Pagina 1 van 1

Geen BP meer, wat nu?

Geplaatst: 20.01.2013 - 19:42
door Steven Volvo
Ik tankte eerst BP ultimate en was daar heel tevreden over.

De BP is nu een texaco geworden. Weet iemand of die ook iets met ron98 hebben, of moet ik voortaan echt een stukje gaan omrijden?

Graag jullie advies,
Steven

Geplaatst: 20.01.2013 - 19:46
door Fredhead
Heb je een Gulf in de buurt?

Gulf Challenger is ook Ron98

Geplaatst: 20.01.2013 - 19:51
door OGA244
BP weg? volgens hun website gewoon nog steeds alive and kicking

Geplaatst: 20.01.2013 - 19:53
door Ramon&Ramon
In Utrecht zijn BP pompen genoeg zou ik zeggen.
18 om precies te zijn.

Geplaatst: 21.01.2013 - 17:42
door Steven Volvo
Klopt ook allemaal. Ik heb een halve post gedaan.....sorry.

De bp zat precies op de route van en naar werk ( in woerden) en ik wil eigenlijk niet echt gaan omrijden voor tanken. Toch wil ik iets van ron 97/98.

Ik ben dus nu naar schelp V-power geschwichd...ron97.

Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in de ron 95/98 discussie voor onze volvo's met en zonder turbo. Weet iemand of er op dit forum al eens lang en breed over gesproken is?

Groet
Steven

Geplaatst: 21.01.2013 - 18:27
door Ramon&Ramon
Als je er even bij De Meern afgaat,zit daar een BP pomp..

Geplaatst: 21.01.2013 - 19:09
door Steven Volvo
Weet ik, maar dan tank ik 98 aan de snelweg, wel erg prijzig....

Geplaatst: 21.01.2013 - 19:16
door Ben
Zijn in Woerden allebei die PB's overgegaan?

Geplaatst: 21.01.2013 - 19:16
door Ramon&Ramon
Steven Volvo schreef:Weet ik, maar dan tank ik 98 aan de snelweg, wel erg prijzig....
Niet aan de snelweg,maar op de Meerndijk,onderaan de afrit dus!

Geplaatst: 22.01.2013 - 00:18
door gsx750r
Deze dus.

Afbeelding
Afbeelding

Rob

Geplaatst: 22.01.2013 - 01:07
door FrankS60
Steven Volvo schreef:Klopt ook allemaal. Ik heb een halve post gedaan.....sorry.

De bp zat precies op de route van en naar werk ( in woerden) en ik wil eigenlijk niet echt gaan omrijden voor tanken. Toch wil ik iets van ron 97/98.

Ik ben dus nu naar schelp V-power geschwichd...ron97.

Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in de ron 95/98 discussie voor onze volvo's met en zonder turbo. Weet iemand of er op dit forum al eens lang en breed over gesproken is?

Groet
Steven
Of die discussie er is geweest weet ik zo snel niet meer, maar bij mijn auto is het merkbaar en meetbaar qua vermogen. Wel getuned, dus dat maakt zeker uit. Ongetuned zal het niet gek veel uitmaken in de winter, en in de zomer (warm weer->minder effectieve intercooler) wellicht een paar pk.

Geplaatst: 22.01.2013 - 20:31
door Steven Volvo
@gsx: bedankt.

Ik ga het dan toch maar vragen: (correct me if I'm wrong.....)

Bij mijn weten zijn zijn er twee items die voor een brandstof belangrijk zijn

1/ het octaan gehalte
2/ additieven voor een schonere motor

Brnadstoffen met een hoger octaan gehalte worden getankt bij motoren die gevoelig zijn voor voorontbranding, of ook wel klopgedrag genoemt. Ik meen dat die brandstoffen wel voor een efficientere verbranding zorgen met als resultaat iets meer vermogen bij dezelfe hoeveel inspuiting.in duitsland heb ik vorig jaar v power racing ( ron 110) getankt, vond de v70 lekker. Bij motoren met een klopsensor zou dus in principe gewoon ron95 moeten kunnen tanken.

Additieven, geen idee. Misschien verzonnen om mensen het gevoel te geven dat de reguliere ron95 geen troep is. Valt dit te meten? Hebben. Mensen hier een mening over?

Ik ben eigenlijk ron98 gaan tanken omdat hier las dat bij een aantal mensen het emissielampje ging branden, welke ron95 tankten, en dit verdween toen men ron98 ging tanken. Ook meen ik gelezen te hebben dat turbo motoren beter lopen op ron98 dan 95. Ik kan bevooroordeeld zijn maar meen gezien te hebben dat het gemiddeld verbruik bij ron98 iets lager lag dan bij 95. Veel kan het niet zijn....bijmmijn 2.0 turbo.

Dit is wat ik er nu van weet, aanvullingen danwel correcties zijn altijd welkom.

Steven