Pagina 1 van 1
V50 vervangen door...
Geplaatst: 25.01.2013 - 10:29
door BillyBob
Na 4,5j begin ik erover te denken om de V50 in te ruilen op iets recenter.
Hij doet het nog steeds heel goed maar voel dat er kosten beginnen komen
en daar ben ik wat beducht voor
(gisteren vermogen weg en anti skid melding, voorste raam is ook recent gebarsten, roetfilter moet bij 120.000km etc.).
Bij een nieuwe ben ik weer eventjes gerust op dat vlak.
Als ik bij Volvo wil blijven zal de opvolger dus een V40 of een V60 moeten worden. Ga ze beide proefrijden maar eigenlijk is de
V40 te klein voor mij (ZZP-er met af en toe wat te vervoeren). V60 vind ik zeer mooi maar op het randje qua budget.
Nu vroeg ik me af: is de 60-reeks (stel de D2) duurder in onderhoud dan de 40-reeks of ligt dit redelijk in de buurt?
Zou de auto zelf aankopen en niet leasen. Motor zal hoogstwaarschijnlijk D2 zijn, dat is voor mij voldoende.
Geplaatst: 25.01.2013 - 13:20
door wim de jong
Als je gaat inruilen bij een dealer, ziet hij ook adhv de km-stand wat er moet gebeuren, dus het roetfilter, en/of distributie. Dit ivm de verkoop prijs en de eventuele garantie die hij er op moet geven.
Dus het geneuzel van "er komen grote onderhoudskosten aan" is een beetje onzin, en drukt ook je inruilprijs. Het is het één of het ander. Een auto met kort daarvoor een verse APK, en goed onderhoud is meer waard dan een verlopen APK met vage onderhoud, en foutmeldingen op het display, zo is de praktijk!
Waarom, als de auto je bevalt, lekker doorrijden? Je legt altijd veel toe op een andere auto (de garage/inruiler moet er ook op verdienen, toch?)
Geplaatst: 25.01.2013 - 13:41
door BG_Volvoforum
Billybob,
ik ruilde mijn vorige altijd steevast in op 6 jaar, ik rij niet zoveel kms, toen de V50 op dat punt kwam, en ik een mooie aankoop kon doen van een V70, heb ik toch de V50 gehouden, de wagen is zelfs na 6 jaar nog als nieuw, en de 2.0D is gewoon een plezier om mee te rijden.
Nu is hij 7 en ik ga hem echt eens oprijden, stijf doordoen, ondanks de grotere onderhoudskosten, uiteindelijk, zelfs met kosten, ben je niet beterkoop af met een nieuwe.
Het enige wat er niet mag gebeuren is een zware tegenvaller in kost, zoals een kapotte turbo, of motor, maar zelfs met een neieuwe kan je pech hebben.
Maar niemand kan je rekening maken.
Je wi lzeker een nieuwe? waarom bvbbniet een tweedehands van een jaartje of zo?
Geplaatst: 25.01.2013 - 13:53
door BillyBob
Voor de duidelijkheid: ik ruil hem alleen in in perfecte staat.
Dus alle onderhoud en herstellingen worden nog uitgevoerd.
Een nieuwe kost sowieso geld maar krijg nog een redelijke prijs
voor de V50. Vanaf nu gaat het snel naar beneden. Als de turbo het ook nog eens begeeft (reële kans blijkbaar) dan geef ik liever wat geld aan een
nieuwe mét garantie. De huidige is ook afgeschreven dit jaar.
Toch moeilijke keuze...
Geplaatst: 25.01.2013 - 13:58
door BillyBob
@ BG_Volvoforum
Ik ruil ze meestal in op 5 jaar, voor ze 130000 km hebben.
Deze heeft er 120k en ik kreeg een aanbod van de garage.
Daarom aan het twijfelen geslaan.
Heb vroeger (Italiaanse auto) gemerkt dat de kosten elkaar zeer snel kunnen opvolgen en daar een licht trauma aan over gehouden
Een jong tweedehandse zie ik zeker zitten, Volvo selekt dan wel.
Geplaatst: 25.01.2013 - 16:59
door lint
Ik begrijp dat je de huidige auto zakelijk gebruikt en dat de auto ook al is afgeschreven.
Dan kan het interessant zijn een nieuwe auto te kopen als de zaken goed gaan.
Geplaatst: 25.01.2013 - 17:20
door Fredhead
BillyBob schreef:Voor de duidelijkheid: ik ruil hem alleen in in perfecte staat.
Dus alle onderhoud en herstellingen worden nog uitgevoerd.
Dus dan ga je geld uitgeven voor de toekomstige eigenaar.
Zonde in mijn ogen, rijd dan voorlopig door als de auto verder nog prima bevalt. Geef je niet geld voor een ander uit
Geplaatst: 25.01.2013 - 19:02
door BillyBob
lint schreef:Ik begrijp dat je de huidige auto zakelijk gebruikt en dat de auto ook al is afgeschreven.
Dan kan het interessant zijn een nieuwe auto te kopen als de zaken goed gaan.
De auto wordt inderdaad voor 90% zakelijk gebruikt. Hij is dit jaar afgeschreven maar het jaar is nog maar begonnen. Kan hem in principe nog het hele jaar doorrijden. Alleen gaan de km's snel tegenwoordig en doet de dealer redelijk zijn best nav het autosalon. Moeilijk geval. :?
Geplaatst: 25.01.2013 - 19:09
door BillyBob
fredhead schreef:
Dus dan ga je geld uitgeven voor de toekomstige eigenaar.
Zonde in mijn ogen, rijd dan voorlopig door als de auto verder nog prima bevalt. Geef je niet geld voor een ander uit
Als ik voor een nieuwe ga, wordt die pas in april geleverd, zolang kan en wil ik niet over het onderhoud gaan, 120.000 km beurt is trouwens al volgende week. Raam valt misschien wel te onderhandelen en de skid storing is sinds vandaag opgelost > Brandstoffilter. Oef.

