Pagina 1 van 1

Compleet lege accu

Geplaatst: 24.02.2013 - 15:21
door Rutger
Hallo allen,

Wij hebben op het moment een leasewagen en daarom heb ik de V50 1.6Drive wat lang niet gebruikt. Hij staat gewoon bij ons achter het huis dus ik heb hem wel open gelaten.

Ik kreeg net het briljante idee om hem even te starten echter alles blijft donker. Kan ik hem starten met een powerpack, of is het het handigst om de accu er uit te halen en op te laden?

En wat is hier de beste procedure voor? :cry:

Geplaatst: 24.02.2013 - 15:41
door lint
Proberen te starten met starthulp van je lease auto, wel even in je instructieboekje van de V50 kijken voor de juiste procedure.

Geplaatst: 24.02.2013 - 17:25
door Rutger
Hmm zal ik toch even een degelijke startkabelset moeten halen. Ik neem geen risico met te dunne kabels. Maar wellicht is overstarten de snelste manier inderdaad. Daarna zal ik hem gelijk eens een uur uitlaten.

Geplaatst: 23.03.2013 - 07:32
door Rutger
Nah, het is opgelost. Duurde wel even, ik zat nog een aantal weken in het buitenland. Mijn schoonpa had nog startkabels, maar dat waren dunne. Toch de gok genomen. De 3 din kabels kosten 43 euro, en voor één keer gebruik vond ik dat wat veel.

Tweede auto ernaast en volgens boekje alles gedaan. En inderdaad stroom op het circuit. Maar na het voorgloeien sleutel omdraaien en alles werd opnieuw zwart. Alle zekeringen daarna nagekeken maar hier zat het probleem niet. Ik vermoedde toch dat de kabels te dun waren.

Volvo Assistance gebeld, en die mannen stonden er binnen 25 minuten. Powerpack erop, starten en wegwezen. Ik kreeg een hand en weg waren ze.

Top service van Volvo.

Vervolgens heb ik hem uitgelaten. Had er enkele maanden niet in gereden en kreeg gelijk weer een lach op mijn gezicht.

Geplaatst: 23.03.2013 - 11:30
door lint
Mooi, dat is ook weer opgelost, nu alleen nog even goede dikke startkabels kopen.

Geplaatst: 01.04.2013 - 14:48
door belgian-tsm
Hoi,
ik heb een V70 staan van 1997 en moet mijn S70 soms ook even aanhangen voor te starten, maar je moet de startkabels best niet op de accu zelf klemmen, maar op de ijzeren delen die op de accu gaan, heb gemerkt dat dit iets sneller gaat, vermits je dan de stroom van de andere hulpaccu sneller aftapt, het scheelt niet veel, ma toch. Maar als je accu volledig leeg is, dan duurt het inderdaad iets langer. En als je dan start alles uitzetten, lichten kunnen niet echt kwaad, vermits de accu dan wat opwarmt. Best regelmatig eens starten nu, en eens goed met gaan rijden, dat alles op temperatuur komt, 1à2 uur en de accu is terug vol, wat je dan misschien kan doen is de minpool er afhalen, zodat er niks stroom aftapt, alleen moet je zien bij de moderne Volvo's in verband met de boordcomputer... of dit wel mag, zie handleiding

Geplaatst: 04.04.2013 - 00:13
door Blackraven
Die van mij staat ook regelmatig 2 maanden stil, maar als hij dan niet meer wil starten, betekent dat toch echt dat de accu aan het einde van zijn leven is...
Een acculader is overigens ook een hele goede optie als je een langere periode stil staat.