Vet, dat kan bij mijn auto ook
Weer wat te klussen
Kom zelf op de doorsnee dingen:
- banden (rechte slijtage, geen scheuren etc)
- motor schoon/droog
- motorloop koud/warm gas/benzine goed
- niet inhouden hoge toeren
- niet inhouden lage toeren (50 in z'n 5 rijden en dan veel gas geven, niet wenselijk, maar voel je wel of de gasinstallatie goed is hoorde ik gister)
- hard remmen met stuur loslaten
- optrekken met stuur los
- snelweg met stuur los
- Als de motor warm is even aan de kant zetten, laten lopen, kappie open, kijken of alles gezellig snort en zoemt, voel even of er geen grote druk op de waterleidingen staat. Je kan de oliedop eraf draaien, alleen die van mij spettert dan olie omhoog. normaal kun je dan voelen of de motor daar blaast/druk op bouwt, wat kan duiden op koppakkingproblemen.
- Dan nog een gouwe ouwe, oftie werkt weetik niet, maar stilstaand in z'n drie zetten en dan koppeling op laten komen. Slaat ie af, koppeling nog oke, gaat ie onwijs slippen en dan rollen is je koppeling mogelijk gaar.
- dan uiteraard de bediening, het interieur, probeer in godsnaam alle knopjes, de airco, de verwarming, etc.
Maarrrr.. tis een recente auto, bij een respectabele dealer right? Op zich minder risico op een kat in je zak

Succes!
Nog een vraagje aan Menjo: wanneer moet mijn distri eigenlijk? Heb nu een kleine 200k op de teller en ik ga er vanuit dat ie vervangen is toen het moest, maar weet niet wanneer dat was (Phase I S40 1.8i16v)