Pagina 1 van 1
handrem warm gelopen door vorst!
Geplaatst: 23.01.2013 - 22:35
door post767
Vanmorgen van Den Haag naar Gouda gereden, helemaal niks gemerkt aan de auto, kom ik in gouda van de A12 en sta voor het stoplicht. Denk ik ineens er is ergens brand! In kijk naar achter en zie rook bij mn achterwiel vandaan komen. Meteen aan de kant en gekoeld met sneeuw. De boel was aardig heet! Na een uur op de wegenwacht gewacht te hebben was alles afgekoeld!
Wiel liep goed vrij, rem en handrem werkte normaal. Volgens anwb meneer kon ik gewoon weer verder rijden. zou vastgevroren kabel zijn, welke door de rijwind en -4 onderweg niet los kwam. de hitte had het werk gedaan na stilstand!
Verder vandaag +- nog 100km gereden zonder dat de boel warm wordt, auto voelt ook gewoon normaal.
Wel zie je aan de kleur dat de boel warm is geweest!!
Kan je hier echt gewoon mee verder rijden zoals de anwb man verteld???
Graag jullie mening!
En ik zet het voortaan in de versnelling ipv op de handrem!!
alvast bedankt
Geplaatst: 23.01.2013 - 22:50
door lint
Met vorst de handrem niet gebruiken in verband met risico van vastvriezen van handremsysteem.
Misschien toch even je hele handremsysteem controleren op gebreken na het warmlopen van de handrem.
Geplaatst: 24.01.2013 - 13:41
door Obbetuning
Zolang je remblokken niet verbrand zijn is er qua remmen geen probleem.
Je handremschoenen echter zou ik toch even na laten kijken, de voering wil nog wel eens loslaten en het is natuurlijk behoorlijk heet geweest daar binnen in de handremtrommel.
Mischien dat Ramon-Ramon hier uitsluitsel over kan geven.
mvgr Obbe
Geplaatst: 24.01.2013 - 13:43
door edraket
Toch wel een vooruitgang die elektrische handrem. Die kan dus niet meer vastvriezen.
Geplaatst: 24.01.2013 - 13:58
door Ramon&Ramon
Even controleren die handremschoenen kan nooit kwaad!
Geplaatst: 24.01.2013 - 14:02
door dutchlimits
Ik dacht eerst ook dat mijn auto een aparte handrem had maar lijkt erop dat het gewoon met de schijfrem zelf klem wordt gezet. Ben ik eerlijk gezegd blij mee, dramatische handremmen van volvo..
Geplaatst: 06.02.2013 - 17:43
door post767
Het blijkt toch een foute diagnose van de ANWB, handrem schoenen nog als nieuw, maar blokken verbrand en klauw gaat erg zwaar.
Ik heb nog even hulp nodig, in mijn zoektocht naar een gereviseerde of nw aftermarket klauw krijg ik 2 adviezen. De één zecht alle klauwen van 2000- 2006 zijn gelijk, de ander ( nordicar) geeft aan dat er op mijn auto een andere klauw moet. zou vanaf 2002 zijn. deze kunnen ze niet leveren.
Is een klauw van proparts van redelijke kwaliteit? Weet iemand nog een webshop met goede onderdelen?
Ook verneem ik of het goed is als ik slecht een kant vervang ( klauw + blokken) of altijd blokken aan beide kanten??
De remmen zijn nl kompleet rondom vervangen door de dealer nog geen 30.000 km geleden!
De schijf lijkt nog goed, al is hij wel warm geweest!
alvast bedankt!
Geplaatst: 06.02.2013 - 17:50
door 1-wiel
Altijd blokken aan beide kanten.
Te weinig remmen is ook niet goed voor het systeem, het kan dan ook vast gaan zitten, regelmatig flink de rem intrappen is beter voor het systeem omdat de temperatuur dan oploopt en het spul gangbaar blijft.
Door het "nieuwe" rijden waarop men hamert op vooruit kijken en anticiperen wordt de rem niet af nauwelijks gebruikt waardoor je de rem niet door slijtage hoeft te vervangen maar door het vast gaan zitten...
Geplaatst: 06.02.2013 - 18:08
door Ramon&Ramon
Een ruiltang bij Volov kopen,is het simpelst en je weet gelijk dat je de goeie koopt en de prijs valt erg mee!
Geplaatst: 06.02.2013 - 18:12
door Ramon&Ramon
edraket schreef:Toch wel een vooruitgang die elektrische handrem. Die kan dus niet meer vastvriezen.
Waarom niet?
Geplaatst: 06.02.2013 - 20:06
door post767
een ruiltang? is dat een gereviseerde ofzo?? of een2e hands?
kosten indicatie??
alvast bedankt en blokken dus beide zeide?
Geplaatst: 06.02.2013 - 23:24
door VolvoS60D5Black
nou die elektrische handremmen is ook niet echt succes hoor