Pagina 1 van 1
s70/v70 classic 2.4 op lpg, what's the catch?
Geplaatst: 20.02.2013 - 12:57
door Rsport
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar het word me niet helemaal duidelijk, vandaar de vraag.
Momenteel ben ik aan het kijken naar een auto op LPG, en de S70/V70classic is daarbij een grote kanshebber. Maar nou lees ik dat de laatste jaren er ipv de 2.5 10v of 20v er een 2.4 20v als 140/170pk is geleverd.
Die laatste is af fabriek ook op LPG geleverd, maar zou minder goed op LPG kunnen lees ik dan weer... Waarom is die minder geschikt voor LPG? Wat is het zwakke punt? Ik kom er genoeg tegen met hoge kmstanden namelijk...
Geplaatst: 21.02.2013 - 15:08
door v40pokemon
Wat is in jouw ogen een hoge kilometerstand? De 2.5 heeft hydraulische klepstoters en auto met 500.000+ km's rijden nog steeds rond. van de 2.4 is het mooie na 350.000km er vaak wel af. De klepzittingen in de kop zijn vaak 'versleten'
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:31
door Rsport
350 a 400.000 is wat ik bedoel met hoge kmstanden.
Wetende dat een 2.4 bifuel vanaf dag 1 op gas heeft gereden, waar een 2.5 best een exemplaar kan zijn waarbij het pas later is ingebouwd.
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:34
door The Volvoboy
Als je op zoek gaat naar een V70 Classic op LPG: Neem een 2.5, vanwege de hydraulische klepstoters. Houden het gewoon veel langer uit op LPG dan een 2.4.
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:54
door Ramon&Ramon
The Volvoboy schreef:Als je op zoek gaat naar een V70 Classic op LPG: Neem een 2.5, vanwege de hydraulische klepstoters. Houden het gewoon veel langer uit op LPG dan een 2.4.
Dat zegt helemaal niks,vaste of hydraulische stoters.kleppen zakken net zo snel in op LPG..
Alleen bij vaste stoters is controle van de klepspeling nodig,dat is het enige verschil..
Geplaatst: 23.02.2013 - 12:43
door zizibr3
Ramon&Ramon schreef:The Volvoboy schreef:Als je op zoek gaat naar een V70 Classic op LPG: Neem een 2.5, vanwege de hydraulische klepstoters. Houden het gewoon veel langer uit op LPG dan een 2.4.
Dat zegt helemaal niks,vaste of hydraulische stoters.kleppen zakken net zo snel in op LPG..
Alleen bij vaste stoters is controle van de klepspeling nodig,dat is het enige verschil..
Ben blij,dat ge dat zegt.

Want met mijn 250.000 KM,was ik bijna aan die 350.000 KM en ik wilde hem langer houden.
