Pagina 1 van 1
Geen vermogen meer V70-T5-2001, help!!
Geplaatst: 26.04.2006 - 20:18
door T5Fred
Vandaag terug gekomen uit Duitsland. Op de terugweg was de top niet meer dan ongeveer 230km/uur en dat werdt steeds minder. Ben maar iets rustiger gaan rijden maar in Nederland voelde het alsof de turbo helemaal niet meer mee deed. De "trap in de rug" bij 80km/uur in de derde versnelling was helemaal weg, hij reedt als een normale V70 zonder turbo. Op een parkeer plaats even de minpool van de accu losgegooit. Na 5 minuten weer vastgezet en weer verder gereden, het is in ieder geval weer een stuk beter maar wat kan er gebeurt zijn? Ik heb het gevoel dat niet alle 250 paarden aanwezig zijn

.
Geplaatst: 26.04.2006 - 20:39
door EV
Laat de auto even uitlezen, als er iets mis is in het motormanagement of met de turbodrukregeling dan komt dat vanzelf naar voren, dan kun je ook beter naar een oplossing gaan zoeken.
succes!
EV
Geplaatst: 26.04.2006 - 21:09
door Alex
Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?
Geplaatst: 27.04.2006 - 08:39
door T5Fred
Alex schreef:Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?
Nee geen gat, daar heb ik al naar gekeken. Hij loopt vreslijk slecht stationair en het vermogen is echt een stuk minder. De motor valt uit als je op het rempedaal trapt!?!. Zal wel even langs de dealer rijden.....
Geplaatst: 27.04.2006 - 08:48
door Laptom
Waarschijnlijk ergens een vacuumlek, kapotte inlaatpakking, lekker slang of iets dergelijks.
Geplaatst: 06.05.2006 - 02:02
door Rogier64
En, al nieuws wat het geweest is? Met mijn V70-T5 al eens een defekt aan het gasklephuis gehad. Storingsmelding was 'minder vermogen' en 'storing motormanagment' 'service spoed'. Verschijnselen lijken verdacht veel op wat ik had. Is een defect dat vaker voorkomt bij de eerste series V70 in het nieuwe model.
Geplaatst: 08.05.2006 - 09:24
door T5Fred
Rogier64 schreef:En, al nieuws wat het geweest is?
Geen nieuws, computer is uitgelezen (diverse storingen ECM?) gereset en hij rijdt weer. Ik heb echter niet het gevoel dat hij helemaal 100% loopt. Het gasklephuis was het in ieder geval niet. Wordt (wellicht) vervolgt.
Geplaatst: 05.06.2006 - 00:14
door bart15
Bij onze V70 2.4T (2000) is het gasklephuis ook al een keer vervangen zo rond de 120dkm
Symtomen waren ook slecht stationair lopen en minder vermogen. Is dat dan valse lucht? Waardoor je carburateur niet genoeg mengsel aanzuigt? Bij ons was het gasklephuis volgens mij gebroken dat is wat de Volvodealer zij.
Geplaatst: 06.06.2006 - 14:38
door OMD
Alex schreef:Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?
Even klein topic schopje. Dit heb ik dus wel.
Ik rijd een T-5R automaat en hoor als ik steady gas geef, hoor ik dus de turbo al afblazen, dat is normaal? :?:
Geplaatst: 06.06.2006 - 18:20
door v40jlt4
[quote="OMD"][quote="Alex"]Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?[/quote]
Even klein topic schopje. Dit heb ik dus wel.
Ik rijd een T-5R automaat en hoor als ik steady gas geef, hoor ik dus de turbo al afblazen, dat is normaal? :?:[/quote]
Volgens mij niet idd. Ik hoorde ook een blazend geluid en idd was de slang naar de wastegate kapot. Met als gevolg dat de wastegate nooit openging en ik heeeeeeel veel turbodruk had. Het blok heeft het gelukkig overleefd. De turbo had een paar scheurtjes. Ik zou de slangen eens even nalopen, je weet maar nooit.
@bart:
"carburateur" ?? Ik geloof niet dat er veel V70's bestaan met een carburateur.
@T5Fred:
Is de Turbo Controll Valve al gechecked? dat kreng gaat in S/V40's T4's nog wel eens kapot, met als gevolg dat ie te vroeg opengaat, de wastegate te vroeg openzet en je gewoon veel minder druk opbouwt.
T'is maar een idee.
Wat waren de storingmeldingen btw?
Geplaatst: 06.06.2006 - 22:16
door T5Fred
Inmiddels bij weer bij de dealer geweest. De melding is nu een kapotte turbodrukregelklep. Die wordt nu besteld en is morgen binnen. Wordt vervolgt.
Geplaatst: 20.06.2006 - 12:54
door T5Fred
Nieuwe turbodruktregelklep er op en hij rijdt weer als een speer. Alle 250peekaas zijn weer paraat. Totale kosten EUR 275,-

Geplaatst: 20.06.2006 - 14:17
door NOS
kost een zo'n klepje 275 euri's??!
Geplaatst: 20.06.2006 - 17:30
door T5Fred
NOS schreef:kost een zo'n klepje 275 euri's??!
Nee das het mooie: De klep kost EUR 35,- en de rest is arbeidsloon, uitlezen en resetten computer en opnieuw laden van het programma???
Nou hij rijdt weer goed dus laten we maar niet te lang over de kosten nadenken........
Geplaatst: 21.06.2006 - 09:07
door NOS
op die manier.
en dat terwijl ze bij die software op nieuw laden niks hoeven te doen
Geplaatst: 25.06.2006 - 22:51
door gelebanaan
NOS schreef:op die manier.
en dat terwijl ze bij die software op nieuw laden niks hoeven te doen
Klopt ze maken alleen gebruiken van een uitlees apperaat.
En die moet natuurlijk wel worden terug verdien. dus kassa voor de klant iedere keer als ze hem gebruiken.
Geplaatst: 19.01.2007 - 22:20
door enzoman
Die klepjes gaan wel vaker stuk, Door cartedampen gaan de rubbertjes in de klep stuk.
Een beetje volvo dealer zou dit toch moeten weten en de klep direct vervangen ipv zoeken naar en uitlezen blabla...
Het vervangen is ong 10 min als je de koffie mee telt anders 5 minuten!
Geplaatst: 22.01.2007 - 14:59
door wimwerf
Dus voor een nieuwe klep moet de computer opnieuw worden gereset/ geprogrammeerd...e.d....gaat nergens over vind ik...
Alsof er wat veranderd....
Geplaatst: 22.01.2007 - 15:17
door T5Fred
wimwerf schreef:Dus voor een nieuwe klep moet de computer opnieuw worden gereset/ geprogrammeerd...e.d....gaat nergens over vind ik...
Alsof er wat veranderd....
Voor de klep hoefde er inderdaad niets veranderd te worden, maar de onderzoeken die er aan vooraf gingen waren het duurst (helaas).
Geplaatst: 23.01.2007 - 08:28
door v700r
bart schreef:Bij onze V70 2.4T (2000) is het gasklephuis ook al een keer vervangen zo rond de 120dkm
Symtomen waren ook slecht stationair lopen en minder vermogen. Is dat dan valse lucht? Waardoor je carburateur niet genoeg mengsel aanzuigt? Bij ons was het gasklephuis volgens mij gebroken dat is wat de Volvodealer zij.
Carburateur!!????!!