Complete Achteras wissel xc90 T6
Geplaatst: 05.01.2013 - 22:28
Vandaag weer een leuke klus uitgevoerd.
De complete achteras van een xc90 T6 gewisseld.
Deze as gescoord op ebay Duitsland.
Afkomstig van xc90 D5 2006, met schade die na veel gesteggel door verzekering verkocht is en niet meer gerepareerd,6000km gelopen.
De oude as had twee rubbers van de draagarmen die versleten waren.
Om het makkelijk te maken maar de complete as gewisseld met handremkabels,aandrijfassen, naven,nivomats etc,etc.
Begonnen met loshalen van het hand/voetrem mechanisme.
Toen auto omhoog en de wielen eronderuit.
Uitlaat vanaf de katalysator verwijderd.
Aandrijfas losgehaald bij haldex/differentieel en weggehangen.
Handremkabels teruggetrokken.
Remklauwen en abs-sensoren losgehaald.
Kabelboom haldex, hoogteregeling koplampverstelling losgehaald.
As ondersteund met tafel en de 4 bouten losgehaald waarmee aslichaam aan chassis gemonteerd zat.
Auto voorzichtig omhoog en as lag op tafel.
Differentieel/haldex gedemonteerd en voorzien van nieuwe keerringen aan aandrijfaszijden.
Aslichaam op tafel gelegd en uitgevuld met hout zodat deze mooi vlak lag.
Meteen nieuwe olie in differentieel en nieuwe olie in haldex gedeelte.
Differentieel gemonteerd op nieuw aslichaam.
Auto omlaag, 4 bouten erin en auto weer omhoog.
As vastgezet en remklauwen en abs-sensoren weer gemonteerd.
Handremkabels weer in auto vastgezet.
Aandrijfas weer gemonteerd aan haldex/differentieel.
Tevens de voorpoten gewisseld die we meteen kochten bij diegene waarvan we de achteras kochten, ook deze waren zgan en ook maar 6000km oud.
Remvloeistof meteen vervangen.
Uitlaat gemonteerd.
Wielen vastgezet en nagetrokken met momentsleutel.
Proefrit en eindcontrole en een ontzettend blije tevreden xc90 rijder.
Geen krakende voorpoten en strakke achterzijde.
Leuke klus om uit te voeren.
De complete achteras van een xc90 T6 gewisseld.
Deze as gescoord op ebay Duitsland.
Afkomstig van xc90 D5 2006, met schade die na veel gesteggel door verzekering verkocht is en niet meer gerepareerd,6000km gelopen.
De oude as had twee rubbers van de draagarmen die versleten waren.
Om het makkelijk te maken maar de complete as gewisseld met handremkabels,aandrijfassen, naven,nivomats etc,etc.
Begonnen met loshalen van het hand/voetrem mechanisme.
Toen auto omhoog en de wielen eronderuit.
Uitlaat vanaf de katalysator verwijderd.
Aandrijfas losgehaald bij haldex/differentieel en weggehangen.
Handremkabels teruggetrokken.
Remklauwen en abs-sensoren losgehaald.
Kabelboom haldex, hoogteregeling koplampverstelling losgehaald.
As ondersteund met tafel en de 4 bouten losgehaald waarmee aslichaam aan chassis gemonteerd zat.
Auto voorzichtig omhoog en as lag op tafel.
Differentieel/haldex gedemonteerd en voorzien van nieuwe keerringen aan aandrijfaszijden.
Aslichaam op tafel gelegd en uitgevuld met hout zodat deze mooi vlak lag.
Meteen nieuwe olie in differentieel en nieuwe olie in haldex gedeelte.
Differentieel gemonteerd op nieuw aslichaam.
Auto omlaag, 4 bouten erin en auto weer omhoog.
As vastgezet en remklauwen en abs-sensoren weer gemonteerd.
Handremkabels weer in auto vastgezet.
Aandrijfas weer gemonteerd aan haldex/differentieel.
Tevens de voorpoten gewisseld die we meteen kochten bij diegene waarvan we de achteras kochten, ook deze waren zgan en ook maar 6000km oud.
Remvloeistof meteen vervangen.
Uitlaat gemonteerd.
Wielen vastgezet en nagetrokken met momentsleutel.
Proefrit en eindcontrole en een ontzettend blije tevreden xc90 rijder.
Geen krakende voorpoten en strakke achterzijde.
Leuke klus om uit te voeren.