Pagina 1 van 2
Handrem V40
Geplaatst: 26.01.2013 - 16:17
door Sytse-
De V40 is een mooi Volvo om te zien en in te rijden. De belevenis van deze Volvo is gewoon top. Maar wat ik echt vreselijk vindt is hoe men de handrem heeft gepositioneerd, of beter gezegt, gevormd.
Zou hier een oplossing voor te vinden/te maken zijn?
Zelf denk ik aan een andere vorm waardoor hij korter en lager wordt.
Wat vinden jullie van dit stukje ontwerp van de Volvo design afdeling???
Geplaatst: 26.01.2013 - 16:33
door selur
Ik snap echt niet dat ze geen elctronische handrem hebben gemonteerd....
Nou ja, he zal wel kostenbeperking zijn.zie je ook een beetje terug in de knopjes op het center stack. Die van de s60 zijn veel mooier
Geplaatst: 26.01.2013 - 16:52
door GMdeJong
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet? Zeker met deze sneeuw ben ik maar al te blij met een conventionele handrem

Geplaatst: 26.01.2013 - 17:16
door codriver
+1
Geplaatst: 26.01.2013 - 19:58
door Sytse-
-1
Geplaatst: 26.01.2013 - 20:58
door Fietsventje
selur schreef:Ik snap echt niet dat ze geen elctronische handrem hebben gemonteerd....
Nou ja, he zal wel kostenbeperking zijn.zie je ook een beetje terug in de knopjes op het center stack. Die van de s60 zijn veel mooier
Even vergelijken:
Volvo S/V60:
Volvo V40:

Ik zie een ánder design, maar in de verste verte geen inferieur design ...
Maar on-topic: een mechanische handrem is natuurlijk ook wel betrouwbaarder. Of de éne optie goedkoper is om te maken dan de andere, dat weet ik niet. Bij een elektrische handrem moet je een elektrische motor integreren, bij een mechanische moet je de hendel in het interieur voorzien die duurder is dan het schakelaartje op het dashboard ...
Mij stoort het alleszins niet om een mechanische handrem te hebben. Eerder wel het tegendeel: je hebt hier met een mechanische handrem toch net dat beetje meer controle en zekerheid.
Geplaatst: 27.01.2013 - 01:56
door codriver
Afgezien wat duurder of goedkoper is vindt ik een mechanische handrem soms handig om bij gladheid (sneeuw) de neus in de goede richting te krijgen.
Geplaatst: 27.01.2013 - 03:03
door HakanC
Ik zie effe niet wat duurder is aan knopjes van s60.. Zal wel aan mij liggen
Geplaatst: 27.01.2013 - 08:12
door Figaro
HakanC schreef:Ik zie effe niet wat duurder is aan knopjes van s60.. Zal wel aan mij liggen
Off topic: Op foto zie ik het verschil ook niet direct...
Wat ik dan wel weer mooier vind bij de V40 is dat de CD gleuf subtiel is weg gewerkt :thumbleft:
On topic: Persoonlijk vind ik het ook jammer dat Volvo geen elektrische handrem heeft gebruikt, maar zou dan anderzijds de voordelen (in winterweer vooral) missen van de gewone handrem... het blijft zijn voor en nadelen hebben, zoals bij alles.
Geplaatst: 27.01.2013 - 10:00
door djidee
Elektronische handremmen (zeker van die zelfnadenkende hill assist dingen) vind ik alleen maar onhandig...
Blij met de mechanische, auto eergisteren even halve meter achteruit op de oprit ivm vervanging CV (net wat meer ruimte tussen garage en auto ri voordeur), even handrem los en achteruit duwen ipv de auto te moeten starten. Of is op contact voldoende voor elektronische?
En het sneeuw argument telt hier ook zeker... Daarover las ik nog een leuke blog trouwens:
"Waarom iedere man het doet in de sneeuw"
http://925.nl/archief/2013/01/24/waarom ... -de-sneeuw
Geplaatst: 27.01.2013 - 10:28
door Volvoman
voor losmaken is contact voldoende.
Natuurlijk is een beetje spelen in de sneeuw leuk (die 2-3xper jaar). De rest van het jaar is een electronische mooier en handiger (bij een hellingproef bv).
Voor het spelen hebben wij de C1, maar dat mag m'n vrouw niet weten

Geplaatst: 27.01.2013 - 10:45
door RLB
Hellingproef is irrelevant, toch? De V40 heeft immers Hill Start Assist.
Geplaatst: 27.01.2013 - 11:09
door djidee
RLB schreef:Hellingproef is irrelevant, toch? De V40 heeft immers Hill Start Assist.
Is ook zo, kwam het in een erg krappe prive parkeergarage in Antwerpen al tegen, kon de bocht net niet maken, denk: Koppeling in en achteruit laten rollen en dan opnieuw proberen, houdt hij hem vast op de helling... :roll:
Geplaatst: 27.01.2013 - 11:22
door Figaro
Volvoman schreef:
Natuurlijk is een beetje spelen in de sneeuw leuk (die 2-3xper jaar).
Ik had het eerder op het aanvriezen van de achterremmen bij een elektrische handrem? Of kan je een elektrische handrem ook uitschakelen?
Geplaatst: 27.01.2013 - 11:26
door Volvoman
Als je hem er niet opzet (aandoet?) vriest niets vast (bij een V70 heb je de keus). Geen probleem met vastvriezen gehad, trouwens.
Geplaatst: 27.01.2013 - 11:34
door Figaro
Volvoman schreef:Als je hem er niet opzet (aandoet?) vriest niets vast (bij een V70 heb je de keus). Geen probleem met vastvriezen gehad, trouwens.
Oh dan is er geen probleem voor mij

ik dacht dat het allemaal "automatisch" ging

Geplaatst: 23.08.2013 - 22:05
door rebride
is het nu wel of niet dat de V40 een Hill Start Assist heeft?
Geplaatst: 23.08.2013 - 22:08
door Fietsventje
Mijn V40 D3 heeft het alleszins. Vanaf een bepaalde hellingsgraad bergop blijft de auto hangen op de remmen en kan je rustig je koppeling laten komen en vertrekken zonder de handrem te gebruiken.
Weer zo'n lekker lui gadget

Geplaatst: 23.08.2013 - 22:36
door djidee
Mijn D2 ook... Aan het prutsen om een hele krappe parkeergarage onder een hotel in Antwerpen uit te komen, kon draai net niet maken, dus denk laat hem even achteruit rollen, maar dat ging dus niet door

Geplaatst: 24.08.2013 - 00:51
door Phacoid
djidee schreef:Mijn D2 ook... Aan het prutsen om een hele krappe parkeergarage onder een hotel in Antwerpen uit te komen, kon draai net niet maken, dus denk laat hem even achteruit rollen, maar dat ging dus niet door

Lekker zuur ook, die parkeergarages van tegenwoordig. Hier is het de mode om bij een nieuwbouw te krappe garages te voorzien. Enorm poesje als je er dan je auto beschadigd.