iMac of een leuke computer

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Klopt en dan zie je als je Windows 8 gaat gebruiken, steeds meer naar Apps gaat, zoals je ook op je telefoon doet. (of je dan touch hebt of niet)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Paul, ik heb zelf een kaart van ATI. Een HD 7950 3GB. Dat is een monster van een kaart. Met de videokaart in mijn laptop kan ik bijvoorbeeld niet altijd films in Full-HD afspelen via Youtube. Dan gaat die haperen.

Henielma, wat mocht die pc kosten?
Gebruikersavatar
spooky202
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 11.12.2007 - 16:12
Locatie: Maarsbergen

Paul schreef:Hij ligt nog niet in de winkel hoor Spooky.
Ah! Nadeel van bij een IT bedrijf werken geloof ik ;) Iedereen bij ons heeft het er al drifitig over en sommigen gebruiken het ook al, maar zal dan nog niet een final release zijn.

Hij komt iig binnenkort en volgens mij als je nu een versie van Office koopt krijg je er iets van een upgrade coupon bij. Daarmee kun je voor weinig (of misschien zelfs gratis) upgraden naar Office 2013 (of een jaar lang Office365 geloof ik).
Casper

MY21 V90 T8 R-Design
MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression
MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

Gebruikersavatar
spooky202
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 11.12.2007 - 16:12
Locatie: Maarsbergen

Voor wat je vader met een computer wil doen heb je idd niet veel nodig. Vrijwel iedere computer op de huidige markt, of het nu een Windows PC, een Apple computer of een tablet is: allemaal kunnen ze dit wel aan.

Apple is en blijft duur. En met duur bedoel ik overpriced :) De een heeft het er voor over, en de ander niet. Apple is vrijwel altijd duurder dan een Windows variant. Ga je dus voor prijs, dan kom je bij een Windows machine uit.

We kunnen heel lang heen en weer blijven discussiëren over wat er " beter" is, maar daar komen we toch niet uit :)

Kijk vooral naar wat je er aan uit wilt geven en hoeveel de machine gebruikt wordt. Redeneer van daaruit verder.
Casper

MY21 V90 T8 R-Design
MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression
MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Eerst maar eens mijn toetsen afmaken. Daarna moet er heeeel snel een keuze worden gemaakt. Thanks voor het advies!
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

piotrV70 schreef:...OSX is een hopeloos verouderd os.
Ik vrees toch echt dat je niet weet waar je over praat. Tenzij je e.e.a. met feiten kunt onderbouwen.
piotrV70 schreef:iMac maar dan met Windows.
Hoe stel je je dat voor ? OS X eraf en Windows 8 erop ?
Dat gaat echt niet werken ! De enige manier om Windows op een iMac te laten draaien is door gebruik te maken van Parallels Desktop for MAC
Als je de volledige capaciteiten/mogelijkheden van een iMac wilt gebruiken moet je er zeker geen Windows op laten draaien. Niet omdat Windows niet zou deugen maar gewoon omdat Apple dit zo geregeld heeft ! Apple zou ook wel gek zijn als ze dat niet had gedaan !

@ rsnhakan

Zonder te willen beweren dat de adviezen/tips van de anderen niet goed zouden zijn denk ik toch dat je het op een andere manier moet benaderen. De trend is tegenwoordig dat het als maar sneller moet en dat alleen de laatste versie van een programma zaligmakend is. Waaróm de huidige PC van je vader niet meer zou voldoen weet ik niet maar lijn nu eerst samen met hem eens heel rustig op wat hij nu exact doet met zijn PC. Je zegt o.a. "Word, Excel, internetten, video's bekijken en veeeeel mailen"

Voldoen de huidige versies van Word en Excel niet meer ? Hebben de laatste versies mogelijkheden die je vader op dit moment mist ? Is hij bijv. zo 'professioneel' met Word bezig dat hij alle mogelijkheden van de huidige versie echt hélémaal benut ? Of stelt hij zoals de meesten ook al vóóraf de opmaak in en gebruikt de PC dan als een veredelde typemachine ? Een prof typt eerst zijn tekst en gaat daarna pas met de opmaak aan de gang !
En 'veeeeel mailen', heb je daar nu echt een snelle PC voor nodig ?

Begrijp uit het bovenstaande niet dat ik denk dat jouw vader een 'oude man' is die slechts zonder zichzelf noemenswaardig te verwonden een PC aan kan zetten maar ....... echt rustig bekijken wat nu echt nodig is kan je veel geld besparen !
Ik gun echt iedereen het snelste en het nieuwste van nieuwste maar bij computers gaat het bij mij niet anders als bij het kiezen van de opties bij een auto: heb ik het echt nodig maar vooral kan ik er iets mee !

