Pagina 1 van 1
V70 import
Geplaatst: 16.02.2013 - 22:29
door gillian
ik denk erover om in duitsland een Volvo V70 2.5T Bi-Fuel CNG Summum 2010 (modeljaar 2011) aan te schaffen
Ik lees zowel positieve als minder positieve berichten over bi-fuel. zijn er met de "moderne" versies nog steeds onderhoudsproblemen/storingen ?
Waar valt deze auto onder qua wegenbelasting (onder benzine of aardgas ?)
Wat ik ook niet echt terug kan vinden is hoeveel je nu precies verliest aan bagage ruimte door de aardgas tanks , iemand ??
het betreft een witte versie, hoe is de volvo witte lak kwaliteit vergeleken met andere kleuren (wel mettalic)
is het wellicht verstandiger gewoon voor een 2.0 te gaan ? (ik ga er geen caravan mee trekken oid) en we rijden max 15k per jaar
dank
Geplaatst: 16.02.2013 - 22:37
door NielsPHEV
deze auto's zijn door Volvo NL nooit verkocht verwacht dat je via het forum weinig info zult vinden. In Zweden heb ik meerdere 2.5T op cng zien rijden en zijn daar ook door Volvo AB zo geleverd. Meen me te herinneren dat ze het vermogen van de auto wat beperken op gas tov benzine
Geplaatst: 16.02.2013 - 22:45
door gillian
NielsV70 schreef:deze auto's zijn door Volvo NL nooit verkocht verwacht dat je via het forum weinig info zult vinden. In Zweden heb ik meerdere 2.5T op cng zien rijden en zijn daar ook door Volvo AB zo geleverd. Meen me te herinneren dat ze het vermogen van de auto wat beperken op gas tov benzine
en wat is dan het verschil met de flexifuel (die is toch wel in nederland verkocht ?)
Enig idee of dealers een bi fuel wel kunnen onderhouden (kennis/onderdelen) aangezien je aangeeft dat ze in nederland nooit verkocht zijn ?
Geplaatst: 16.02.2013 - 22:49
door OGA244
Een NL Flexifuel is een voor E85 en loodvrije benzine geschikte 2.5T.
CNG is er vanaf 2002 (volgens mij) niet meer in NL.
CNG/Benzine en LPG/Benzine was trouwens steeds Bi Fuel en niet FlexiFuel
Geplaatst: 16.02.2013 - 23:03
door gillian
is er enige kennis aanwezig op dit forum over of een dergelijke auto te onderhouden is in nederland, de betrouwbaarheid van de motor (aardgas) en het verlies van kofferbak ruimte agv de aardgas tank. De duitse handelaar heeft geen foto's van de binnenkant kofferbak op zijn site gezet (heb ik inmiddels wel naar gevraagd)
ik vindt het op het oog een perfecte auto met veel/mooie opties (erg compleet) tegen een mooie prijs, maar ik wil geen technische ramp aankopen en vervolgens nergens onderhoud/reparaties kunnen laten uitvoeren (behalve in duitsland)
Als er mensen zijn die goede forums in duitsland weten voor info over de auto/motor zou mij ook helpen (mijn duits is prima

)
Geplaatst: 16.02.2013 - 23:54
door bart simpson
Bij mijn weten hangt een aardgastank onder de auto en ligt er niet in zoals een lpg tank.
CNG heeft ook een geringe actieradius
Geplaatst: 17.02.2013 - 09:57
door NielsPHEV
Ervaring met een LPG bifuel van een cng bifuel (waar we het hier over hebben) is er niet of nauwelijks wel heel jammer want het is een interessante auto en wordt in Zweden nog gewoon verkocht als Volvo AFV (alternative fuel vehicle)
http://www.afv.nu/.
Kennis kan uit een boekje komen ervaring niet zo eens met een dealer gaan praten met de vraag of ze je kunnen ondersteunen.
Geplaatst: 17.02.2013 - 10:15
door bart simpson
Dat is zo maar deze wordt niet door Volvo AB zelf gebouwd (die ziet er niet direct een markt voor) maar door een aparte fabrikant (zoals eerder geschreven
www.afv.nu)
Met een CO2 uitstoot vanaf 159gr/km (volgens Volvo zelf!) maak je toch echt geen serieuze milieu statement meer vandaag de dag
Geplaatst: 17.02.2013 - 10:28
door NJ8
De tanks zitten dus wel in de kofferbak?
bron
Geplaatst: 17.02.2013 - 10:33
door bart simpson
een CNG tank moet bij mijn weten buiten de cabine geplaatst zijn, dan zou de onderkant van de bak open moeten zijn, dit in verband met de veel hogere druk waaronder CNG wordt opgeslagen
Geplaatst: 17.02.2013 - 17:01
door gsx750r
Bij toeval zag ik in de topic over de km.standen van de S80 deze staan:
CNG:
183.000, S80 Bi-Fuel CNG, MY2004, Racingbrick
Misschien is contact opnemen met Racingbrick een mogelijkheid om iets meer over het Nederlansdse CNG gebeuren en zijn ervaringen te weten te komen.
Rob
Geplaatst: 17.02.2013 - 17:13
door gillian
heb me er een beetje bij neergelegd. ik lees teveel wisselende berichten over de kwaliteit en heb al helemaal geen zin om straks tegen allerlei "muren" bij een dealer of garage bedrijf aan te lopen. Ik heb nu een mooie (nederlandse) v70 r-design 2.0 op het oog, maar daar lees ik ook al veel wisselende ervaringen...begin zowaar te twijfelen of het nog wel een volvo moet worden
toch m'n v40 sport edition 2.0 2003 nog maar even houden tot ik wat leuks tegenkom
Geplaatst: 17.02.2013 - 17:27
door OGA244
Domme vraag misschien maar waarom overweeg je geen diesel?
Geplaatst: 17.02.2013 - 19:00
door gillian
Ik maak max 15000 km/jr
Een diesel ligt in het algemeen wat hoger in de aanschaf prijs (ik zoek een v70 2010/2011 model onder de 30k en met minder dan 80k op de teller
Daarnaast verdubbelt de wegenbelasting zo'n beetje
Ik gebruik de auto alleen voor privé ritjes (naar m'n werk neem ik de trein)
Ik heb een groot gezin (3kids) dus ruimte en veiligheid vind ik belangrijk (ik ga dus niet kleiner dan een v70, m'n huidige v40 doe ik om die ruimte (en leeftijd) reden weg)
Beetje vloeken hier...twijfel tussen v70 en BMW 520i
Geplaatst: 17.02.2013 - 19:09
door V70/2.4D/2003
Die keuze is vrij makkelijk te maken: Ga er maar mee rijden.
En die BMW gaat het om technische-, estethische- en comfortredenen afleggen tegen die V70.
Maar ik heb een vooroordeel, dat dan weer wel.
Geplaatst: 17.02.2013 - 19:23
door OGA244
Neem dan een normale benzine uitvoering, een 2.5T is best zuinig (en een 2.0 best goedkoop)
Geplaatst: 17.02.2013 - 19:37
door NielsPHEV
een cng lijkt me in jouw geval geen voordeel op te leveren en wel "risico" gezien het feit dat de support van deze auto minder is.
Zowel de 2.5T als 2.0T en T4 zijn te vinden voor jouw budget. De 2.0T zul je vooral vinden als complete en r edition de T4 als limited edition beide nwe zeer prijsgunstige auto's en gebruikt ook relatief voordelig.