Volvo kenners,
Bij jullie iemand een bekend probleem? Mijn V40 '97 2.0 liter, LPG G3 wil wat inhouden bij een koude motor en laag toerental. Dit treedt ook op als ik 'm op benzine zet. En met warme motor, perfect!
Bougies vervangen helpt niet. een brandstof schoonmaak flesje doet niets goed.
Iemand nog een tip?
Jeroen.
koude motor: wegvallen vermogen bij laag toerental
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Kijk even op www.volvo850forum.com -> Techniek -> LPG
Volgens mij is dat probleem al meer behandeld daar...
Volgens mij is dat probleem al meer behandeld daar...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Reitse,
Bedankt voor de info. Ik kom echter nog niet veel verder.
Lekkende ventielen getest, verstopte vac slangen getest, geen problemen gevonden.
Wat me opvalt is als hij koud is en ik schakel terug dat bij opkomen van koppeling de koppeling of motor wat gaat trillen totdat motor en wielen weer lekker samen draaien. Ook dit is weg als de motor warm is, en onafhankelijk van op lpg of benzine rijden.
Kan het zijn dat de ontsteking niet helemaal goed is, door bijv. bougie kabels? Moeten bougiekabels om de x km vervangen worden? Kan slechte bougiekabels betekenen dat de koude motor slecht loopt?
De twee "ontsekingsunits" waar de vier bougiekabels aan zitten, kunnen deze misschien wat haperen?
Misschien iemand nog wat tips?
Jeroen
[quote="Reitse"]Kijk even op www.volvo850forum.com -> Techniek -> LPG
Volgens mij is dat probleem al meer behandeld daar...[/quote]
Bedankt voor de info. Ik kom echter nog niet veel verder.
Lekkende ventielen getest, verstopte vac slangen getest, geen problemen gevonden.
Wat me opvalt is als hij koud is en ik schakel terug dat bij opkomen van koppeling de koppeling of motor wat gaat trillen totdat motor en wielen weer lekker samen draaien. Ook dit is weg als de motor warm is, en onafhankelijk van op lpg of benzine rijden.
Kan het zijn dat de ontsteking niet helemaal goed is, door bijv. bougie kabels? Moeten bougiekabels om de x km vervangen worden? Kan slechte bougiekabels betekenen dat de koude motor slecht loopt?
De twee "ontsekingsunits" waar de vier bougiekabels aan zitten, kunnen deze misschien wat haperen?
Misschien iemand nog wat tips?
Jeroen
[quote="Reitse"]Kijk even op www.volvo850forum.com -> Techniek -> LPG
Volgens mij is dat probleem al meer behandeld daar...[/quote]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3007
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
in eerste instantie dacht ik aan bevriezing van de verdamper.
deze heeft namelijk energie van een warm koelsysteem nodig, dus zolang de motor niet op temperatuur is kan dit optreden.
maar je hebt het ook op benzine, dus denk ik niet dat dit het probleem zal zijn.
is je koelsysteem verder op peil?.
bougies, bougiekabels, rotor en verdeler zijn allemaal onderdelen van de onsteking.
die moeten dus wel optimaal werken.
hoeveel km doen deze onderdelen al dienst?.
ook luchttoevoer kan een oorzaak zijn met koud weer.!
welk merk/type gasinstallatie?.
deze heeft namelijk energie van een warm koelsysteem nodig, dus zolang de motor niet op temperatuur is kan dit optreden.
maar je hebt het ook op benzine, dus denk ik niet dat dit het probleem zal zijn.
is je koelsysteem verder op peil?.
bougies, bougiekabels, rotor en verdeler zijn allemaal onderdelen van de onsteking.
die moeten dus wel optimaal werken.
hoeveel km doen deze onderdelen al dienst?.
ook luchttoevoer kan een oorzaak zijn met koud weer.!
welk merk/type gasinstallatie?.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het systeem uitlezen is de enige remedie,mail anders maar even!
Het inhouden van de motor van mijn LPG V40 2.0 1997 bij koude motor lijkt te gebeuren op het moment dat de auto overspringt op LPG.
Vreemd genoeg blijft hij inhouden als ik dan terug ga op benzine.
Wat is voor mijn motormanagement systeem het moment om op LPG over te gaan? Wacht hij tot de lambda sonde op temperatuur is?
Dit zou verklaren dat op benzine weer inhoudt. Ook zou het verklaren dat indien de motor goed warm is hij lekker draait, want dan is lamda sonde ook warm?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Wordt de lambda sonde verhit? Zou deze defect kunnen zijn? Wat voor signaal komt er uit de sonde?
Vreemd genoeg blijft hij inhouden als ik dan terug ga op benzine.
Wat is voor mijn motormanagement systeem het moment om op LPG over te gaan? Wacht hij tot de lambda sonde op temperatuur is?
Dit zou verklaren dat op benzine weer inhoudt. Ook zou het verklaren dat indien de motor goed warm is hij lekker draait, want dan is lamda sonde ook warm?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Wordt de lambda sonde verhit? Zou deze defect kunnen zijn? Wat voor signaal komt er uit de sonde?
Zoals Ramon&Ramon ook al aangeeft, laat gewoon even het storingsgeheugen bij de lokale dealer uitlezen.
Het 'kan' allemaal veel zijn, de redenaties lopen al van A-Z zie ik Verschaf jezelf duidelijkheid door hem te laten uitlezen en daarna kun je nog zat gaan redeneren waardoor het eventuele euvel komt.
(Is maar een tip, no offence)
Het 'kan' allemaal veel zijn, de redenaties lopen al van A-Z zie ik Verschaf jezelf duidelijkheid door hem te laten uitlezen en daarna kun je nog zat gaan redeneren waardoor het eventuele euvel komt.
(Is maar een tip, no offence)