Pagina 1 van 1

Aankoop V70

Geplaatst: 13.01.2013 - 09:34
door ketron1960
Hoi vorig jaar is mijn 940 een stukje korter geworden door dat er iemand invloog, gelukkig reed ik Volvo.
Omdat ik toen niet wist wat ik wilde heb ik een V40 gekocht 2.0 met LPI.
Nu ben ik aan het kijken voor een V70 liefst LPG g3 maar diesel lijkt mij ook wel wat.
Mijn vraag is waar ik op moet letten, kijk de standaard zaken zoals onderhoud en distributie dat weet ik wel.
Ik heb gezien dat de laatste van het eerste type de 2.4 motor hebben net zoals het 2e type maar is deze net zo betrouwbaar als de 2.5 20V die er al jaren inzit.

Geplaatst: 13.01.2013 - 09:37
door bart simpson
mensen die ze stuk hebben zien staan zeggen van niet

Geplaatst: 13.01.2013 - 09:44
door V70/2.4D/2003
Volvo + LPG => Classic met een 2.5 nemen. En verder heel goed inlezen hier, er staat meer dan zat over geschreven.

Geplaatst: 13.01.2013 - 09:45
door OGA244
ik heb een 2.5D gehad, een zalige en zuinige motor, roet wel stevig

Geplaatst: 13.01.2013 - 14:36
door Wauter
Voornaamste verschil tussen 2.4 en 2.5 is de klepbediening. Bij 2.5 hydraulisch, op gas wel zo prettig, bij een 2.4 wordt dat periodiek laten stellen. Hoe vaak hangt af van je rijgedrag.

Geplaatst: 13.01.2013 - 16:15
door Laguna-S60
V70 2.4 met 60.000 km lpg ervaring:

Geplaatst: 13.01.2013 - 16:54
door Obbetuning
Laguna-S60 schreef:V70 2.4 met 60.000 km lpg ervaring:
Verklaar nader, ben benieuwd..

mvgr Obbe

Geplaatst: 13.01.2013 - 16:55
door Laguna-S60
Zie de foto's, spreken voor zich denk ik :D

had nog 2 foto's:

Geplaatst: 13.01.2013 - 17:32
door EVV
Nee, niet echt. Wat voor gas installatie is gebruikt, hoe was het onderhoud van de auto, hoeveel kilometers in totaal gereden. Dat soort dingen spelen ook een rol. Dit soort foto's bestaan ook vast wel van de 2.5 motoren op een (slechte) LPG installatie.

Geplaatst: 13.01.2013 - 17:39
door Ramon&Ramon
Een verbrande klep heeft weinig met onderhoud van doen ,behalve het regelmatig controleren van de klepspeling.
Motoren met vaste stoters gaan inderdaad regelmatig stuk op LPG.
Regelmatige controle en eventueel stellen verlengt de levensduur,maar omdat het een hele ingreep is en veel kosten met zich mee brengt,houden de meeste berijders dat voor gezien.
LPG installatie heeft daar weinig invloed op wat het merk betreft,ik heb al veel merken installaties voorbij zien komen waarbij de kleppen verbrand waren.
Er rijden er natuurlijk ook rond zonder noemenswaardige problemen.
Maar het risico blijft aanwezig.

LPG pomp(die stuk loopt)
Injector adapters.(Die los gaan zitten)
Verdeelblok.(kan stuk gaan)
Verbrande kleppen.
Allemaal dure reparaties.

Geplaatst: 13.01.2013 - 18:04
door Laguna-S60
Auto had 250.000km gereden, waarvan 60.000km op LPG.
Zeer goed onderhouden, alle rekeningen erbij. was volgens mij vialle installatie.

Geplaatst: 13.01.2013 - 18:45
door ketron1960
Ik heb tot nu toe goede ervaring gehad met rijden op LPG, had is een 240 uit 93 en de 940 uit 1998 was ook op LPG.
mijn rijstijl is rustig en laat de auto altijd goed op,temperatuur komen.
Ook de V40 is op LPG G3 en geeft geen problemen heeft wel pas 287.000 gelopen en toen ik hem kocht zat er een nieuwe gaspomp in.
wat mij tegen houdt om een diesel te nemen zijn de verhalen over het hoge verbruik, ik heb begrepen dat de 2.4D wel zuiniger loopt.

Geplaatst: 14.01.2013 - 11:49
door wrusman
mijn huidige v70 met 2.5d motor is aanmerkelijk zuiniger in verbruik dan mijn oude v40 met G3 installatie !

de v40 nam gemiddeld 1 op 8.7, dus 11.49 liter per 100 Km.
met een literprijs van 78 cent/liter dus €8,96 / 100 Km

de v70 neemt nu gemiddeld 1 op 18.2, dus 5.5 liter per 100 Km
met een literprijs van 140 cent /liter dus €7,70 / 100 Km

en dan is de v70 nog behoorlijk zwaarder ook (ruim 200 Kg)

Geplaatst: 15.01.2013 - 08:03
door ketron1960
oke dank je wel voor de informatie, dit weekend ga ik naar een V70 2.5TDI kijken die bij ons in de buurt staat met 300.000 km.

Geplaatst: 25.02.2013 - 15:08
door voogle
Ik heb een V70 bj,2000 km stand 556000
Over 75000km verbruik ltr\100 km 6,05 l = 1 op 16 , dus 1000 km met een tank.
Ga nu kijken naar een G3, maar puur vanwege de vaste lasten, zal wel balen om om de halve wek te tanken.
Ik ze, als dat geen bezwaar is , doen.

Geplaatst: 26.03.2013 - 21:19
door potje13
Overstappen van diesel naar LPG is echt wel even wennen. Regelmatig sta je weer aan de pomp. Wel ideaal voor het sparen :o