Geplaatst: 25.01.2013 - 19:33
door sequence
Wanneer je af en toe wat spullen te vervoeren hebt, de kofferbakinhoud van een V60 is minder dan in een V50. Maar misschien wel genoeg?
Geplaatst: 25.01.2013 - 19:54
door BillyBob
Klopt dat, is de koffer van een V60 effectief kleiner?
Ik dacht dat hij net ietsje groter was?
Zie ook:
http://www.autowereld.be/2012/03/09/lan ... lvo-v60-2/
De V50 is ook geen ruimtewonder maar voor mij voldoende, vervoer er vooral dozen drukwerk mee. Met de zetels plat, kan m'n mtb er zelfs in, de V60 lijkt me langer?

Geplaatst: 25.01.2013 - 22:56
door remmm
sequence schreef:Wanneer je af en toe wat spullen te vervoeren hebt, de kofferbakinhoud van een V60 is minder dan in een V50. Maar misschien wel genoeg?
Ik heb een v50 gehad en nu een v60, hij is niet veel groter qua liters heeft de v60 wel degelijk meer dan de v50 en de ruimte is ook breder..... Maar hij loot schuiner af dan de v50... Dus of het handiger is??? Ik krijg in ieder geval alles mee en hij rijdt zo lekker...
Geplaatst: 25.01.2013 - 23:27
door Bas1982
En het is een veel mooiere auto. Een V40 is zeker niet lelijk, zou voor mijn werk er graag 1 willen leasen (wordt nu flink bezuinigd op het autopark), maar een V60 is een beauty (vind ik dan).
Zou mijn S40 graag opvolgen met een S60 / V60 over een aantal jaar.
Geplaatst: 26.01.2013 - 09:11
door BillyBob
Klopt, de V40 is niet verkeerd maar de V60 vind ik veel mooier en eleganter.
Gisteren ook proefgereden met de V40. Viel me niet tegen.
Voelt zeer solide aan, zeer weinig motorlawaai en heeft een hele goede baanligging.
Zat vol snufjes, het een al nuttiger dan het ander. Alleen... die koffer met de opstaande rand is veel te klein voor mij. Ik krijg iets aan de rug als ik steeds alles over die rand heen moet tillen. Ga meestal op kampeervakantie met het gezin en dat zal met deze
V40 ook krap worden.
Los daarvan wel een fijn rijdende auto!
Geplaatst: 26.01.2013 - 10:06
door sequence
remmm schreef:sequence schreef:Wanneer je af en toe wat spullen te vervoeren hebt, de kofferbakinhoud van een V60 is minder dan in een V50. Maar misschien wel genoeg?
Ik heb een v50 gehad en nu een v60, hij is niet veel groter qua liters heeft de v60 wel degelijk meer dan de v50 en de ruimte is ook breder..... Maar hij loot schuiner af dan de v50... Dus of het handiger is??? Ik krijg in ieder geval alles mee en hij rijdt zo lekker...
Ok, ik ging uit van de cijfers op autoweek. Daar heeft de V60 een wat kleinere max laadruimte. Mat de stoelen niet omgeklapt is de V60 wel groter. Volgens Autoweek dan he
V50: 417-1307 l
V60: 430-1241 l
Geplaatst: 27.01.2013 - 00:14
door Phacoid
Let wel, de V60 krijgt dit jaar een facelift. Als je nu bestelt, dan grijp je er net naast lijkt mij. De facelift komt binnen een maand of twee.
Geplaatst: 27.01.2013 - 09:32
door BillyBob
Bedankt voor de tip ivm de facelift, had de foto's hier van de XC60 al voorbij zien komen. Vanaf wanneer wisselen die MY's dan?
Los daarvan vind ik de V60 zoals hij nu is al dik in orde, ook de neus.
Als het op een paar weken aankomt wil ik wel wachten maar als ik daardoor €€€'s korting misloop, dan hoeft het niet per sé.
Eerst eens budget bekijken of er überhaupt een V60 al dan niet een Dacia Dokker komt.

Geplaatst: 27.01.2013 - 15:15
door Phacoid
De facelift wordt normaal rond eind maart/begin april geïntroduceerd. Meestal rijden ze dan rond vanaf juni/juli.