Je geeft ook aan dat jezelf PC's in elkaar hebt gezet, zou dan upgraden van de huidige geen optie zijn ? Nu kun je dat nog, met een iMac kun je upgraden wel vergeten !
Upgraden of zelf helemaal nieuw bouwen heeft als grote voordeel dat je alle componenten optimaal op elkaar kunt afstemmen. Denk maar niet dat de kant-en-klare PC's op die wijze worden samengesteld. Die bouwers gaan gewoon shoppen en stellen daarmee iets samen dat ze voor een concurrerende prijs op de markt kunnen brengen.
En dat is het grote verschil én de grote kracht van Apple. Zij laten een computer bouwen met componenten die optimaal op elkaar zijn afgestemd én optimaal functioneren i.c.m. OS X ! Apple levert een compleet product, Microsoft slechts een OS en is daardoor afhankelijk op wat voor PC dit uiteindelijk terecht komt ! Echte spectaculaire onderdelen zitten er trouwens echt niet in een iMac, het past echter wel allemaal heel goed bij elkaar !

Maar kapot kunnen ze ook, op dit moment loopt er een 'terugroepactie' voor een bepaalde serie omdat de harde schijven nog al snel defect zijn. Wel opsturen natuurlijk want zelf repareren ..........
Tot slot OS X. Alleen maar rozengeur en maneschijn ? Niets van dat alles, lees de Mac-forums er maar op na !

Enfin, denk er maar eens over na.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Als ik zo eens lees wat je vader voor tools gebruikt, kan hij volstaan met de allersloomste computer die er is. Enige wat ik dan zou gebruiken is een SSD.
Al die dikke moederborden/cpus/videokaarten/imacs (alleen voor office for pete's sake!), zonde voor je geld.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

wel lekker om zoveel geld te verteren te hebben
Volvo for life
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

piotrV70 schreef:iMac maar dan met Windows. OSX is een hopeloos verouderd os.
Volgens mij heb jij geen ervaring met OSX
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik begrijp denk ik wel wat Piotr bedoeld, de basis van OSX is al wat jaartjes oud.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Apple doet niet aan dingen gratis erbij. Bloeden zul je :-)
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
corrio
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 25.08.2005 - 14:42

Imac!

Ik ben wel een die hard Apple gebruiker (iPhone, iPad, iMac) dus ik ben wel bevooroordeeld :)
iMac is zoals alle andere Apple producten betrouwbaar, snel, topkwaliteit, etc.
Geen gezeur met instabiel OS met tig updates die de zaak alleen maar instabieler en trager maken, zoals Windhoos al jaren onafgebroken weet te presteren. Apple heeft gewoon één OS die zo nu en dan keurig kan worden geupdate.

Groet,
Cor
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Paul schreef:Ik begrijp denk ik wel wat Piotr bedoeld, de basis van OSX is al wat jaartjes oud.
Juist, nu begrijp ik het ! Windows is niet vreselijk verouderd want de basis dateert pas van 22 november 1985 en Mac OS, de basis van het huidige OS X, dateert al van 1984 ! Dat Mac OS al vanaf het begin in 1984 werkte met een graphische interface en dat Microsoft daar in pas in 1985 meekwam (Windows 1.0) vergeten we gewoon. Wel grappig hè, alles precies omgekeerd v.w.b. de jaartallen van de basis.
Maar om deze logica verder te volgen, is dan een V40 ook niet vreselijk verouderd want de basis van Volvo ......

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Yes, weer een lekkere Apple/Windows~rant
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

Ik ben drie jaar geleden "voor de zaak" overgestapt naar iMac.

Alles lekker makkelijk te gebruiken;
Open Office geinstalleerd;

Ik heb voor een enkel progje nog wel een Windows apparaat staan. Niet alle functietoetsen onder windows werken lekker met een Mac toetsenbord.

Als ik kijk hoe weinig de Imac vastloopt en opnieuw opgestart moet worden en hoeveel gezeik er altijd was met windows en updates en weet-ik-veel dan ben ik blij dat ik zo'n overpriced Apple heb gekocht en verlost ben van de Windows ellende..... Let wel Windows 7 e.v. is natuurijk compleet aan mij voorbij gegaan.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Rob, bedankt voor je uitgebreide reactie. Mijn vader heeft op dit moment een computer die 8 jaar oud is. (Pentium 4 processor) Deze heeft wat mankementen en is echt zeer langzaam.

