Pagina 1 van 3

Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 15.02.2013 - 17:57
door GIONXC
Ben van plan 145 op lpg te kopen uit 1973,
waar moet ik op letten.
Hoorde al van een monteur dat ik moet weten of er een GASKOP op moet zitten?
Ik hoor graag advies, Ga volgende week kijken.

Geplaatst: 15.02.2013 - 17:57
door V70/2.4D/2003
B21A redblock! En die is zonder meer geschikt voor LPG

Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 15.02.2013 - 18:00
door GIONXC
Zitten die er standaard in?
Ben leek, Heb wel een 244 dl 1978 en 245 dl 1986 op lpg gereden.

Geplaatst: 15.02.2013 - 18:18
door V70/2.4D/2003
Als ik uit mijn nek l*l dan is dat maar zo maar volgens mijn bescheiden kennis hebben ze allemaal een B21 redblock. En die blokken zijn gemaakt voor de eeuwigheid en doen het goed met LPG als voeding.

Geplaatst: 15.02.2013 - 18:23
door lint
Heeft de 140 serie uit 1973 al een B21 blok of zit er nog een B20 motor in?
Maakt volgens mij niet zoveel uit, is ook een betrouwbaar blok dat goed op LPG loopt.

Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 15.02.2013 - 18:43
door GIONXC
Dank voor info,zal huidige eigenaar eens vragen.
Zijn onderdelen nog goed verkrijgbaar?
En banden zijn er meerdere merken verkrijgbaar?

Geplaatst: 15.02.2013 - 19:09
door admiral
V70/2.4D/2003 schreef:Als ik uit mijn nek l*l dan is dat maar zo maar volgens mijn bescheiden kennis hebben ze allemaal een B21 redblock. En die blokken zijn gemaakt voor de eeuwigheid en doen het goed met LPG als voeding.
Ik moet je helaas gelijk geven dat je uit je nek l*lt want een 145 is geleverd met een B20 en in sommige gevallen zelfs met een B18 blok. B21 zijn geleverd in de 2 serie en zelfs de eerste 2 serie hadden een B19.

Re: Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 15.02.2013 - 19:12
door admiral
GIONXC schreef:Ben van plan 145 op lpg te kopen uit 1973,
waar moet ik op letten.
Hoorde al van een monteur dat ik moet weten of er een GASKOP op moet zitten?
Ik hoor graag advies, Ga volgende week kijken.
Wel of geen gaskop, daar zou ik me niet zo druk om maken, wel om de body dit kost nl meer om te repareren dan het kopen van een gaskop. Wel een vreemd advies van een monteur trouwens.

Geplaatst: 15.02.2013 - 19:29
door V70/2.4D/2003
admiral,
*Sorry zeggen en in de warre zijnde met de 2 geweest zijnde vaststellen doet* :oops:

Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 15.02.2013 - 19:29
door GIONXC
Omdat ik leek ben op motorisch gebied,
waarom maakt het niet uit?

Geplaatst: 15.02.2013 - 20:15
door V70/2.4D/2003

Geplaatst: 15.02.2013 - 23:14
door admiral
V70/2.4D/2003 schreef:admiral,
*Sorry zeggen en in de warre zijnde met de 2 geweest zijnde vaststellen doet* :oops:
Ik begrijp niet helemaal wat je nu met je tekst bedoeld maar als ik het goed begrijp moet ik mijn excuses aanbieden.

Sorry hoor was niet zo bedoeld, ik dacht hij/zij als grap schreef dat hij uit zijn nek ..... en ik borduur daar als grap ff op door. Misschien had ik er ff en smiley bij moeten zetten.

Maargoed misschien heb ik het door de regels door wel goed gelezen en is er niets aan de hand en mocht dat wel zo zijn hoor ik dat graag.

