Pagina 1 van 1

Eindatum productie V40 bi-fuel / wegenbelasting v70 bi-fuel

Geplaatst: 13.12.2012 - 14:21
door Feddo
Weet iemand er hier veel over Volvo bi-fuel? Dat Volvo er ooit mee gestopt is ze te produceren is mijns inziens de grootste fout die ze ooit hebben gemaakt. Helemaal gezien de andere merken die in dat gat springen. Helaas zijn dat niet de merken met de kwaliteit van een Volvo.

Ik wil weer een Volvo V40 bifuel kopen. Ik probeer een zo jong mogelijke te bemachtigen. Volgens officiele opgaaf zijn ze met de productie ervan in 2003 gestopt, maar ik heb er ook wel eens 1 gezien uit 2004. Wanneer zijn ze officieel gestopt met de productie van de v40 bifuel?

Een V70 bi-fuel is ook een optie, maar daarvan lijkt mij de wegenbelasting nogal tegenvallen. Weet iemand wat de wegenbelasting ongeveer kost voor een V70 uit 2004-2005 in de bi-fuel uitvoering? Speurwerk op internet levert varianten op tussen de 80 en de 120 euro. Weet iemand hoe dat kan? Dat zou toch maar 1 bedrag moeten zijn? Die extra opties kunnen een auto toch niet zo zwaar maken?

Ik ben een bi-fuel fan want met mijn vorige v40 bi-fuel heb ik probleemloos 3 ton gereden. Na een andere auto wil ik nu toch weer een v40 bi-fuel. Ik had hem nooit weg moeten doen.
Zijn er ook problemen bekend bij de v40 bi-fuel bij hoge kilometerstanden? Met lage kilometerstanden zijn ze lastig te vinden (logisch ook wel)
groet

Feddo

Geplaatst: 13.12.2012 - 14:27
door Ramon&Ramon
Houderschapsbelasting zit tussen de 110 euro en 120 euro per maand,afhankelijk in welke provincie je woont.
Voor een V70.

Geplaatst: 13.12.2012 - 14:30
door Feddo
Bedankt voor de info. Ik ga toch voor een v40 denk ik. Vind ik ook prima rijden. Of is een V70 bi-fuel beter op de lange termijn?

Ramon&Ramon schreef:Houderschapsbelasting zit tussen de 110 euro en 120 euro per maand,afhankelijk in welke provincie je woont.
Voor een V70.

Geplaatst: 13.12.2012 - 15:46
door OGA244
Die "fout" was niet des Volvo's, de Bi fuel ging in Nederland ineens met BPM belast worden waardoor hij even duur werd dan de V70 130pk 2.4D.
Overheden en hun (gebrek aan) visie draaien mooie technieken de nek soms om.

Geplaatst: 13.12.2012 - 16:19
door Feddo
Dat is een interessant gegeven. Dus feitelijk kunnen we dat de Nederlandse overheid dus kwalijk nemen.

Maar de productie van de bifuel variant draaide toch niet alleen op de Nederlandse verkoop? In het buitenland zijn ze toch ook veel verkocht? Of meer de CNG variant?

Qua wegenbelasting is de bi-fuel variant nu toch niet veel duurder dan benzine omdat er een G3 installatie in ligt? Nog steeds een voordeliger dan diesel toch?

OGA244 schreef:Die "fout" was niet des Volvo's, de Bi fuel ging in Nederland ineens met BPM belast worden waardoor hij even duur werd dan de V70 130pk 2.4D.
Overheden en hun (gebrek aan) visie draaien mooie technieken de nek soms om.

Geplaatst: 13.12.2012 - 18:36
door OGA244
CNG bestaat nog steeds bij Volvo, alleen niet voor Nederland

Geplaatst: 13.12.2012 - 19:43
door hugha002
Ik betaal € 116 per maand. Rij ca. 5.500 km per maand. Verbruik is ca. 1 op 9 gemiddeld. Zoek ook vaak een goedkope pomp met de app van Directlease. Zo hou je de kosten een beetje binnen de perken.

Geplaatst: 13.12.2012 - 23:42
door Feddo
Flexifuel heet dat toch? Kun je dat makkelijk om laten bouwen tot bi-fuel / LPG?
OGA244 schreef:CNG bestaat nog steeds bij Volvo, alleen niet voor Nederland

Geplaatst: 13.12.2012 - 23:48
door Feddo
Heeft er iemand ervaring met V40 bifuel in combinatie met hoge km standen? Wat zijn zaken die snel stuk gaan of die extra aandacht behoeven?
Mijn vorige V40 uit 2001 heb ik ingeruil toen hij 3 ton op de teller had staan maar volgens mij had ik dat nooit moeten doen. Ik besef dat het lastig is om van te voren reparaties aan te zien komen, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.
Omdat ik nu de neiging heb om toch weer een V40 te kopen met een hogere km stand dan mijn huidige auto: 60000 meer op de teller en 3 jaar ouder.
Gevoelsmatig ga je dan een stapje achteruit, maar ik wil gewoon mijn oude auto weer terug. Ja ik weet het, autos zijn emotie...

Geplaatst: 13.12.2012 - 23:50
door Ramon&Ramon
Feddo schreef:Flexifuel heet dat toch? Kun je dat makkelijk om laten bouwen tot bi-fuel / LPG?
OGA244 schreef:CNG bestaat nog steeds bij Volvo, alleen niet voor Nederland


Flexifuel heeft niet veel met LPG van doen,loopt op bio brandstof en een litertje van dat spul is erg duur!


http://ww2.autoscout24.be/nl-be/present ... 418/43991/

Geplaatst: 14.12.2012 - 10:54
door Feddo
OK, weer wat geleerd. Ik dacht dat flexifuel vergelijkbaar was met CNG, maar dat klopt dus niet.

Werden de bifuel modellen vooral in Nederland verkocht en in mindere mate in het buitenland? Ik zag wel dat in Duitsland vooral CNG modellen worden aangeboden.

Einddatum productie v40 bifuel

Geplaatst: 14.12.2012 - 10:58
door Feddo
Weet er iemand wanneer zijn ze officieel zijn gestopt met de productie van de v40 bifuel? Officieel 2003, maar hoe kan het dat er ook nog uit 2004 bestaan? Als ik deze invoer in de koerslijst van de ANWB, staat er bij het type niet meer bi-fuel, terwijl dit nog wel op de achterkant van de wagen staat. Dit moet echt 1 van de laatste modellen zijn.

Geplaatst: 14.12.2012 - 11:08
door Ramon&Ramon
Overjarig,staan tijdje in een showroom voor ze verkocht zijn.
Bouwjaar 2003,verkocht en op kenteken gezet 2004.

Geplaatst: 14.12.2012 - 17:46
door Feddo
Aha, nu begrijp ik het. Bedankt voor de uitleg.