Pagina 1 van 2

Polestar-tuning voor PIH

Geplaatst: 21.02.2013 - 07:42
door FeedbackRules
Beste mensen,

Heeft iemand van jullie de juiste connecties om te achterhalen of Polestar-tuning mogelijk wordt voor de Plug-in-Hybrid?

Geplaatst: 21.02.2013 - 07:50
door YoVol
Uit een normale D5 kunnen ze 20pk halen. Vind ik niet echt de moeite voor de PIH. Het is wel de vraag of het icm de elektro motor het aan kan.

Geplaatst: 21.02.2013 - 08:18
door Thom
Waarom zou je dat willen? Is een 0% bijtellingsauto met 285pk niet genoeg?! :roll:

Geplaatst: 21.02.2013 - 08:21
door diesel01
Thom schreef:Waarom zou je dat willen? Is een 0% bijtellingsauto met 285pk niet genoeg?! :roll:
+1

Geplaatst: 21.02.2013 - 08:30
door basvolvo75
Wellicht dat feedbackrules erg geïnteresseerd is in acceleratie en snelheid? Hij had in een ander topic ook al belangstelling voor de 0-100 tijden ....
Is niet erg maar voor de meeste mensen in dit subforum denk ik geen absolute doorslaggevende factor om een PIH aan te willen schaffen ;-)

Geplaatst: 21.02.2013 - 22:51
door FeedbackRules
Het gaat me met name om het gunstiger verloop van het beschikbare koppel na Polestar-behandeling. Dit komt niet alleen de prestaties ten goede, ook schijnt hierdoor het verbruik positief te worden beïnvloed. Twee voordelen waar ik wel oren naar heb. Buiten dat is extra vermogen altijd welkom. Vandaar mijn vraag.

Geplaatst: 21.02.2013 - 23:10
door Exit
Klopt, ik heb begrepen dat na zo'n tuning het schakelverloop van de automaat een stuk beter wordt (daar blinkt Volvo volgens mij niet in uit)

Geplaatst: 22.02.2013 - 00:59
door friend
ojee99 schreef:Klopt, ik heb begrepen dat na zo'n tuning het schakelverloop van de automaat een stuk beter wordt (daar blinkt Volvo volgens mij niet in uit)
Dat wordt bij de V60 PIH (in Hybrid en Power Mode) gecompenseerd door de elektromotor, die bij schakelen de dode momenten opvangt (tot 125 km/u). Dus denk ik niet dat Polestar op dit gebied veel zal uitmaken.
Mogelijk (speculatie) zal dit samenspel tussen de twee motoren een rede kunnen zijn dat Polestar er (voorlopig) vanaf ziet om voor dit model tuning te leveren (aangezien een software update van Volvo mogelijk tot problemen kan leiden met de verouderde tuning).

Geplaatst: 22.02.2013 - 07:41
door diesel01
FeedbackRules schreef:Het gaat me met name om het gunstiger verloop van het beschikbare koppel na Polestar-behandeling. Dit komt niet alleen de prestaties ten goede, ook schijnt hierdoor het verbruik positief te worden beïnvloed. Twee voordelen waar ik wel oren naar heb. Buiten dat is extra vermogen altijd welkom. Vandaar mijn vraag.
Dat gunstiger verbruik is om thuis de kosten van de tuning er door te krijgen.. 8)
Ik heb nu een week Polestar en heb 205pk met 450nm koppel en het verbruik is met een 3tiende omhoog gegaan.
Wel heb je een beter rijdbare auto maar dat geldt voor een 185pk XC60 GT, de V60pih is een technisch hoogstandje en zo rijd het ook, denk ik.

Geplaatst: 22.02.2013 - 07:44
door Marc Apeldoorn
Hahahahaha.
Het verbruik kan neem ik aan alleen maar omhoog zijn gegaan omdat je rechtervoet wat zwaarder geworden is?
In welke opzichten is de auto nu beter berijdbaar?

Geplaatst: 22.02.2013 - 08:19
door V70/2.4D/2003
Had de concrete vraag niet beter kunnen zijn: Kan ik met de juiste Polestar-tuning mijn aanstaande V60 PIH nog schoner en zuiniger maken? :wink:

Want daar is het met dat ding toch om te doen, schoon en zuinig?
Alhoewel: een beest van een dieselblok met een partij power van je helahola, aangevuld met wat acuu's en een elctromotortje....... :roll:

Welk deel van de film heb ik niet begrepen. :?

Re: Polestar-tuning voor PIH

Geplaatst: 22.02.2013 - 08:22
door VolvoTech
FeedbackRules schreef:Beste mensen,

Heeft iemand van jullie de juiste connecties om te achterhalen of Polestar-tuning mogelijk wordt voor de Plug-in-Hybrid?
Polestar weer ik niet, maar wij zijn er met Rica klaar voor ;-)

Geplaatst: 22.02.2013 - 08:40
door IV39
VolvoTech,

Begrijp ik het dan goed en hebben jullie al een tuning klaar liggen voor de PIH?
Wat zijn dan de verbeteringen?

Geplaatst: 22.02.2013 - 09:27
door VolvoTech
Dit is 'm:
(tebelletje maken lukt me niet, sorry)

Specification Max Power Max Torque
Standard 285 hp @ 4000 rpm 640 Nm @ 2200 rpm
RICA 315 hp @ 4000 rpm 700 Nm @ 2200 rpm

Geplaatst: 22.02.2013 - 09:38
door Jolly Breeze Racing
Pff 700 Nm dat is heftig!

Geplaatst: 22.02.2013 - 10:01
door IV39
VolvoTech schreef:Dit is 'm:
(tebelletje maken lukt me niet, sorry)

Specification Max Power Max Torque
Standard 285 hp @ 4000 rpm 640 Nm @ 2200 rpm
RICA 315 hp @ 4000 rpm 700 Nm @ 2200 rpm
Zo, dat is een mooie verbetering en dan gaat het ook allemaal nog goed met de elektromotor?
Mag ik aannemen dat de motor ook beter oppakt? En dat het schakelen wellicht op betere momenten gedaan wordt? (al ben ik benieuwd hoe dat gaat met de elektromotor)

Ik zie dat het ook al op de site van Rica staat, inclusief tabel:
http://rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=2431

Geplaatst: 22.02.2013 - 11:08
door V70/2.4D/2003
700 Nm??? is dat niet misdadig veel voor de aandrijflijn?

Geplaatst: 22.02.2013 - 11:59
door Bluemagics
Daar gaat je garantie.... :-D

Geplaatst: 22.02.2013 - 12:05
door V70/2.4D/2003
NEE, die blijft igv Polestar bestaan. Maar er gaan ongetwijdeld andere probleempjes om de hoek komen ten aanzien van bijtelling, belastingvoordeel etc.

Geplaatst: 22.02.2013 - 12:09
door Walter
V70/2.4D/2003 schreef:NEE, die blijft igv Polestar bestaan. Maar er gaan ongetwijdeld andere probleempjes om de hoek komen ten aanzien van bijtelling, belastingvoordeel etc.
Maar niet igv Rica waarover hierboven gesproken wordt