Pagina 1 van 2
Betalen voor testrit na reparatie?
Geplaatst: 06.01.2013 - 22:19
door briston
Hallo medeforummers ik heb vorige week mijn V50 naar de dealert gebracht voor een reparatie aan spanrol en multiesnaar (allebei vernieuwt) nu kijk ik op mijn factuur en daar staat 19.25 euro op voor een proef/testrit.
Is dit altijd zo geweest :?:
Heeft iemand dit ook al meegemaakt, zal het in ieder geval wel aan mijn dealer vragen
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groeten Rene
Geplaatst: 06.01.2013 - 22:20
door Silver_R
Brandstof?
Geplaatst: 06.01.2013 - 22:22
door lint
Vreemd, het lijkt mij dat een proefrit na een reparatie opgenomen is in de totaalprijs voor die reparatie.
Geplaatst: 06.01.2013 - 22:33
door V70/2.4D/2003
Ook een testrit is "tijd" van een monteur. Keurig specifieke factuur dus....
Geplaatst: 06.01.2013 - 23:24
door dutchlimits
De monteurs moeten hun tijd ook invullen en dat gebeurd dus ook tijdens testritten "time is money"
Geplaatst: 07.01.2013 - 21:03
door Janhertogh
Nog nooit meegemaakt en wekt inderdaad verwarring. Specificatie is uiteraard netjes alleen jammer dat de klant daarmee het idee krijgt dat alles bij Volvo om uurtje factuurtje draait. Het is toch gewoon service dat een monteur na een reparatie checkt dat alles weer werkt? Het kan zijn dat een meerdere in dit geval het werk van zijn stagiair-monteur controleert. Dan zou ik het een discutabele post vinden.
Geplaatst: 07.01.2013 - 21:46
door Silver_R
Silver_R schreef:Brandstof?
Had je bericht verkeerd begrepen. :oops:
Geplaatst: 10.01.2013 - 19:43
door jwr55
ik snap dit soort topics nooit je weet van te voren wat een reparatie kost. Daar ga je vervolgens mee akkoord en vind juist erg goed dat ze zon Specifieke rekening geven weet je wat ze pressies met je auto hebben gedaan. En het is toch logisch dat je moet betalen voor proef rit
zo als gezegd tijd is geld dat is bij alle garage“s zo niet alleen bij volvo
Geplaatst: 10.01.2013 - 20:11
door sequence
Vind het ook wel terecht zo'n specificatie op een factuur. Ik heb eens een klus laten doen door een timmerbedrijf, op de factuur stond ook een uur halen materialen (hout) bij twee zaken.
Die man stuurt een van zijn personeelsleden op pad en die moet ook betaald worden. Dus ik snap wel dat ze dit berekenen.
Geplaatst: 10.01.2013 - 20:35
door V50-Mart
Niham Forepark rekent geen testritten, terwijl ze wel degelijk even proefdraaien bij bepaalde reparaties / diagnoses. Ik vind het wel raar dat niet iedere volvo dealer dezelfde prijzen lijkt te hanteren..
Geplaatst: 10.01.2013 - 22:04
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 10.01.2013 - 22:56
door lint
VolvoXC70 schreef:Een proefrit is de verificatie van de uitgevoerde reparatiewerkzaamheden. Deze behoort bij het interne kwaliteitsborging van de reparateur en zou derhalve niet mogen worden verrekend met de klant.
+1
Geplaatst: 11.01.2013 - 00:57
door wim de jong
Volgens mij is het het een of het ander bij een testrit van bijv een kwartier:
- of de reparatie tijd is dan een kwartier langer. (en dan mekkert niemand)
- of de kwartier testrit tijd komt te staan. (en dan zijn de rapen gaar)
een garage zet dan gewoon een kwartier langer reparatietijd......iedereen happy.
De monteur is gewoon met je auto bezig, en dat moet betaalt worden..
Geplaatst: 11.01.2013 - 01:25
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 11.01.2013 - 07:14
door bart simpson
kortom, we gaan weer terug naar een totaalbedrag (zonder nadere specficatie) voor een beurt met apart de btw en iedereen is weer blij, transparantie brengt alleen maar verwarring
Geplaatst: 11.01.2013 - 07:19
door evert65
tja als TS nu de gemaakte kilometers declareert bij de dealer....
"die monteur verrijdt Mijn benzine"
is dat geen optie?

Geplaatst: 11.01.2013 - 07:21
door xxbv92
Hoop maar dat ie niet in de file komt te staan tijdens de testrit

Geplaatst: 11.01.2013 - 07:28
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:Een proefrit is de verificatie van de uitgevoerde reparatiewerkzaamheden. Deze behoort bij het interne kwaliteitsborging van de reparateur en zou derhalve niet mogen worden verrekend met de klant.
een proefit is ook om vast te stellen dat er geen verdere narigheid is, naar links of rechts trekken, een wiellager, gecupte banden, maar wil je (om ogenschijnlijk principiele redenen) geen proefrit leg dat vast op de werkorder, daarna dan niet zeuren (maar dat lijkt me duidelijk)
Ik zie zat auto's langskomen die zo smerig zijn dat ik een monteur extra moet betalen om een proefrit te gaan maken.
Geplaatst: 11.01.2013 - 09:59
door Summum
bart simpson schreef:Ik zie zat auto's langskomen die zo smerig zijn dat ik een monteur extra moet betalen om een proefrit te gaan maken.
Maar het wassen van die auto hoort toch bij de zo gehypte Service 2.0? Daarom levert de klant de auto zo vies mogelijk af..
On topic: Het lijkt mij logisch dat er (afhankelijk van het soort reparatie) een proefrit gemaakt wordt om te kunnen beoordelen of alles naar behoren functioneert. Ik ben het met Bart eens dat het veel beter zou zijn gewoon een pakketprijs voor een reparatie te hanteren en alleen onderdelen apart te specificeren. Voorkomt een hoop discussie, al was het maar of die proefrit 5 minuten of een half uur mag duren...
Geplaatst: 11.01.2013 - 11:07
door BlackSapphire
Wat kost eigenlijk zo'n monteur per uur? En dus: hoe lang rijdt je proef voor bijna 20 euro's incl btw?