Pagina 1 van 2
ervarin tuning s40 T4 automaat 200 pk
Geplaatst: 11.12.2012 - 19:34
door gfourty
hoi ik wil me s40 T4 automaat van 1999 laten chippen.
het is een fase 1,5.
nu is mijn vraag zijn er meerder mensen die een een T4 automaat hebben laten chippen en beviel dat???
en waar kwamen de pk's en het koppel op uit????
mvg rolf
Geplaatst: 12.12.2012 - 13:59
door mad
Niet doen..... de motor schiet door de grill naar buiten en laat jou met chassis en al staan waar je bent. Verder heb je kans op een whiplash met zulke G-krachten. Niet doen. Ze is van 1999.... oud, betrouwbaar en niet gewend aan al die nieuwigheid. Rustig aan verder rijden en sparen voor een S60 V8.
Geplaatst: 12.12.2012 - 17:33
door gfourty
is er niemand die het me kan vertellen met een serieus antwoord.
en chippen met oudere auto's deed ik met vw ook en dat ging prima.
maar wil bij de T4 graag weten tot model 2000 hoe de ervaringen zijn met een gechipte automaat T4.
Geplaatst: 12.12.2012 - 17:59
door Bakboord1
misschien op het volvo40forum meer kans op een goed antwoord?
Ik ken deze auto niet goed genoeg in combinatie met een automaat.
Ik vermoed dat de automaat de beperkende factor gaat zijn.
Wel weet ik dat een intraxset veel doet voor je wegligging. De s40 heeft naar mijn mening standaard een belabberde wegligging.
Geplaatst: 12.12.2012 - 18:11
door bart simpson
de phase I T4 in het byzonder
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:34
door gfourty
mijn is verlaagd en vrij stug geveerd en plakt op de weg en goede weg ligging.
dat zal het probleem niet zijn.
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:37
door bart simpson
de voorzijde van de phase I is veel beweeglijker dan die van de phase II, met een voorpootbrug kun je er wat aan verbeteren
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:40
door gfourty
ik heb een fase 1,5 is dat nog anders dan de 1 of de 2??????
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:41
door bart simpson
er bestaat geen phase 1,5 gezien het bouwjaar heb je een phase I
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:43
door gfourty
dan heb ik het laatste type fase 1 met het nieuwere dash erin.
ik heb onder de tank en temp meter de bc en de oudere dash hebben die er tussen zitten geloof ik en dat werkt met streepjes.
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:50
door bart simpson
het eerste jaar had de T4 idd nog een olietemperatuurmeter en een koelvloeistoftemperatuurmeter
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:53
door Bakboord1
Ik zou beginnen met een zogenoemde fase 0 om de auto in nieuw staat te brengen. Als dat klaar is naar je tevredenheid zou ik informeren bij european tuning, fasttech, rica, bsr of welke tuner met volvo ervaring.
Hou wel rekening met onderhoud want de kans dat een zwakkere schakel het begeeft is natuurlijk wel aanwezig.
Geplaatst: 12.12.2012 - 21:56
door bart simpson
die 4 trapsautomaat van de phase I kent zijn beperkingen
Geplaatst: 12.12.2012 - 22:20
door gfourty
de t4 is echt in een goede staat het enige wat nog gebeuren gaat is voor ie gechipt word nog een fatsoenlijk grote beurt met alle nieuwe olien erop.
en bart vertel eens meer over de automaat aub...want op dit moment schakelt de bak echt perfect.
Geplaatst: 13.12.2012 - 07:20
door bart simpson
hij is nu ook nog niet getuned
Geplaatst: 13.12.2012 - 07:59
door Walter
feit is dat de automaat meer op zijn donder gaat krijg.
Geplaatst: 13.12.2012 - 13:26
door Ramon&Ramon
Plus dat die turbo er niet echt blij van wordt!
Zo,n T4 is van zichzelf al snel genoeg toch,er is zo al niet normaal mee te rijden.
Geplaatst: 14.12.2012 - 14:25
door crackedtooth
Ramon&Ramon schreef:Plus dat die turbo er niet echt blij van wordt!
Zo,n T4 is van zichzelf al snel genoeg toch,er is zo al niet normaal mee te rijden.
ben jij een oma geworden ;o)))
maar wel mee eens, zelf was mijn oude s40 T4 de enige van de volvo;s die nooit gechipt was, mede ivm kwijt kunnen van vermogen
Geplaatst: 14.12.2012 - 14:37
door Ramon&Ramon
Als je met zo,n ding rijdt is het net een Panda met 250 pk erin,normaal rijden is bijna onmogelijk..
Maar ok,ieder z,n ding ...
Geplaatst: 14.12.2012 - 14:50
door Bas1982
Misschien moeten mensen hier eens wat beter leren rijden. Als je zoveel pk hebt is het ook mogelijk om je rechtervoet niet helemaal in te trappen.
En op een rechte weg is vanaf 80 km/h volgas geen probleem hoor zelfs niet met dit weer. En dan is veel vermogen heerlijk met invoegen en inhalen...