Pagina 1 van 1

Nieuw vraagje onderaan 17/3

Geplaatst: 16.02.2013 - 20:03
door neilson
Hallo,

Op hoeveel kilometers moet de riem van een 1600 Diesel vervangen worden.
In de volvo boek staat 120 000 maar wanneer ik naar acg Deinze (grote volvo garage) bel dan zeggen zij op 200 000km?

+

Op 108 000km heb ik mijn volvo een groot onderhoud gegeven omdat ik hem dan heb aangekocht.
Nu krijg ik de melding: ruim tijd in v onderhoud. Het lijkt mij stom om mijn volvo na 10000km al terug een onderhoud te geven.
Zou ik de melding gewoon zelf weg doen zonder een onderhoud?


Nu las ik iets over een roetfilter, deze moet toch niet vervangen worden op 120 000km? dat is een stom grapke van +800euro :-x

Geplaatst: 16.02.2013 - 21:34
door OGA244
Een RPF moet elke 120.000km, een distributieriem elke 240.000km

Geplaatst: 16.02.2013 - 21:36
door bart simpson
Negeren van alle onderhoud dat geld kost is idd een optie, niet een hele verstandige maar dat is niet aan mij

Geplaatst: 16.02.2013 - 21:50
door neilson
bart simpson schreef:Negeren van alle onderhoud dat geld kost is idd een optie, niet een hele verstandige maar dat is niet aan mij
Dat staat er niet ;)
Er staat dat ik op 108000 een groot heb laten doen twv 500euro (remmen, airco enz) en nu op 10000km verder krijg je al een melding wat behoorlijk snel is.

Maw een filterke steken van +800euro :(
ik had al eens op de volvo service site gekeken en daar stond op: riem vervangen maar niks van een filter maar alle bronnen spreken elkaar tegen.

Geplaatst: 16.02.2013 - 21:52
door OGA244
bij 108.000km moet dat RPF idd nog niet, maar bij 120.000km wel, heb je hem met een beurt gekocht?

Geplaatst: 16.02.2013 - 21:54
door neilson
OGA244 schreef:bij 108.000km moet dat RPF idd nog niet, maar bij 120.000km wel
Dan eens een afspraak maken want we zitten aan 117000 en ik krijg al de melding van: ruim tijd v onderhoud.

ps: Waarom staat er op de volvo site: vervangen van de roetfilter bij het model 2006-2007 en bij 2008-2010 staat er vervangen riem

Geplaatst: 16.02.2013 - 21:56
door OGA244
bij 120.000km moet het RPF en bij 240.000km de riem en het RPF

Geplaatst: 16.02.2013 - 22:05
door neilson
Doet deze iets aan het verbruik?? Vroeger zat ik aan 5,5L en nu gemiddeld 6,2L...

Geplaatst: 17.02.2013 - 17:08
door BillyBob
Winterperiode? In de winter verbruiken ze een pak meer dan in de zomer!
Aan die filter ga je niet ontsnappen. Zit in hetzelfde scenario, volgende week wordt hij vervangen, even slikken bij de factuur maar so be it.

Geplaatst: 18.02.2013 - 22:20
door neilson
BillyBob schreef:Winterperiode? In de winter verbruiken ze een pak meer dan in de zomer!
Aan die filter ga je niet ontsnappen. Zit in hetzelfde scenario, volgende week wordt hij vervangen, even slikken bij de factuur maar so be it.
Hey, het is inderdaad de filter. Vandaag even naar acg volvo gebeld.
Nu twijfel ik wel of ik deze ga vervangen ;)
Een nieuwe filter doet niks aan je wagen maar is alleen voor het milieu.
Dan spaar ik liever 760 uit hoor.

Geplaatst: 18.02.2013 - 22:42
door BillyBob
Als die roetfilter volloopt, en dat zal op termijn gebeuren, dan heb je zeker miserie. Als je veel snelweg doet kan je misschien wat langer doorrijden maar vervangen zal toch moeten vrees ik. Bij 240.000 moet hij trouwens opnieuw, ti's maar dat je het weet. :wink:

Geplaatst: 18.02.2013 - 23:33
door Ramon&Ramon
Er zijn bedrijven die ze cleanen en resetten.

Geplaatst: 19.02.2013 - 11:30
door neilson
We hebben voor het zekerste een afspraak gemaakt bij de Volvo garage, toch maar het zekere voor het onzekere nemen want men C30 is zo goed voor me :P

Aangezien we nu een grote kost gaan doen heb ik besloten om de wagen wat langer bij te houden en na mij gaat hij naar de vrouw :)

We hebben onze kever verkocht dus we kunnen onze volvo eens verwennen met wat nieuwe muziek en mss velgjes ;)

Geplaatst: 17.03.2013 - 12:01
door neilson
De filter is vervangen;

MAAR!! Nu heb ik een sissent, fluitend geluid aan de RIEM!!
Met andere woorden dus wel de riem vervangen op 120 000km.
Heeft iemand dit al gedaan en weet je de prijs nog?? (1600Hdi)

Geplaatst: 17.03.2013 - 16:46
door BillyBob
Over welke riem heb je het?
Al eens teruggeweest naar de garage en het geluid uitgelegd?

Mijn ervaring is dat mijn auto beter loopt en langer doortrekt na de filterwissel. Ben er alvast tevreden mee.

Geplaatst: 17.03.2013 - 17:13
door neilson
Morgen gaan we eens gaan want het geluid heb ik pas vandaag Ontdekt.
Het komt echt van de distributieriem met de twee rollen.

Geplaatst: 22.03.2013 - 10:47
door neilson
Wat ik al kan zeggen is het volgende:
Distributieriem vervangen op 240 000km is dikke zever ;)
Ze mogen ons dat wel wijs maken bij Volvo maar het klopt langs geen kanten.
Mijn riem heeft nu 120 000km en gewoon preventief eens laten nakijken... Jaja, ze zijn al aan het slijten ;)

Bij alle merken moeten deze op 120 000km vervangen worden en dan zou bij de volvo wat trouwens een peugeot motor is alles maar op 240 000 moeten vernieuwd worden.

Geplaatst: 22.03.2013 - 10:51
door BillyBob
Al ze aanraden op 240.000 zullen ze wel weten wat ze zeggen vermoed ik. :) Volvo gaat hierin echt geen risico's nemen.

Geplaatst: 24.03.2013 - 20:28
door neilson
Ze hebben het riempje er eens afgehaald (V riem) en eens getoond in wat voor staat hij is..
De mechanieker zijn woorden waren: Ze zeggen op 240 000km maar het is een riem zoals een ander. Je moet gek zijn om deze zolang te laten zitten. Nieuwe riemen gooien ze zelf na 6jaar in de vuilnisbak.
Het is Volvo he, geen Porsche :P Het blijft jammer genoeg maar een PEUGEOT blok.
De nieuwste volvos zijn dan nog van een chinees wat ook geen goed doet aan de kwaliteit.

Geplaatst: 24.03.2013 - 20:34
door BillyBob
V-riem is niet hetzelfde als distributieriem :!:
Die zal je inderdaad wel eens vroeger mogen wisselen.

Dat Volvo nu in Chinese handen is zal echt niets van de kwaliteit afdoen.
Integendeel. Ze hebben nu meer budget dan toen ze nog van Ford waren.