Pagina 1 van 1
Tweedehandsje
Geplaatst: 01.05.2006 - 12:52
door vOlOv
Hallo allemaal,
Kom zelf niet vaak in deze sectie van het forum, maar wellicht komt daar verandering in. Ben aan het overwegen een tweedehands S40 te kopen met 100k op de klok uit 2002 (volgens mij Phase II, dat kon ik aan de sidemarkers vooraan snel zien heb ik hier geleerd

)
Ik zoek nu naar tips mbt het aankopen van een S40 op gas (Bi-Fuel). Af fabriek op gas ingesteld leek me beter (is maar een gevoel hoor). Alle tips & ervaringen mbt deze auto zijn welkom! Wie weet stel ik deze zomer dan de 2de Volvo uit onze familie voor hier op het Forum.
Ps: idd besmettelijk virus

Geplaatst: 01.05.2006 - 13:05
door Remon
De bi-fuel is een goede keuze. Alleen is het moeilijk om hier aan te komen. Je ziet ze niet zo heel veel. Dit komt doordat je bij aanschaf bpm over de lpg installatie betaald en achteraf inbouw niet. Mijn vader heeft een v40 bi-fuel (zie het topic onder mijn volvo) en deze bevalt erg goed. Geen problemen met de lpg installatie, zelfs in de winter niet.
Geplaatst: 01.05.2006 - 13:10
door menjo
Voor een phase 2 zou een bi-fuel wel beter moeten zijn dan achteraf inbouw, dit omdat de bi-fuel een aangepaste kop heeft. Is ook al heel veel over geschreven hier, dus nog even verder zoeken in dit forum

Geplaatst: 01.05.2006 - 13:16
door vOlOv
Volgens mij was de installatie vrijgesteld van BPM destijds. Heeft iemand een idee welke kosten er (naar verwachting) komen vanaf de 100k. Gaan er zo'n 30.000 km p/j mee rijden. Kruipt ook de diesel weer naar boven...
Geplaatst: 01.05.2006 - 13:18
door vOlOv
menjo schreef:Voor een phase 2 zou een bi-fuel wel beter moeten zijn dan achteraf inbouw, dit omdat de bi-fuel een aangepaste kop heeft. Is ook al heel veel over geschreven hier, dus nog even verder zoeken in dit forum

Had idd al gezocht en veel gevonden mbt bI-Fuel, voornamelijk mbt de V70. Zocht nu echt naar info mbt de S40. Toch een andere auto leek me...
Geplaatst: 01.05.2006 - 13:19
door Remon
Dan zou ik voor de Diesel gaan bij zulke km/per jaar. Want qua rij eigenschappen heb ik toch liever de diesel. Trekt veel pittiger op.
tweedehandsje
Geplaatst: 01.05.2006 - 16:57
door jedda
Hallo,ik heb een s40(115pk) eind 1998 model 1999 met lpg3 in 2003 gekocht met 68000 km op de teller.Inmiddels 140000 en geen problemen met lpg3 installatie.De daeler heeft direct deze installatie erin gezet bij aanschaf door eerste eigenaar. Als je meer dan 12.500km rijdt dan rijd je denk ik op den duur goedkoper dan diesel.Wel trek ik niet fors op en rijd rustig.Op de duitse autobahn zeg maar continu 170 a 180 km/u vaak vier a vijf uur achtereen zonder probleem,natuurlijk neemt ie wat meer lpg tot zich,dus 1op 9.1.Ik ben dik tevreden.het enige dat vervangen is in garantietijd het ledje om om te schakelen naar benzine.Ik zocht via internet naar een volvo s40 lpg3 met used car label ivm met lpg3 omdat ik hoorde als er wat aan de knikker is met de lpginstallatie en zonder garantie het een dure rekening wordt .Ook liet ik de auto keuren bij Anwb en de gasinstallatie bij een erkend gasinbouw bedrijf.Belasting lpg3 voor provincie utrecht 62 euro p/m Succes met je aankoop.
Geplaatst: 01.05.2006 - 17:09
door Ramon&Ramon
een bifeul kop zegt ook niks,gaan ook stuk!
Geplaatst: 01.05.2006 - 18:36
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:een bifeul kop zegt ook niks,gaan kan ook stuk!
klein detail maar een wereld van verschil. 
Geplaatst: 01.05.2006 - 19:11
door Ramon&Ramon
Kunnen stuk gaan:):):)
Geplaatst: 01.05.2006 - 19:13
door menjo
Diesels toch ook?
Geplaatst: 01.05.2006 - 19:18
door Ramon&Ramon
een diesel op LPG?:)
Geplaatst: 01.05.2006 - 19:28
door menjo
Zal ook vast wel snel stuk gaan
Geplaatst: 01.05.2006 - 19:29
door Ramon&Ramon
Weet wel zeker:)
Geplaatst: 04.05.2006 - 11:36
door Nigel
Dat kan ik zelfs voorspellen

)
Vind het wel apart dat er nog steeds zo'n naam aan G3 kleeft.
Ik ken ondertussen zoveel voorvallen met diesel die mij van de diesel afhouden
De turbo of electronica daarbij die steeds stuk gaat, lekke koppakkingen, knappende zuigerveren. Allemaal typische VAG-dieselkwaaltjes, die veelal duurder zijn dan een nieuwe/andere kop bij G3...
Daarbij zijn de minder-nieuwe diesels (zelfs van PhaseII S40) niet erg vlot en erg rumoerig. Zo vind ik de 1.9TD van Volvo in de PII S40 niet zo prettig rijden als de 1.8i op gas die ik nu rijd..
Tuurlijk die nieuwste diesels zijn heerlijk, maar tegelijk ook kwetsbaar (die nieuwere 200bar injectoren..) en kostbaar. Misschien komt de aversie tegen G3 ook voort uit een angst de verkeerde keuze te hebben gemaakt met je diesel.. iedereen moet z'n aankoop ook naderhand voor zichzelf verdedigen natuurlijk (net zoals ik nu voor m'n G3 auto'tje doe

).
Re: Tweedehandsje
Geplaatst: 04.05.2006 - 20:35
door vOlOv
vOlOv schreef:Hallo allemaal,
Kom zelf niet vaak in deze sectie van het forum, maar wellicht komt daar verandering in. Ben aan het overwegen een tweedehands S40 te kopen met 100k op de klok uit 2002 (volgens mij Phase II, dat kon ik aan de sidemarkers vooraan snel zien heb ik hier geleerd

)
Ik zoek nu naar tips mbt het aankopen van een S40 op gas (Bi-Fuel). Af fabriek op gas ingesteld leek me beter (is maar een gevoel hoor). Alle tips & ervaringen mbt deze auto zijn welkom! Wie weet stel ik deze zomer dan de 2de Volvo uit onze familie voor hier op het Forum.
Ps: idd besmettelijk virus

Alle bedankt voor de reacties, ik heb toch wel wat meer vertrouwen in G3 dan dat ik van sommige hoor om me heen alleen mbt ons nieuwe "familielid", dat gaat helaas niet meer door

vanwege baanwisseling

Geplaatst: 04.05.2006 - 22:00
door Ramon&Ramon
Een S40 Bifuel?
Geplaatst: 04.05.2006 - 23:13
door vOlOv
Ramon&Ramon schreef:Een S40 Bifuel?
of diesel, had ook gekund. Het was dan waarschijnlijk de 105 pk geworden.