Giersensor vervangen

Plaats reactie
ericwan
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 05.04.2010 - 20:59
Locatie: kaag

Mij giersensor (yaw sensor) is defect door water onder de bijrijderstoel
Water eruit en inmiddels electronisch vochtsensor geplaatst die alarm geeft als er vocht onder die stoel komt. Is inmiddels mij tweede sensor en ben het een beetje beu. Is nog een duur ding ook.
Vraag: is het een idee om een occassion sensor te plaatsen en moet deze met de computer aangemeld worden?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Verstandiger is het vochtprobleem aan te pakken!
Aircoafvoer verstopt of eruit geschoten?voorruitlekkage?
ericwan
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 05.04.2010 - 20:59
Locatie: kaag

Water lijkt van schuifdakafvoer af te komen. Heb ik al eerder gehad. De afvoer rechtsvoor gecontroleerd toen ik het water vond en liep bijna niet door. Met waterzuiger van boven de afvoerslang leeggezogen omdat ik het te gevaarlijk vond om er perslucht op te zetten. Loopt nu weer goed door en 2 maanden zonder de "vloer" rechts voor rond gereden (die moest toch drogen bij de kachel want in dat dikke schuim zat ook nog eens 10 liter ? water) en nu bleef het daar kurk droog. Tja..... ik zou natuurlijk iedere maand oid die afvoer moeten testen met een klein gietertje water bij het schuifdak, maar mezelf kennende zal dat er wel weer bij inschieten. Daarom de oplossing van de watersensor met een pieper onder de stoel gemaakt.

De vraag was en is, moet je een nieuwe of occassion giersensor met de computer aanmelden op het systeem of is het plug&play?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27696
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De vraag was en is, moet je een nieuwe of occassion giersensor met de computer aanmelden op het systeem of is het plug&play?[/quote]

Lijkt mij een goede vraag om te stellen aan een dealer morgen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De gierhoeksensor werkt in samenwerking met het DSTC systeem. Installatie alleen is niet voldoende, de sensor moet ook gecalibreerd worden.

Zoals Ramon al aangeeft is vocht onder de rechterstoel meestal een gevolg van een verstopte airco afvoer.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
VOLVObibi
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 14.08.2022 - 13:15
Locatie: Amsterdam

Vocht onder de rechter stoel voor, kan veel oorzaken hebben. Bij mij was de rechterafvoer parafan verstopt en het kwam met bakken naar binnen in de wasstraat. Afvoer dakraam zorgt bij mij ook voor problemen met vocht rechtsvoor. Ook de voorruit kan een probleem geven en dan tenslotte nog de airco afvoer.. Dus ten minste 4 hyptohesen om te toetsen:

1. afvoer dakraam
2. afvoer parafan
3. voorruit lek
4. airco afvoer

Bij mij probleem nog niet oplgelost na parafan ontstoppen. Nu gaan de twee afvoerbuizen van het dakraam vervangen worden. Hopelijk gaat dat het probleem oplossen. Morgenvroeg vertrek naar Italië voor vakantie.... lekker getimed weer.
XC90 V8 2005
S80 T6 Executive 2003
V40 2016
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”