Pagina 1 van 1

ruitensproeier controle lampje blijft branden

Geplaatst: 25.01.2013 - 18:05
door 460fan
Als ik de auto start dan blijft ruitensproeier controle lampje branden ?

Na wat kilometers gereden te hebben wordt verlichting van het lampje zwakker, maar blijft iets branden.

Er zit voldoende water in, en stekkeraansluiting is schoon.

Omdat ik soms ook nog problemen heb met starten ( bij 1e keer starten valt motor uit ) bij 2e keer start motor.

Tijdens het rijden geen problemen.

Soms als je afremt en tot stilstand komt in de D van de automaat, dan wil motor nog wel eens uitvallen.

Zou het ruitensproeier lampje misschien verwisseld zijn met de lambdasonde storings melding ??

- massa punten zijn schoon.
- rotor, bougies, verdeelkap zijn oke
- olie versnellingsbak oke

Geplaatst: 25.01.2013 - 19:36
door lint
Ik denk dat de vlotter in de ruitensproeiertank defect is.
Zie voor meer informatie: http://www.volvo480forum.com/index.php/ ... 471.0.html

Geplaatst: 26.01.2013 - 15:03
door 460fan
Oke, is het ook mogelijk om stekker eraf te halen en doorteverbinden ?
En zo ja hoe moet dat ?

Ik vind het niet erg dat ik geen waarschuwing krijg met een dashboard lampje dat water niveau te laag is in het ruitensproeier reservoir.

Geplaatst: 26.01.2013 - 15:07
door lint
Volgens mij als je de sensor aan massa legt dan denkt de sensor dat de tank vol is en zal het lampje moeten uitgaan.
Als dit niet werkt is verwijderen van het lampje ook een optie.

Geplaatst: 28.01.2013 - 12:54
door sleutelaar
ik heb hetzelfde probleem.
als je het stekkertje loshaalt is het over.
gr.

Geplaatst: 28.01.2013 - 18:29
door wpee
hmm, repareren jullie dat niet?
Dit is toch eigenlijk "de andere kant op kijken"?
Zo moeilijk kan het niet zijn.

Geplaatst: 28.01.2013 - 20:34
door 460fan
Ik zal van het weekend een ander vlotter van de sloop erin doen.

Geplaatst: 30.01.2013 - 15:34
door sleutelaar
volgens mij is de schakelaar er niet uit te halen zonder te beschadigen. je moet dan een ander reservoir met schakelaar en al halen.
ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem. ik heb altijd reserve vloeistof mee, en als het leeg is ga ik naar de kant.

Geplaatst: 01.02.2013 - 05:03
door Volvo440ever
Kan je de vlotter gemakkelijk verwisselen?? Of moet je de hele reservoir demonteren?

Geplaatst: 01.02.2013 - 08:09
door hansk
Weet je zeker dat het tankje helemaal vol zit , bij mijn S60 brandde het lampje ook , tankje was echter niet vol te krijgen omdat na wat later bleek het zeefje wat in de tank zat verstopt was .

Geplaatst: 03.02.2013 - 09:30
door 460fan
Ander reservoir erin gezet, alles werkt weer.

Vlotter kun je wel eruit halen, als je deze vervangt wel even met kit terug erinzetten anders lekt deze.

Vlotter is evt te wisselen als reservoir nog in de auto zit.

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:36
door mightyspawn
Die vlotters begeven het regelmatig, Toen ik nog een 4 serie had heb ik er de vlotter van een 940 in geplaatst. Die heeft het altijd gedaan.