Upgraden gaat niet, omdat je dan alles moet vervangen.

Ik gebruik mijn computer ook alleen voor internet, muziek, video en om af en toe wat games te spelen. En het is gewoon fijn om een snelle pc te hebben.

Een iMac klinkt hiervoor wellicht wat overdreven inderdaad. (Hetzij een Core i7)

Hij gebruikt geen zware programma's. Dus we gaan eens kijken wat we kunnen besparen. (op het eerste gezicht zo'n €300) Maar is dat het wel waard om de iMac links of rechts van je te laten liggen? Zoals hierboven staat, een iMac is redelijk waardevast. Dus na een paar jaar zou je er nog een redelijk bedrag voor kunnen krijgen.

nb: ik ben niet tegen Apple of Microsoft. Ik gebruik beide merken in het dagelijks leven. Ik wil alleen advies v.w.b. een computer dat bij mijn vader past.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik heb hier een Macbook Pro, spijt me maar die heeft ook gewoon updates hoor. Dat is gewoon iets van alle platvormen, dus daar zou ik de Mac niet voor laten staan of de Windows Machine.

En GSX750r, de kernels zijn wel wat nieuwer, maar het gaat hier om de desktop van Hakan...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

corrio schreef:iMac is zoals alle andere Apple producten betrouwbaar, snel, topkwaliteit, etc.Geen gezeur met instabiel OS met tig updates die de zaak alleen maar instabieler en trager maken, zoals Windhoos al jaren onafgebroken weet te presteren. Apple heeft gewoon één OS die zo nu en dan keurig kan worden geupdate.
In het kader van rsnhakan eerlijk voor te lichten en hem stof ter overweging aan te bieden ben ik het als fervent iMac gebruiker maar die daarnaast ook nog Windows 7 en 8 gebruikt, niet met je eens !
Apple is geen topkwaliteit v.w.b. de gebruikte componenten. Apple gebruikt ook gewoon componenten 'off-the-shelf' van de gerenommeerde fabrikanten. Ik heb al genoeg iMac's van binnen kunnen bekijken en iets bijzonders gezien .... neen ! Dezelfde componenten kun je als zelfbouwer óók kopen en gebruiken. Kijk bij je eigen iMac onder Systeeminformatie en je komt daar gewoon de bekende namen zoals o.a. WDC, Broadcom, AMD en Intel tegen.
Betrouwbaar ? Ja zolang je maar geen gekke dingen doet en je aan de policy van Apple houdt. Nou ja meestal kun je ook niet anders want anders werkt het niet meer. Zelfbescherming noemen ze dat ! (Doet Volvo ook niet zo iets met bijv. de software ?)
Updates ? Nou genoeg hoor alleen gebeurt dit, afhankelijk van je instellingen, op de achtergrond en merk je er niets van.
Wist je trouwens dat Apple begin december noodgedwongen een tweede versie van OS X 10.8.2 heeft moeten uitbrengen omdat de eerste versie vol met bugs zat waardoor er problemen waren met de MacBook Pro, de Mac Mini en de nieuwe iMac ? En dat er veel mensen met een Mac Mini klagen over de video-output ?

Mag ik aannemen dat je wel eens op forums leest zoals Het MacFreak Forum ? Apple producten probleemloos, betrouwbaar, stabiel ........

Als advocaat van de duivel adviseer ik ook altijd mensen die de overstap overwegen om verschillende Mac-forums eens aandachtig door te lezen ..... dat werkt zeer verhelderend en de zaken v.w.b. de vermeende superioriteit worden tot de werkelijke proporties teruggebracht !

In het algemeen gesproken heb ik het idee dat veel Apple adepten een beetje aan struisvogelpolitiek doen, moeilijk met kritiek kunnen omgaan, veel met 'feiten' argumenteren die verder niet onderbouwd worden en Windows afkraken zonder, in ieder geval met de recente versies, over enige ervaring te beschikken. Het is Apple DUS is het goed ..........

Er staat Volvo op dus ...........en toch kan er een forum gevuld worden met zaken die net even tijdelijk ietsje minder goed zijn en zaken die net eventjes iets minder bevallen. :wink:

rsnhakan ben je er nog ?

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ja ik ben er nog :)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Ik heb overwogen om een hackingtosh te bouwen (pc onderdelen zo uitgezocht dat je macosx kunt draaien) maar toen kwam windows 8 uit. Is helemaal niet duur (tenminste deze maand nog) en het draait als een trein met een nieuwe SSD (de rest van de pc is al circa 5 jaar oud!).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”