Pagina 1 van 4
Toch niet te koop
Geplaatst: 09.01.2013 - 20:48
door bernhard2
Hallo mede-rijders,
tijdje geleden dat ik wat gepost heb, maar ik loop al een tijdje rond met een stemmetje in mn hoofd die zegt: verkoop dat ding.
feiten:
V70 D5 automaat met ondertussen ruim 360k op de teller.
mankementen of dingen die er aan zitten te komen:
- bak schokt soms tussen 2-3, alleen bij heel rustig gas geven. Gery heeft hem geflushed, en dat heeft zeker geholpen alleen dat schokje zit er soms nog in.
feit is dat de bak nog zeker een tijd mee kan, maar hij is gewoon wat versleten.
- veerpootlagers en veerpootrubbers moeten vervangen worden.
- 4x nieuwe banden
- achterremmen incl handremschoenen (heb ik al binnen, moeten nog gemonteerd worden)
- versnellingsbakrubber voorzijde (bij radiator)
- nog wat kleine dingetjes (niet perse noodzakelijk)
ik werk sinds kort aan de andere kant van het dorp, dus een diesel is ook niet meer noodzakelijk.
ruilen tegen een v70 classis?;)
nogmaals, ik weet eigenlijk wel wat het beste is, maar wilde het toch ff kwijt.
(lijk wel een vrouw)
Geplaatst: 09.01.2013 - 21:03
door rvo033467
Als je geen diesel meer nodig hebt + er komen wat kosten aan dan wist ik het wel. Tevens kunnen er met deze km stand nog meer grote kosten aan komen? Weet de onderhoudshistorie natuurlijk niet.
Geplaatst: 09.01.2013 - 22:30
door toppertje
waarom ruilen tegen een classic?
de jouwe is van 2003, de classic is gemaakt t/m 2000
dan zou je dus geld toe willen/moeten hebben?
Geplaatst: 10.01.2013 - 00:14
door lint
Gezien het feit dat je veel minder kilometers gaat rijden is de overstap op een benzine auto niet onverstandig.
Waarom niet op zoek naar een V70 op benzine van 2005?
Geplaatst: 10.01.2013 - 03:30
door Thijs
Hoeveel km denk je per jaar te gaan rijden? vanaf plm 10000 km per jaar is een diesel even duur als een benzine. Dus als je dat per jaar rijdt zou ik deze lekker houden. Met inruilen ben je altijd meer kwijd als dat je gewoon de reparaties doet.
Geplaatst: 10.01.2013 - 11:52
door piotrV70
Verkoop maar eens een grote zware diesel vandaag de dag. Ik zou'm houden, de reparaties zijn te overzien en die bak gaat nog wel even mee.
Geplaatst: 10.01.2013 - 12:41
door ovwest
Persoonlijk lijkt het mij nog niet zo makkelijk. Als je wat bij legt heb je misschien (zou de inruilwaarde van een d5 met 3,5 ton niet uit het hoofd weten) een 2,5t voor de deur staan Is wel een hele fijne auto (helemaal in combi met AWD maar die zijn wel weer duurder) Het is altijd weer wat je hebt en wat dat kost en wat je misschien wilt en kan uitgeven..... Maar als je de diesel niet meer nodig hebt voor de km's... tja, dan zou ik toch overstappen.
Geplaatst: 10.01.2013 - 12:47
door Bakboord1
Gezien je leeftijd vraag ik me af waarom je zo'n grote auto nodig hebt.
Over welk bedrag hebben we het om je auto rijdend te houden?
Handremschoentjes moet je direct vervangen. Kans versus schade maakt dat je niet moet wachten.
Als je een oud beestje terugkoopt dan koop je waarschijnlijk ook het achterstallig onderhoud van een ander en maak je je kosten nog steeds. Ik zou dan of een flinke stap voorwaarts maken of je huidige auto in mooie kleur en met mooie velgen verwennen. Omslagpunten liggen zoals gezegd al iets boven de 10.000 km. Een keer op wintersport en een zomervakantie en je bent al halverwege je omslagpunt.
Geplaatst: 10.01.2013 - 13:11
door wim de jong
@Bakboord1: "Gezien je leeftijd vraag ik me af waarom je zo'n grote auto nodig hebt."
Zaken die opeens in me op komen:
1. wat heeft leeftijd met welke auto je hebt te maken?
2. dus iemand die 10 jaar jonger is, mag niet dezelfde auto hebben die jij hebt? Welke auto mag dan iemand rijden volgens jou die 19 jaar is (dus 20 jaar jonger)...... een Alto? En ik dan, die 20 jaar ouder is dan jij.....??
Tsja, je koopt een bepaalde auto, OF omdat je hem mooi vind, OF je hebt hem voor je werk of gezin nodig. Beide argumenten staan compleet los van je leeftijd.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik heb geen grote auto nodig (al mijn 4 kinderen zijn al jaren de deur uit) maar ben gewoon VOLVO gek.......mag dat ook? En kan een ander die jonger is, ook zijn?
Geplaatst: 10.01.2013 - 13:16
door Thijs
Bakboord1, Doet er toch helemaal niet toe waarom hij een bepaalde auto nodig heeft en op welke leeftijd dat is? Misschien heeft hij al wel twee kinderen!
En idd, die handremschoentjes direct (laten) vervangen hoor!!
Geplaatst: 10.01.2013 - 13:20
door Ramon&Ramon
Ik heb altijd al een stadsbus willen hebben.

Volvo Bus.
