat de sim-kaart moest worden ingelegd. Hier in Nederland is dat nu het patroon: pincode ingeven en na een half minuutje de mededeling over de sim-kaart, dan rest niets anders dan de telefoon uitzetten. Vrijdag j.l. in duitsland gereden, en wel hoor: geen mededeling meer en er is prima mee te bellen of gebeld worden.
Ik veronderstelde dat het omzetten van de boordcomputer van duits naar nederlands het probleem zou kunnen verhelpen, maar mijn Volvo-garage kan dat niet garanderen. Als het omzetten niet meer is dan de mededelingen voortaan in nederlands ipv duits te krijgen is dat een vrij dure en onnodige vertaalhulp (ik geloof rond €165,-), dus ben ik erg nieuwsgierig of een van jullie dit verschijnsel herkent, en ook iets over de oplossing kan zeggen.