Geplaatst: 16.02.2013 - 07:33
door V70/2.4D/2003
Nee hoor, er is niks aan de hand. Ik was in de warre met de 2 serie. Zoals jij het stelde ten aanzien van de motorenreeks van de 1 serie is correct, zo bleek mij ook na enige naspeuringen op het www.
Ik was namelijk in de veronderstelling dat alle 2 series de B23 in het vooronder hadden maar ook dat is niet geheel correct zo bleek bij diezelfde naspeuringen. Ergo: U bent ene wijze mensch! :wink:

Geplaatst: 16.02.2013 - 11:30
door admiral
V70/2.4D/2003 schreef:Nee hoor, er is niks aan de hand. Ik was in de warre met de 2 serie. Zoals jij het stelde ten aanzien van de motorenreeks van de 1 serie is correct, zo bleek mij ook na enige naspeuringen op het www.
Ik was namelijk in de veronderstelling dat alle 2 series de B23 in het vooronder hadden maar ook dat is niet geheel correct zo bleek bij diezelfde naspeuringen. Ergo: U bent ene wijze mensch! :wink:
Ach joh met zijn allen komen we er wel.

Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 16.02.2013 - 15:42
door GIONXC
Dus om het blok hoef ik mij geen zorgen te maken?
En blijft deze ook belastingvrij omdat deze al 39 jaar is?
Het is wel zo dat hij voor 8 jaar terug getectileerd is en roest plekken zullen er altijd wel zijn ook al zie je dat niet op het eerste gezicht
toch.

Geplaatst: 16.02.2013 - 16:22
door lint
Het is altijd de moeite waard om na een goede reiniging de antiroest behandeling te herhalen.
Geen antiroest middelen over verdachtte plekken smeren dan gaat het roest proces vrolijk verder onder je nieuwe beschermlaag.
Het is ook aan te raden de spatbordranden aan de binnenzijde goed schoon te houden ter preventie van vuilophoping/roestvorming.

Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 19.02.2013 - 05:19
door GIONXC
Eventueel v snaar zijn daar snel problemen mee?
Vervanging bij hoeveel km?en kosten vervanging?
Wil een beetje een indruk krijgen van het een en ander!

Re: Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 19.02.2013 - 12:12
door admiral
GIONXC schreef:Eventueel v snaar zijn daar snel problemen mee?
Vervanging bij hoeveel km?en kosten vervanging?
Wil een beetje een indruk krijgen van het een en ander!
V-snaar wat is daar moeilijk aan. Vervanging is een peuleschil zo ook de kosten. Wat jij bedoelt is de distributie denk ik. En dat is geen riem maar dat zijn tandwielen. Vervangning gebeurt eigenlijk alleen maar als ze stuk gaan. Zijn ze stuk dan start je motor gewoon niet en tijdens het rijden valt de motor gewoon stil, en wees maar niet bang dat je kleppen je zuigers raken want dat is het voordeel bij deze motoren met dit distributie systeem. Kosten vallen ook wel mee exact weet ik niet daar moet je even de bedrijven voor bellen.

Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 20.02.2013 - 05:13
door GIONXC
Dank Admiral voor alle info, ben er een tijd uit geweest wat betreft die
motoren dat ik dat allemaal vergeten ben.
zoals ik al geschreven had wel in 244 en 245 gereden en ook op gas,
maar dat is al weer 16 jaar geleden.

Re: Aankoop 145 1973 LPG

Geplaatst: 20.02.2013 - 11:08
door admiral
GIONXC schreef:Dank Admiral voor alle info, ben er een tijd uit geweest wat betreft die
motoren dat ik dat allemaal vergeten ben.
zoals ik al geschreven had wel in 244 en 245 gereden en ook op gas,
maar dat is al weer 16 jaar geleden.
Persoonlijk zou ik voor een 245 gaan, is toch meer auto dan een 145. Een 145 is in mijn ogen al weer te modern en hangt er een beetje bij. Een amazon combi is weer een rasechte klassieker. Maar wil je meer comfort en qua kosten in het onderhoud wat beteknis hebben dan is een 245 een ideale auto.