Pagina 1 van 1
Moeilijk starten, verzopen motor of iets anders?
Geplaatst: 27.12.2012 - 20:40
door Amlux
Hallo allen,
Vanmorgen kreeg ik mijn auto (S40 (MY2008), 1.6 benzine) nauwelijks gestart. Na circa vijf pogingen en een beetje gas bijgeven, kreeg ik hem aan de praat.
De avond ervoor heb ik hem even gestart om hem een meter vooruit te rijden. Ik lees hier op het forum dat dat het probleem zou kunnen zijn (dat de motor verzopen zou zijn door het ultra-korte ritje).
Twee vraagjes die nu bij me spelen:
Alvast dank voor de reacties!
Geplaatst: 29.12.2012 - 18:27
door Fons099
Verzuipen is toch iets typisch met carburateurs?
En een keertje starten (en dan een metertje rijden) moet gewoon kunnen.
Je zegt dat de accu nog in orde lijkt te zijn.
Is dit al eens gemeten?
Geplaatst: 29.12.2012 - 19:28
door EVV
Hier bijvoorbeeld kan je wat meer info vinden en hoe je kan zien welk model jaar je auto werkelijk is. De VIN code is ook te vinden op het plaatje dat zichtbaar is door je voorruit.
Geplaatst: 29.12.2012 - 19:31
door Oceanracer
Is bij een benzinemotor volkomen normaal! Je hoeft dan ook níks schoon te maken of je ergens zorgen over te maken. De volgende keer de auto gewoon naar voren rollen/duwen of eventjes stationair laten draaien alvorens de motor weer af te zetten.
Geplaatst: 30.12.2012 - 17:22
door Amlux
Bedankt voor de reacties.
Fons099 - ja de accu is dit jaar nog getest en daar lijkt het in dit geval echt niet aan te liggen. Als ik start heeft hij genoeg power om 'm 'rond te gooien' om het maar zo te zeggen.
EVV - ik heb m'n VIN code nog even gecheckt en het is echt een S40 MY2008.
Oceanracer - bedankt voor de bevestiging en tips! Ik heb op internet inmiddels ook nog veel soortgelijke verhalen gelezen en het lijkt inderdaad echt vaker voor te komen bij benzinemotoren (en geen verdere problemen te geven).
Toch fijn dat dat even bevestigd wordt hier. Inmiddels heb ik ook geen startproblemen meer gehad overigens.
Geplaatst: 30.12.2012 - 17:30
door Ramon&Ramon
Even uit laten lezen is het beste,de temperatuursensor kan de boosdoener zijn.
Die regelt de brandstofhoeveelheid bij koude en warme start,hij geeft een signaal aan de computer over de temperatuur van de motor..
Geplaatst: 30.12.2012 - 17:33
door Amlux
Binnenkort moet ie toch weer voor de jaarbeurt, dus dan ga ik zeker vragen of ze 'm even uit kunnen lezen en daar naar kunnen kijken, bedankt.
Geplaatst: 03.01.2013 - 16:30
door HbTps
Fons099 schreef:Verzuipen is toch iets typisch met carburateurs?
En een keertje starten (en dan een metertje rijden) moet gewoon kunnen.
Je zegt dat de accu nog in orde lijkt te zijn.
Is dit al eens gemeten?
Als je een (aantal) koude start(s) maakt zonder dat de motor tussentijds op bedrijftemperatuur komt en de bougies zijn wat aan de slechte kant kan ook een injectiemotor verzuipen...