Pagina 1 van 1

Aanschaf C70 Cabrio 10/2004

Geplaatst: 06.01.2013 - 12:25
door MJN
Goedemorgen,

Momenteel stuur ik al 2 jaar met plezier een C70 coupé uit '98. Wat mij stoort is, het torderen bij een snelheid van 75-90 km/pu. Van alles vervangen (schokbrekers, rubbers, banden, draagarmen, afstanspennen)Ik heb zelfs een veerpootbrug laten monteren, maar torderen blijft.

Nu overweeg ik de aanschaf van een C 70 cabrio uit okt. 2004.

Mijn twijfel ligt bij het torderen:
- cabrio is minder stijf dan de coupé, dus torderen is nog duidelijker aan wezig? Wat zijn de ervaringen van C70 cabrio rijders
- is torderen te verminderen door het plaatsen van een achterstabilisatorstang?

Wie o wie, kan mij duidelijkheid verschaffen, bijvoorbaat dank.

Groet, Marcel

Geplaatst: 06.01.2013 - 16:08
door Ben
Ik denk dat het torderen van een Cabrio groter is dan bij een Coupé
Maar bij een Volvo C70 is het altijd nog veel beter dan bij de vergelijkbare SAAB cabrio.
Daarvan wordt gezegd dat je, als hij met 1 wiel op de stoep staat, de deuren niet meer kunt openen en sluiten.

Geplaatst: 06.01.2013 - 16:19
door OGA244
Het is idd veel erger dan bij de coupé, het is ook niet simpel oplosbaar

Geplaatst: 06.01.2013 - 16:26
door robert31
:D Als je je nu al stoort aan het torderen van de coupe dan ga je je zeker ergeren aan de cabrio. Wij hebben er 1 uit 2001 en ik vind dat de auto nogal slap aanvoelt op slechte wegen. Ook als je op een stoep staat met 1 wiel sluiten de deuren ook niet meer goed.Zelf stoor ik me er maar niet aan en neem het dus voor lief. Maakt trouwens ook veel uit of de auto een flinke schade gehad heeft of niet. Ik heb er enkele gereden en dat maakte veel verschil. Verstevigen van de achterpartij is niet mogelijk. Het open rijden in de zomer maakt gelukkig heeeeeel veel goed. :P

Geplaatst: 07.01.2013 - 01:10
door christianvanloon
Valt wel deels op te lossen met een goed, kwalitatief onderstel in de vorm van veren en dempers. Maar moet je geen setje van 200-300 euro nemen.

Echter de cabrios zijn beduidend slapper.

Veerpootbruggen merk je bijna niets van, enkel op het circuit.
Stabilisatorstangen (of dikkere) merk je daarentegen wel goed.

Geplaatst: 08.01.2013 - 22:51
door The Volvoboy
christianvanloon schreef:Veerpootbruggen merk je bijna niets van, enkel op het circuit.
Niet mee eens. Misschien helpt het weinig tegen torderen, maar verschil is wel degelijk merkbaar!

Geplaatst: 08.01.2013 - 23:19
door dutchlimits
Je hebt ook van die sets dat je in je cabine monteert, zelfde principe als een veerpootbrug maar dan komen deze binnenin je auto achter je stoelen waar de voeten zitten van de achterste passagiers. Niet echt een handige oplossing maar ik vermeld het toch.

Geplaatst: 12.01.2013 - 13:34
door meomodo
MJN,
Idd tordeert de C70 cabrio net zoals alle ander cabrio's overigens. Veerpootbrug helpt niet echt maar geeft de burger wel moed. Is overigens ook niet erg duur gewoon bij de dealer. Als je een scheurijzer zoekt dat strak stuurt en stijf aanvoelt moet je zeker geen cabrio kopen, daar is zo'n auto niet voor bedoeld. Wanneer je echter bij mooi weer heerlijk wilt toeren met het kappie open is de C70 een heerlijke auto en je ziet ze ook veel minder vaak dan bijvb de A4 cabrio. Voor de volledigheid : ik rijd zelf ook een C70 uit 2001, gewoon een heerlijke auto.

Geplaatst: 12.01.2013 - 13:45
door Ramon&Ramon
Tenzij je er mee op Zandvoort wilt rijden,maar daar is hij inderdaad niet voor bedoeld!
Bij normaal gebruik merk je van het torderen natuurlijk helemaal niks!
Het is een Volvo,geen Fiatje Barchetta of iets in die richting.

Geplaatst: 12.01.2013 - 20:52
door cees klumper
Ik heb een veerpootbrug gemonteerd en heb er niks van gemerkt. Kennelijk ga ik niet hard genoeg door de bochten. De auto tordeert en dat voel ik wel degelijk, vergeleken met de S80 (en zelfs merk ik ook een enorm verschil met mijn '69 Mercedes 280 SL cabrio, die tordeert zo goed als niet) en ik vind het ook helemaal niet erg!

Geplaatst: 28.01.2013 - 07:56
door BlackcurrantV70
Ik wist niet dat een Saab cabrio tordeerde, een collega van mijn vrouw rijdt met een Saab cabrio (dacht 9-3) en die beweert dat die net zo stijf is als onze c70 van 2011.