Pagina 1 van 1
Lang stilstaan
Geplaatst: 18.12.2012 - 21:29
door Feddo
Ik ben op zoek naar een v40 bi-fuel met lage km stand en nou heb ik één op de korrel uit 2003 met 167000 op de teller, maar ik zie dat de huidige (tweede) eigenaar (een garage) hem vanaf februari 2012 in bezit heeft. Dat moet betekenen dat de auto al bijna een jaar stil heeft gestaan.
Kan dat tot problemen leiden?
Is dat een afrader of een aanrader?
groet
Feddo
Geplaatst: 18.12.2012 - 23:32
door Ramon&Ramon
Ligt er aan of hij binnen of buiten heeft gestaan en wat de vraagprijs is.
Verder zou ik over het stilstaan me niet al te druk maken,goed letten op remschijven enz,of die niet te veel zijn aangetast.
Nieuwe Volvo,s staan soms ook wel erg lang stil.
Geplaatst: 18.12.2012 - 23:40
door Feddo
vraagprijs is marktconform, of misschien iets er boven.
ik denk dat hij buiten heeft gestaan, gezien de vele dure Volvo's die deze garage nog meer aanbiedt.
Remmen zijn pas vervangen is mij verteld.
Maar bedankt, ik ben weer wat meer gerust gesteld.
Geplaatst: 18.12.2012 - 23:58
door Feddo
ik kan hem voor 5750 meenemen, is eigenlijk wel wat aan de prijs voor een 10 jaar oude auto. Maar daar zit wel een beurt en een distributieriem bij in. Die laatste kost bij mijn eigen dealer 800 euro.
Te duur of niet?
Maar zie maar eens zo'n bi-fuel te vinden met een lage km stand, dat is toch behoorlijk lastig. Echt jammer dat ze ze niet zijn blijven maken...
Het nadeel van zo'n oude auto is dat het geld dat je er in steekt echt verdwijnt. Waarschijnlijk zal ik hem bij de Volvo dealer laten onderhouden, wat erg prijzig is. Het geld wat ik er in steek zal ik er nooit meer uit krijgen maar mijn plan is om voorlopig nog even te blijven rijden met die wagen. Kijken of ik de 5 ton ga halen....
Geplaatst: 19.12.2012 - 00:17
door Ramon&Ramon
Dat is 2000 euro te duur..
Distributieriem vv kost 300 en beurt 225 euro
Geplaatst: 19.12.2012 - 00:28
door Feddo
ja, ik weet het, het is duur, maar hij heeft 167000 op de teller staan en ik wil te graag weer een v40 bi-fuel. Het is wel een dealer prijs en geen consumentenprijs.
Maar ik heb gewoon geen zin om te blijven wachten tot er weer een uit 2003 met een lage km stand voorbij komt...
Alhoewel ik ook weer niet heel veel haast heb, want ik heb mijn huidige auto nog niet verkocht.
Adviseer je me te blijven wachten tot er een goedkopere aangeboden wordt?
Ik zag er vorige week 1 met 215000 voor 4000 euro en die was binnen een dag weg.
groet
Feddo
Geplaatst: 19.12.2012 - 06:27
door mad
Heb je garantie? Doen...
Geplaatst: 19.12.2012 - 11:30
door Ramon&Ramon
Hij staat niet voor niets zo lang,hij is gewoon veel te duur,voor dat geld koop je een nieuw model S40 van 2004 of 2005.
Geplaatst: 19.12.2012 - 11:31
door Ramon&Ramon
mad schreef:Heb je garantie? Doen...
Garantie onder de 7500 euro is geen garantie,als je al begint met een probleem met de klepspeling,dan heb je al een dure reparatie.
Geplaatst: 19.12.2012 - 12:59
door dutchlimits
Ligt eraan, de mijne kostte 2 jaar geleden 10.000eu omdat de auto in sublieme staat was en maar 19.000km's had
(Ik had het niet gedaan maar mijn vader wou de auto toen graag)
Bij 28.000km's kreeg ik de auto voor een lagere prijs

ik kreeg m ivm trieste omstandigheden
Geplaatst: 20.12.2012 - 10:10
door Feddo
Problemen met de klepspeling? Met mijn vorige V40 heb ik 3 ton gereden maar daar nooit last van gehad. Is dat een bekend probleem?
Gisteren kreeg ik trouwens te horen dat de koop niet doorgaat, beetje flauw want ik had al een prijs afgesproken. Ik zou de wagen volgende week maandag gaan bekijken en kopen.
Ik denk dat iemand meer bood of niet zeurde over de distributieriem die vervangen moest worden. Jammer!
Ik blijf zoeken...
Helaas zijn bi-fuels met lage km standen schaars....
Geplaatst: 20.12.2012 - 16:52
door Ramon&Ramon
Voor dat geld heb je een nieuw model met lpg erin..van 2004 en 2005
Op MP staan er een paar!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... m=1&pos=10
Beetje veel gelopen,maar dat maakt voor zo,n auto op lpg niet uit,ik ken ze met dik 400000 km erop zonder problemen.
Geplaatst: 20.12.2012 - 17:11
door Feddo
Ik wil juist bi-fuel en daarom zal het een wat ouder model worden
Ramon&Ramon schreef:Voor dat geld heb je een nieuw model met lpg erin..van 2004 en 2005
Op MP staan er een paar!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... m=1&pos=10
Beetje veel gelopen,maar dat maakt voor zo,n auto op lpg niet uit,ik ken ze met dik 400000 km erop zonder problemen.
Geplaatst: 21.12.2012 - 16:40
door toppertje
is het plotseling uitvallen van de motor van je huidige V50 lpg
al verholpen?
of is dat de reden dat je een model(v40)terug wilt?
Geplaatst: 16.01.2013 - 21:17
door Feddo
Ja, het plotseling uitvallen van de motor van de V50 is met het stellen van de kleppen verholpen. Maar toch wil ik weer een V40 bi-fuel. En dan het liefst een zo jong mogelijke (2003) en met zo weinig mogelijk km's (<2ton). Heeft iemand nog tips?
Geplaatst: 21.01.2013 - 16:50
door capslock
Ik zou een aankoopkeuring bij Dekra of anwb station laten doen. Dat heb ik in der tijd gedaan. Verdient zich snel terug gezien de verborgen gebreekjes. Ik heb er geen moment spijt van gehad.