Pagina 1 van 2
XC60 op grijs kenteken
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:08
door TommyL
Hallo allemaal,
Ik heb dit forum reeds een tijdje bezocht als gast, echter is de tijd aangebroken dat ik me maar eens moest aanmelden.
Bij deze...
Nu meteen mijn vraag; wie O wie rijdt er een Volvo XC60 op grijs kenteken.
wat zijn de ervaringen en zou je het aan- of afraden.
ik ben benieuwd......
groetjes
Tom
Geplaatst: 23.02.2013 - 13:54
door renezzzz
Geen ervaring daarmee... Ik ben wel eens op een Nederlandse website terechtgekomen van een bedrijf die vrij specifiek XC60's ombouwen. Misschien heb je diezelf ook al gevonden. ff googlelen XC60+grijs kenteken.
Geplaatst: 23.02.2013 - 14:27
door OGA244
www.saris4x4.nl bouwt om naar grijs kenteken
Geplaatst: 23.02.2013 - 15:55
door Ben
Wat is de motivatie om een XC60 op grijs kenteken te hebben?
Geplaatst: 23.02.2013 - 19:23
door gsx750r
TS zal zich zelf ook nog wel melden maar ik denk om, zoals dat bij meerdere merken mogelijk is, achterin dit te krijgen
en voorin toch nog steeds het gevoel te houden in een normale wagen te rijden i.p.v. in een bestelwagen.
Hier zijn zelfs nog steeds tweedeurs personenauto's nieuw te koop op grijs kenteken zoals we die jaren geleden in Nederland ook gekend hebben !.
Denk hierbij in dit geval aan de diverse kleine Peugeots, Renault Clio en Megane e.d.
Rob
Geplaatst: 23.02.2013 - 19:27
door BlackcurrantV70
Nilsson in Zweden kan er waarschijnlijk ook een lijkwagen van maken
Geplaatst: 24.02.2013 - 13:20
door euerw
Zonde van de auto, kun je niet beter daar een ander merk voor nemen?
Geplaatst: 24.02.2013 - 14:17
door gsx750r
euerw schreef:Zonde van de auto, kun je niet beter daar een ander merk voor nemen?
Dat jij als XC60 rijder die vraag stelt kan ik heel goed begrijpen. Maar als ik jou nu in zwaar terrein met je XC60 tegen zou komen, gezien je vraag vermoedelijk erg theoretisch, kan ik als Land Rover Defender rijder op mijn beurt aan jou vragen: "Kun je daar niet beter een échte terreinwagen voor nemen ?"
We wachten af wat TS gaat zeggen. Die is nog driftig naar argumenten aan het zoeken .......
Rob
Geplaatst: 24.02.2013 - 17:13
door euerw
gsx750r schreef:euerw schreef:Zonde van de auto, kun je niet beter daar een ander merk voor nemen?
Dat jij als XC60 rijder die vraag stelt kan ik heel goed begrijpen. Maar als ik jou nu in zwaar terrein met je XC60 tegen zou komen, gezien je vraag vermoedelijk erg theoretisch, kan ik als Land Rover Defender rijder op mijn beurt aan jou vragen: "Kun je daar niet beter een échte terreinwagen voor nemen ?"
We wachten af wat TS gaat zeggen. Die is nog driftig naar argumenten aan het zoeken .......
Rob
Wat moet ik nou in zwaar terrein?
Geplaatst: 24.02.2013 - 17:19
door lint
Ben nu toch wel benieuwd naar de argumenten van TS om deze ombouw te doen van een XC60.
Laat het ons weten!
Geplaatst: 24.02.2013 - 17:20
door bart simpson
lagere MRB, het mag wat kosten
Geplaatst: 06.03.2013 - 09:23
door TommyL
Beste allemaal,
Sorry voor mij late reactie
Nou, argumenten zijn vrij simpel.
1 Veel, heel veel ruimte
2 Lage aanschaf prijs (vanaf 28.496,22) geen BPM
3 Lage bijtelling prive gebruik
4 Lage verzekering premie
5 Lage wegenbelasting
Waarom een XC 60????? moet ik dit echt gaan uitleggen...... :shock:
Geplaatst: 06.03.2013 - 09:30
door bart simpson
je koopt wel zakelijk?
Geplaatst: 06.03.2013 - 09:37
door Ben
En hoe zit het met de inruil als je hem weer kwijt wilt?
Dat wordt nog lastig denk ik.
Geplaatst: 06.03.2013 - 09:46
door bart simpson
die is idd lastig, voor export ongeschikt (geen bpm teruggave) en hier onverkoopbaar (nog bpm te betalen)
Geplaatst: 06.03.2013 - 09:57
door Marc Apeldoorn
Toch koop je in eerste instantie een auto om in te rijden, niet met het oog om die te verkopen. En ik snap het wel, als je zakelijk koopt en er 5 jaar in rijdt, dan hou je minimaal 10.400 Euro BPM in je zak (als je de goedkoopste XC60 neemt) en ook nog eens 4000+ Euro BTW. DUs je rijdt inderdaad voor minder dan 29K een nieuwe XC60. Schijntje vergeleken met prive aanschaf (1 euro zakelijk = 50 euro cent prive).
Geplaatst: 06.03.2013 - 10:46
door OGA244
Zakelijk mag je die BPM ook afschrijven
Geplaatst: 06.03.2013 - 10:54
door maxjager
Kun je na x jaar het interieur nog terug bouwen naar volledig, de dan van toepasbare BPM voldoen (net als bij import) en de auto weer als geel kenteken verkopen?
Geplaatst: 06.03.2013 - 10:59
door OGA244
Natuurlijk, maar terugbouwen kost (net als ombouwen) toch ook weer geld (o.a. ramen herplaatsen, ingelaste vloer netjes weghalen, schroefgaten voor gordels en bank terugtappen) herkeuren en bpm betalen, dan komt er een nieuw kenteken op en staat er "een auto met een verhaal" in een markt waar zat "zonder verhaal" te koop staat
Geplaatst: 06.03.2013 - 12:09
door V480-S60
Toevallig ken ik iemand die een XC60 op grijs kenteken had (zakelijk om de exact redenen die TS geeft).
Hij heeft hem gezien zijn veranderde gezinssituatie met pijn in het hart ingeruild en een niet Volvo gezinsauto weer gekocht. (Een geelkenteken XC60 of V60 werd met de krimpende economie te duur en dat zijn de enige Volvos waar hij een klik bij heeft). Een V60 PIH kon hij niet op wachten. (De kleine is er inmiddels al een paar maand)
Het was wel even slikken hoe weinig hij terugkreeg heb ik begrepen.