Leren bekleding onderhoudsmiddel

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Welk middeltje is geschikt om beige leren bekleding te onderhouden?

Er zijn er zo veel (duur-goedkoop; bij de dealer of bij een meubelzaak; mousse 0f gel) dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Wie weet wat of heeft ervaring met iets goeds?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24364
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

met het set van Volvo hebben we voor in de S60 goede ervaringen. Dat spul is zeker weten niet te agressief, moet je bij andere leveranciers maar afwachten
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
AndreK
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.12.2004 - 19:44
Locatie: Bovenkarspel

In de S60 met half stof half leer is het leer GEEN leer maar gewoon kunstleer
Het is bij mij net vervangen omdat het gescheurd was waardoor goed te zien was dat het "nep" is
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Gewoon het pakket bij de dealer halen kost rond de 25,-- Euro. En je kan er zo'n twee jaar mee doen. Gewoon domweg goed spul.


Er zijn mensen die zelfs schoensmeer gebruiken of gewoon leer verzorgingsmiddelen voor meubelen voor binnen. Persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
AndreK
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.12.2004 - 19:44
Locatie: Bovenkarspel

Reden onder andere dat het bij mij was gescheurd is vanwege het feit dat de vorige eigenaar te aggresief schoonmaakrommel had gebruikt waardoor de boel ingedroogd/gehard was.

Volvo zou inderdaad moeten weten wat goed er voor is.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24364
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

AndreK schreef:In de S60 met half stof half leer is het leer GEEN leer maar gewoon kunstleer
Het is bij mij net vervangen omdat het gescheurd was waardoor goed te zien was dat het "nep" is
Hangt er vanaf welke bekleding je had/hebt, er is half echt leer en half kippenlullenleer. Nidingen en Svangen, om de namen maar ff te noemen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
AndreK
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.12.2004 - 19:44
Locatie: Bovenkarspel

Ik weet niet wat er in de S60 D5 zit normaliter. Ik weet wel dat mijn dealer er van overtuigd was dat het echt leer was. Niet dus.

De stoffeerder vertelde me ook dat bij een aantal vol leren modellen zelfs alleen de zitting werkelijk leer was en de rugleuning niet
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Rest nog de vraag wat voor soort leder er eigenlijk toegepast wordt (bij mij heet het "Bergen")

Is dat vol anilineleder, semi anilineleder, gedekverfd leder? Er blijken namelijk nogal wat verschillen te zijn, waardoor de behandeling van geval tot geval anders moet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Heb net bij de dealer een onderhoudssetje gekocht (was € 35,-) en dat gaan we morgen maar eens proberen (als het niet regent, hè?)
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ga je jaren plezier van hebben. Rustig opbrengen en voor de eerste 20 minuten niet op de stoelen gaan zitten.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”