Bij starten: "storing remmen stop zsm"
Geplaatst: 22.01.2013 - 21:12
Het nadeel is dat ik allemaal van horen zeggen heb, wederhelft had de V70 mee. Het verhaal ging ongeveer zo:
"Auto starten, sloeg "aan" (was niet echt aanslaan) en sloeg ook direct weer af.
Nog een keer geprobeerd en dat ging niet echt lekker en zag toen de melding: "storing remmen stop zsm".
Toen jou gebeld....".
Na even wachten heeft ze het weer geprobeerd, de D5 sloeg aan en gaf geen enkele melding meer.
Ook niet toen er 20 minuten later getankt moest worden.
Nu is het hier al wel vaker voorbij gekomen dat een lage accuspanning de meest vreemde storingen kan geven en ik dacht ook nog even aan onderstaande verhaal:
Accuspanning: 12,3 V
Accuspanning tijdens starten zakte naar 10,2 V
Accuspanning na starten liep snel op naar 14,0 V, dus nmm dynamo goed.
Je zou denken dat je dan de melding "accu spanning laag" in beeld zou krijgen, maar nee.
Wat vinden jullie er van? Defecte accu?
Nu zag ik dat op de accu 800A en 170 min staat. Hoe reken je dat om naar Ah?
Is dat deze: 30659800? Maar 90 Ah?
"Auto starten, sloeg "aan" (was niet echt aanslaan) en sloeg ook direct weer af.
Nog een keer geprobeerd en dat ging niet echt lekker en zag toen de melding: "storing remmen stop zsm".
Toen jou gebeld....".
Na even wachten heeft ze het weer geprobeerd, de D5 sloeg aan en gaf geen enkele melding meer.
Ook niet toen er 20 minuten later getankt moest worden.
Nu is het hier al wel vaker voorbij gekomen dat een lage accuspanning de meest vreemde storingen kan geven en ik dacht ook nog even aan onderstaande verhaal:
Ik verdenk dus de accu, daarom deze even 2,5 uur aan de lader gehad en aan het testen gegaan.hadico schreef:De accuspanning wordt gecontroleerd door de CEM evenals de laadspanning deze is dan ook afhankelijk van de interne weerstand van de accu. Met als gevolg dat wanneer er hier iets niet klopt, de laadspanning hierop word aangepast. Het valt of staat dus met de interne weerstand van de accu .
De dealer heeft hiervoor de juiste tester, deze doet een meting welke de interne weerstand meet en deze omzet naar een bruikbaar percentage van de accucapaciteit. Meting met een multimeter geeft dus wel een indicatie maar geeft geen 100% definitief uitsluitsel meer.
Accuspanning: 12,3 V
Accuspanning tijdens starten zakte naar 10,2 V
Accuspanning na starten liep snel op naar 14,0 V, dus nmm dynamo goed.
Je zou denken dat je dan de melding "accu spanning laag" in beeld zou krijgen, maar nee.
Wat vinden jullie er van? Defecte accu?
Nu zag ik dat op de accu 800A en 170 min staat. Hoe reken je dat om naar Ah?
Is dat deze: 30659800? Maar 90 Ah?