Pagina 1 van 3
Poor Man's standkachel
Geplaatst: 29.11.2012 - 15:56
door piotrV70
Afgelopen weekend de V70 voorzien van een 230v aansluiting tbhv een keramisch kacheltje.
In het doorvoerrubber van de trekhaakkabel zat nog een tweede gat waar precies een kabel doorpast, aan beide zijden voorzien van een rubberen contra-stekker. Het ene uiteinde ligt in de kofferbak en het andere uiteinde zit vast achter/onder de bumper. Komende nacht maar eens testen want het gaat vriezen.
Geplaatst: 29.11.2012 - 16:28
door Jak
Gelukkig is er net een oplaadpaal bij ons in de buurt

Ze zullen raar opkijken als de volvo in een plasje water staat, terwijl iedereen staat te krabben haha
Geplaatst: 29.11.2012 - 16:56
door diesel01
Jak schreef:Gelukkig is er net een oplaadpaal bij ons in de buurt

Ze zullen raar opkijken als de volvo in een plasje water staat, terwijl iedereen staat te krabben haha
Yep, men kijkt heel raar weet ik uit ervaring.
Ik keek heel raar toen er een grote rode auto met blauwe lampen voor de inrit van de buurman stopte waar het brandalarm afging..
Geplaatst: 29.11.2012 - 17:31
door V70/2.4D/2003
Besef goed wat je doet piotrV70, je zal namelijk niet de eerste zijn wiens voertuig ten prooi is gevallen aan de rode haan vanwege deze creatieve oplossing.
Geplaatst: 29.11.2012 - 17:44
door NJ8
Denk dat er weinig mis kan gaan als je dit met beleid doet.
Mooie oplossing.
Geplaatst: 29.11.2012 - 18:00
door bart simpson
Vergeet hem VOOR het wegrijden niet even te ontkoppelen van het stroomnet, zie nog wel eens een gasslang aan een auto hangen :twisted:
Geplaatst: 29.11.2012 - 18:03
door OGA244
Hybrids of electroauto's hebben met dat in het achterhoofd het laadcontact ook op een opvallende plaats, bij de V60 komt hij in het linker voorscherm, bij een Leaf voorin de auto en wijst er een klep(je) omhoog.
Je trekt als hij onopvallend zit zo je hele zekeringkast uit je huis :oops:
Geplaatst: 29.11.2012 - 18:14
door Thijs
Ik denk eigenlijk dat6 dergelijke auto's gewoonweg niet kunnen wegrijden met de kabel er nog aan..
Geplaatst: 29.11.2012 - 18:50
door diesel01
bart simpson schreef:Vergeet hem VOOR het wegrijden niet even te ontkoppelen van het stroomnet, zie nog wel eens een gasslang aan een auto hangen :twisted:
Haha vroeger toen ik weleens strafwerk kreeg en winkels moest bevoorraden kreeg je een el pompwagen mee die snacht's aan het stroom had gestaan.
Om 4uur slaapdronken wegrijden en halverwege de rit een vraag over het bakkie of je toevallig vergeten bent om de pompwagen stekker eruit te halen..+een keer 3.
Geplaatst: 29.11.2012 - 19:08
door V70/2.4D/2003
Denk dat er weinig mis kan gaan als je dit met beleid doet.
Dat hebben er al meer gedacht dus dat behoeft niet meer uitgevonden te worden. De laatste waar ik bij ben geweest en die een kacheltje in zijn auto had staan had tot gevolg dat behalve de auto, ook de garage en de aangebouwde kroeg reddeloos verloren bleken, er was geen blussen aan. As i said, het is maar een tip.
Geplaatst: 29.11.2012 - 20:08
door Gast
kan wel als je een reminder aan het stuur maakt.
Zie je ook vaak bij schijfremsloten op motoren. Daar wil je ook niet weten wat er gebeurt als je die vergeet te demonteren voor je wegrijdt.
Maar de stekker op zo'n plek is en blijft link.
Geplaatst: 29.11.2012 - 20:21
door Ramon&Ramon
Er zijn wel meer van die opwarmsystemen die je in het stopcontact kunt steken,in extreem koude landen worden deze vaak gebruikt.
Sommigen werken met een dompelaar in het koelsysteem plus een waterpompje.
Koude startproblemen lossen ze op door van een lopende auto en de niet startende auto de uitlaten met elkaar te verbinden doormiddel van een slang om de koude motor enigzins op te warmen.
Geplaatst: 29.11.2012 - 21:07
door ovlov058
Ramon&Ramon schreef:
Koude startproblemen lossen ze op door van een lopende auto en de niet startende auto de uitlaten met elkaar te verbinden doormiddel van een slang om de koude motor enigzins op te warmen.
Dan draait de turbo andersom

Geplaatst: 29.11.2012 - 21:14
door piotrV70
V70/2.4D/2003, het is geen straalkachel maar een keramische kachel, net als de kachels van Waeco/Defa. Mocht ik de kabel vergeten en wegrijden dan wordt gewoon de stekker uit de contra–stekker getrokken.
Geplaatst: 29.11.2012 - 21:20
door wim de jong
Ik heb een jaar of 15 geleden een maand in Rusland gewerkt, Kogalim (2000 km ten NO van Moskou in Siberië) in feb. Het was een klein plaatsje, iedereen werkte daar in of bij de olieraff daar.
Ze lieten gewoon 's nachts de auto's draaien op de parkeerplaatsen, incl de bussen en taxi's.....was toen wel -41C.
De benzine was gratis voor iedereen......tsja dan kan het, is nu ondenkbaar met deze prijzen.
Geplaatst: 29.11.2012 - 22:03
door Thijs
En na 3 nachten zit je inlaatspruitstuk helemaal vol...
Geplaatst: 30.11.2012 - 07:23
door piotrV70
Nou, test geslaagd. De kachel heeft vanmorgen 10 minuten aangestaan, dat was voldoende om de ruiten te ontdooien en het interieur lekker op te warmen. Bijkomend voordeel is dat de motor sneller warm is omdat het interieur niet meer opgewarmd hoeft te worden.
Geplaatst: 30.11.2012 - 07:38
door diesel01
Mooi man.
Geplaatst: 30.11.2012 - 07:46
door Quota
piotrV70 schreef:Nou, test geslaagd. De kachel heeft vanmorgen 10 minuten aangestaan, dat was voldoende om de ruiten te ontdooien en het interieur lekker op te warmen. Bijkomend voordeel is dat de motor sneller warm is omdat het interieur niet meer opgewarmd hoeft te worden.
Is de motor echt zoveel eerder op temperatuur? Zo efficient is het verwarmingssysteem in auto's toch niet?
Geplaatst: 30.11.2012 - 09:03
door crackedtooth
Quota schreef:piotrV70 schreef:Nou, test geslaagd. De kachel heeft vanmorgen 10 minuten aangestaan, dat was voldoende om de ruiten te ontdooien en het interieur lekker op te warmen. Bijkomend voordeel is dat de motor sneller warm is omdat het interieur niet meer opgewarmd hoeft te worden.
Is de motor echt zoveel eerder op temperatuur? Zo efficient is het verwarmingssysteem in auto's toch niet?
ik denk ook niet dat de motor significant eerder op temperatuur is, maar kan me het comfort wel voorstellen voor het interieur en de ramen