Pagina 1 van 1
Dumpvalve
Geplaatst: 30.04.2006 - 19:08
door F.Wassink
Beste mensen,
Ik wil effe een serieus antwoord op mijn vraag.
Binnenkort heb ik een Volvo 480 Turbo, ik wil de org. dumpvalve gaan vervangen door eentje die wat meer geluid maakt. Ten eerste, is dit een simpele ingreep?
En ten tweede, welke kan ik hier het beste voor gebruiken.
Ik weet dat dit niet veel vermogenwinst geeft maar daar gaat het mij ook niet om. Het gaat mij om dat mooie geluidje.
Of moet ik ook wat gaan veranderen aan de cpu ivm motor regeling.
Graag jullie reactie
Freek
Geplaatst: 30.04.2006 - 19:24
door Remon
Ik vraag me ook af of het schadelijk is voor de motor. Ik vind het namelijk ook wel erg geinig klinken tussen het schakelen door.
Geplaatst: 30.04.2006 - 19:39
door F.Wassink
He Remon,
1 ding weet ik wel, het enige wat een dumpvalve doet is de overdruk niet terug in het systeem te persen maar juist er uit zodat de turbo geen opflikker krijgt zodat deze ook langer mee gaat dan zonder. En org zit er al een op alleen hoor je die niet.
Maar je hebt zoveel verschillende merken en types BV enkelvoudig en dubbelvoudig. Ik wil namelijk alleen dat geluidje horen als ik schakel (gas loslaten dus) en niet als hij stationair draait of constant onder het rijden.
Ik geloof niet dat het een moeilijke ingreep is maar ik wil wel graag weten welke ik moet gebruiken en het liefste ga ik niet aan de motor management klooien.
Als ik meer weet zal ik je het wel vertellen ok
grt
Freek
Geplaatst: 01.05.2006 - 22:47
door AndorabLe
Laat maar eens weten hoe het gaat met de dumpvalve vervangen.
Het meeste waarin ik ben geinterresseerd is of je iets merkt van een eventuele vermogenstoename en veranderingen in rijeigenschappen.
Geplaatst: 01.05.2006 - 22:58
door menjo
Zo'n ding geeft toch geen vermogentoename? Hij doet alleen maar wat als je het gas loslaat.
Geplaatst: 02.05.2006 - 11:24
door Caerbannog
0,0 vermogenstoename, maar je turbo is wel sneller op toeren geloof ik. Tim heeft op z'n witte turbo een Forge dumpvalve geloof ik.
Geplaatst: 02.05.2006 - 12:14
door Ludo
Caerbannog schreef: maar je turbo is wel sneller op toeren geloof ik.
nee ook niet.
voordat er de gekste verhalen opduiken lees effe hier:
http://www.cartuning-guide.com/dumpvalve.html
Geplaatst: 02.05.2006 - 18:13
door F.Wassink
Ik weet ook wel zeker dat je er niks van merkt. Maar dat maakt mij ook niks uit.
En nee je turbo is niet sneller op toeren maar je turbo gat is gewoon minder zodat je meer profeit hebt van je turbo. En het belangrijkste is dat je de turbo een langere levensduur geeft.
Maar welke kan ik het beste gebruiken? Die vanTim? Die heeft er ervaring mee (Als hij er eentje heeft dan)
Geplaatst: 17.05.2006 - 21:46
door chanmartino
de druk op de turbo valt weg op het momend dat hij open gaat je krijgt er geen pk's extra van maar de turbo pakt wel eerder de druk weer op
Geplaatst: 18.05.2006 - 10:10
door Marc
Is een simpele klus, het is wel zaak dat je een dual-piston neemt met de juiste veerspanning. Anders krijg je lek tijdens half-gas en stationair met een slecht lopende motor tot gevolg.
Dumpvalve
Geplaatst: 18.05.2006 - 18:46
door F.Wassink
die dual-piston, is dat een merk of een type? En hoe weet ik welke veerspanning ik nodig heb.
Groeten
Freek
Geplaatst: 20.05.2006 - 16:26
door Remon
Ik las in het topic over de turbo dat er wel problemen met je motor manegment kunnen ontstaan wanneer je een dumpvalve monteerd. Ik zelf begin er dus maar niet aan. Hoe mooi het ook klinkt.