Geplaatst: 10.01.2013 - 13:31
door ovwest
Haha, ja Thijs en Mijnheer de Jong. Zo is het maar net! Ik heb ook geen R nodig. Mijn smoes was een station voor de hond, een Volvo voor de veiligheid en natuurlijk op de groei gekocht, dat ook. Leeftijd maakt niets uit Naar mijn mening de smoes ook niet. Je wil iets en hebt het er voor over of niet! Dus ja, dat mag!
Geplaatst: 10.01.2013 - 14:05
door Bakboord1
Als kosten een zéér belangrijk argument zijn dan lijkt me wel van belang of je de juiste auto voor jezelf kiest.
Zover ik zie is de verkoop uit kostenoverweging ingegeven en niet uit ontevredenheid.
Aangezien een kleinere auto doorgaans een stuk goedkoper is om te rijden lijkt me bijv. je gezinssituatie een criterium. En dat hangt vaak weer af van je leeftijd. Op mijn 26e had mijn auto andere minimum eisen dan nu.
Verder staat het iedereen vrij om te kopen wat hij wil. Ik wil ook liever een 911 maar met drie kids en te weinig geld is dit niet de meest logische keuze.
Geplaatst: 10.01.2013 - 19:29
door bernhard2
Heren, bedankt voor de inbreng tot dusver, maar om met de motivatie waarom ik hem überhaupt heb gekocht te beginnen:
1 heb hiervoor 2x v70 gehad (toen was ik 20:P)
2 ik inderdaad 2 kinderen heb ( ben er vroeg bij, dus ook weer snel uit de luiers)
3 ik zelf over de 2 meter ben, en een hekel heb aan een kleine auto
4 ik mijn aanhang graag veilig wil vervoeren
5 ik het 1 Vd mooiste auto's uit die klasse vind
6 en bij groot, veilig en relatief betaalbaar kom je uit op een v70 van 10 jaar oud.
7 o ja, bij de vorige baas kreeg ik een tankpas voor alleen diesel dus kom je uit bij een ....
Overtuigd?:) ik toen wel..
Maar goed, andere baan(daar horen jullie binnenkort wat over denk ik, minder km en kosten maken een mens aan het twijfelen.
@bakboord1, ga nu trouwens bezig met de achterremmen, in de trend van: beter voorkomen dan genezen;)
Kostenplaatje zit denk ik rond de 700 euro tot 850
Geplaatst: 10.01.2013 - 20:45
door Bakboord1
Houden zou ik zeggen.
700 a 800 euro daar zit je bij een andere tweedehands auto ook al snel aan.
Met je lengte is een ruimere auto een must om niet tegen het dak te zitten.
De v70 heeft esp en dat heeft mijn leven en dat van mijn toen zwangere vrouw al een keer gered (vermoed ik) bij een uitwijkactie. V70 is toch wel een fijn gevoel voor je gezin.
Zelfs al zou je theoretisch iets goedkoper uit zijn, bij inruil neem je altijd een gok bij een andere auto die het voordeel snel kan laten verdampen.
Geplaatst: 10.01.2013 - 20:56
door Gouwe
Mijn advies? Lekker blijven rijden.
Voor nog geen 1000 euro de auto weer lekker klaar, dat geld ben je ook kwijt bij inruil. Voor de automaat kun je nog denken aan het vervangen van de B4 servo cover. Kost een euro of 20 en is in een half uur (zelf) te monteren. Mocht het niet helemaal over gaan, accepteer dan dat de auto op leeftijd is en dus niet meer in showroom staat, levert een hoop plezier op!
En inderdaad zoals hier al wordt gezegd, omslagpunt benzine/ diesel ligt ergens rond de 10-12K per jaar.
Succes met de afweging.
Geplaatst: 10.01.2013 - 21:00
door BlackcurrantV70
Wij hebben geen kinderen, nooit gehad, maar wel V70 gereden en nu C70 + XC60, is ook niet echt nodig voor 2 personen.
Waarom dan ?
Omdat we Volvo fan zijn en willen genieten van de zuur verdiende centjes.
Het kan, we hoeven er niet voor te lenen, en sparen maandelijks nog een aardig bedrag, huis is afbetaald enz..
De hamvraag voor jou is, doet het je nog iets als je je V70 ziet staan, of vind je zelf dat het tijd is voor iets anders ?
Winnen ga je er waarschijnlijk niet aan doen, maar als je jezelf een kado wil doen, ga ervoor.
Geplaatst: 11.01.2013 - 01:53
door bartv70
BlackcurrantV70 schreef:
Omdat we Volvo fan zijn en willen genieten van de zuur verdiende centjes.
Hij ook, heb je enig idee wat je aan wegen/houderschaps belasting betaald In Nederland per jaar?
Voor een V70 diesel een kleine €2000,-/p.j. !!! en dan heb je nog geen meter gereden. :evil:
Geplaatst: 11.01.2013 - 07:56
door Msuidgeest
Wij rijden benzine en dat is ook al €76 per maand aan MRB. Mij boeit het niet, ik wil lekker zitten en rijden.
Geplaatst: 11.01.2013 - 08:16
door Rippie V70
Hij ook, heb je enig idee wat je aan wegen/houderschaps belasting betaald In Nederland per jaar?
Voor een V70 diesel een kleine €2000,-/p.j. !!! en dan heb je nog geen meter gereden
Om heel precies te zijn : 135 per maand, oftewel 1620 per jaar......
(Ter vergelijk, een focus 2.0TDCI Wagon kost 115 per maand)