Pagina 1 van 1

remblokken orgineel beter??

Geplaatst: 24.04.2006 - 21:25
door Gertjan R
Vorig jaar remschijven laten afdraaien + remblokken voor en achter vervangen. Voor: orginele Volvo remblokken. Achter: niet-orginele van het merk "Bremsa" :? Nu glimmen de voorste remschijven vanaf het begin als spiegels.
Achter is het nooit wat geworden, schijven sleten moeizaam in en oppervlakte van de schijven ziet er wat "verglaasd" (hoop ik goede woord) uit.
Remzadels lijken goed gangbaar.
Ik heb zelf de indruk dat de Bremsa blokken veel te hard zijn. Iemand hier ervaring mee? :?:

Geplaatst: 24.04.2006 - 22:12
door CeeBee
Origineel blijft voor normaal gebruik veelal het beste.

Geplaatst: 25.04.2006 - 18:59
door Gast
CeeBee schreef:Origineel blijft voor normaal gebruik veelal het beste.
Kun je dat ook onderbouwen? want origineel komt soms van dezelfde fabriek als imitatie.

Geplaatst: 25.04.2006 - 19:42
door CeeBee
Ervaring, heb meerdere setjes origineel versleten en ook gewoon ferodo's enzo, maar na een set schijven en blokken vervangen te hebben na 5000km om dat de remweg niet optimaal was,gewisseld voor origineel. Voor een standaard auto is origineel echt wel beter(ook duurder).
"Imitatie" heeft ook vaker problemen met kromtrekken van de schijven of fading omdat de blokken de warmte niet snel kunnen afvoeren omdat ze een andere samenstelling hebben.
Wil je upgraden, dan kom je dus niet bij de dealer.

Geplaatst: 25.04.2006 - 23:41
door Gertjan R
Ceebee, je verhaal mbt kromtrekken lijkt aardig te kloppen. Enige tijd na het afdraaien/nwe blokken trilt de auto bij remmen boven de 100 km/h. :idea:
Nog suggesties voor een ander merk remblokken?

Geplaatst: 01.05.2006 - 18:25
door Rogier64
Ik heb een automaat en daar hebben de remblokken wat meer te verduren dan bij een schakelbak. Gevoelsmatig ga ik zo wie zo niet (laten) experimenteren met veligheidszaken als remblokken. Ik heb dus geen ervaring met OEM blokken maar moet zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de originele blokken.

Geplaatst: 01.05.2006 - 18:58
door Denniskl
Rogier64 schreef:Ik heb een automaat en daar hebben de remblokken wat meer te verduren dan bij een schakelbak. Ik moet zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de originele blokken.
Die hebben zeker meer te verduren...
Ik heb precies het zelfde. De mijne moesten bij 45000 km vervangen worden.
Aan de voorkant dan.

Geplaatst: 05.05.2006 - 00:16
door RobV70
Je moet rijden met die auto, niet remmen! Heb inmiddels dik 100.000 km gereden met V70 D5 (geen automaat) en nog steeds originele blokken en schijven, ook voor.

Geplaatst: 06.05.2006 - 00:03
door Denniskl
Ja, das waar. Je moet rijden met die auto.
Maar soms als je hard rijd, moet je soms ook wat harder remmen. Hahaha

Geplaatst: 21.05.2006 - 14:44
door volvomen-1
Wanneer gaan schijven krom trekken....??? Als je bijvoorbeeld flink geremd hebt en stil staat en de voet op de rem houdt, tja dan willen ze wel krom trekken omdat de warmte op het punt waar de blokken op de schijf zitten de warmte niet kwijt kan. Dus bij een aut. de handrem erop of in de N stand.

Geplaatst: 21.05.2006 - 17:23
door NOS
ik heb na +/- 120k nog geen problemen