Ketting 1.6D vervangen bij 240.000 km?
Geplaatst: 06.01.2013 - 20:11
Inmiddels staat onze 1.6D op 265.000 km. Rond de 200.000 vroeg ik aan mijn garagehouder (Bovag, niet Volvo) hoe het met de distributieriem zat.
Mijn enthousiasme was groot toen hij zij dat onze auto een ketting heeft en dus niet vervangen hoeft te worden.
Echter zit ik vanmiddag gezellig wat myReview's op de site van Autoweek te lezen, zie ik daar ineens een 1.6D waarvan de ketting is vervangen bij 240.000 km.
Navragen bij de Volvodealer is voor mij geen optie. Zij wilden mij een nieuwe turbo laten betalen (ruim 2000 euro) toen alleen de EGR-klep kapot was.
Wie weet of dit nodig nu is of niet?
Mijn enthousiasme was groot toen hij zij dat onze auto een ketting heeft en dus niet vervangen hoeft te worden.
Echter zit ik vanmiddag gezellig wat myReview's op de site van Autoweek te lezen, zie ik daar ineens een 1.6D waarvan de ketting is vervangen bij 240.000 km.
Navragen bij de Volvodealer is voor mij geen optie. Zij wilden mij een nieuwe turbo laten betalen (ruim 2000 euro) toen alleen de EGR-klep kapot was.
Wie weet of dit nodig nu is of niet?