Pagina 1 van 2

Geplaatst: 27.02.2013 - 13:42
door Thom
http://www.autoweek.nl/nieuws/22399/lan ... psautomaat

Dit zou de kers op de taart zijn voor modeljaar 2014!

Geplaatst: 27.02.2013 - 13:51
door Ben
Thom schreef:http://www.autoweek.nl/nieuws/22399/lan ... psautomaat

Dit zou de kers op de taart zijn voor modeljaar 2014!
Voor zover ik weet maakt Volvo geen deel meer uit van het concern dat LandRover maakt en dus zie ik niet in wat dit bericht in dit topic doet.

Geplaatst: 27.02.2013 - 14:57
door gsx750r
Ben schreef:Voor zover ik weet maakt Volvo geen deel meer uit van het concern dat LandRover maakt en dus zie ik niet in wat dit bericht in dit topic doet.
Dat klopt maar er wordt hier wel gespeculeerd over een 8-trapsautomaat van ZF in de Volvo en dan zou zo'n 9-trapsautomaat toch wel de kers op de 'Volvotaart' van 2014 kunnen zijn :wink:

Rob

Geplaatst: 27.02.2013 - 14:59
door bart simpson
daar hoeven we ons voor my 2014 iig niet druk over te gaan maken

Geplaatst: 27.02.2013 - 15:10
door Marcel
bart simpson schreef:daar hoeven we ons voor my 2014 iig niet druk over te gaan maken
:occasion5:

Geplaatst: 27.02.2013 - 16:17
door Thom
Zie het als een mooie kans voor Volvo om voorop te lopen! Het lijkt me een fantastische automaatbak, als ik het zo lees.

Geplaatst: 27.02.2013 - 16:27
door Johan
De ZF 8-traps automaat is in elk geval een fantastische bak weet ik uit ervaring en Volvo zou er goed aan doen bij ZF te gaan winkelen. Eindelijk eens bakken waarbij de CO2 uitstoot vergelijkbaar is met de handbak. Het verschil is nu veel te groot. Is dan ookmgunstig voor de CO2 taks.

Geplaatst: 27.02.2013 - 16:34
door Fulaks
Dat gespeculeer over welke automaat er in de nieuwe Volvo's komen lijkt mij toch vooral wishfull thinking. Samen met de facelift zal je volgens wat nu bekend is enkel de bekende Getrag Powershift en Geartronic zien. Nieuwe automaten zullen ten vroegste met de nieuwe VEA-motoren gaan komen naar eind 2013 toe. Welke dat dan precies gaan zijn is m.i. nog niet vrijgegeven.

En mocht het toch ZF worden die de bakken mag leveren, dan zal het zeker niet de 8-traps zijn, want die past niet in een voorwielaandrijver met dwarsgeplaatste motor. De 9 HP dan weer wel. Wishfull thinking...

Geplaatst: 27.02.2013 - 18:38
door BlackcurrantV70
9 traps ?

wordt dit dan zoiets als de 24 versnellingen op mijn fiets, waarvan ik er 3 gebruik bij normaal gebruik ?

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:24
door diesel01
Msuidgeest schreef:9 traps is nog niets ...

Kort geleden kwam er bij een verkeerslicht een tankauto van Jan Bakker op mij af. De man zat met 2 handen aan het stuur maar aan de rookpluimpjes zag ik de gangwissel van de automaat. En dat zijn beslist geen 6-traps dingen.
Als hij de bak op handmatig zet kan het ding 16 keer van gang wisselen..

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:30
door Richo
BlackcurrantV70 schreef:9 traps ?

wordt dit dan zoiets als de 24 versnellingen op mijn fiets, waarvan ik er 3 gebruik bij normaal gebruik ?
1,4,7? en voor het grootste tandwiel :twisted: . Doe je nog moeilijk gebruik alleen de 1 en de 7 de rest schakel zodra ik vaart heb meteen doorheen, dat heeft mijn vader de nodige ergernis opgeleverd in mijn jongere jaren :roll:

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:31
door OGA244
Volvo is dus klaar voor een soort CVT bak...

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:39
door Paul
Heerlijk dat ik zometeen gewoon een Geartronic heb :)

Geplaatst: 28.02.2013 - 08:21
door Walter
Zullen we het weer over MY2014 gaan hebben? Daar maakt de 8 of 9 traps automaat geen deel van uit

Geplaatst: 28.02.2013 - 09:07
door Fulaks
Walter schreef:Zullen we het weer over MY2014 gaan hebben? Daar maakt de 8 of 9 traps automaat geen deel van uit
Jammer hé :wink:

Geplaatst: 28.02.2013 - 12:25
door Thom
Open zenuw bij de Volvo mensen, zoveel is duidelijk..

Ben benieuwd wat de wijzigingen voor de verkoopcijfers gaan doen.

Geplaatst: 28.02.2013 - 13:59
door bart simpson
Waarom een open zenuw? jij wilt graag een 9 bak en probeert mensen van jouw gelijk te overtuigen, de reacties zijn m.i. tamelijk lauw, en mij zal het echt volkomen jeuken, ikzelf vind het veelvuldig heen en terugschakelen van een automaat bloedirritant

Geplaatst: 28.02.2013 - 14:07
door Hans oet Twent
@Bart simpson;
Eensch vwb het heen en weer pendelen vd automaat tussen de verschillende versnellingen. Nu moet ik aangeven dat het bij mijn ex V70 over het algemeen wel mee is gevallen. Er is ergens wel een snelheid en/of omstandigheid waarbij het bereik ff nerveus werd. Maar ach eignelijk vond ik dat te verwaarlozen. Caravan rijden ging overigens altijd handmatig.

Bij mijn ex C5 LPG automaat was het gedrag bloednerveus.

Geplaatst: 28.02.2013 - 14:56
door diesel01
bart simpson schreef:Waarom een open zenuw? jij wilt graag een 9 bak en probeert mensen van jouw gelijk te overtuigen, de reacties zijn m.i. tamelijk lauw, en mij zal het echt volkomen jeuken, ikzelf vind het veelvuldig heen en terugschakelen van een automaat bloedirritant
Ik vind het door jouw beschreven gedrag best meevallen bij de 8traps ZF bak, ding is gewoon lekker bij de les.
Ik heb overigens over de huidige GT bak ook niets te klagen na tuning en flush, altijd voldoende powerrrr voorhanden.

Geplaatst: 01.03.2013 - 01:37
door Frederik Welvaert
BlackcurrantV70 schreef:9 traps ?

wordt dit dan zoiets als de 24 versnellingen op mijn fiets, waarvan ik er 3 gebruik bij normaal gebruik ?
Nee, eerder alsof je min of meer constante snelheid rijdt en constant zit te schakelen tussen 2 of 3 versnellingen waartussen je niet kan kiezen... Ik vind het nu al irritant dat de geartronic bij snelheden tussen 70 en 75 soms zit heen en terug te schakelen tussen 5 en 6 (terwijl die motor dat perfect trekt in 6e en dan ook nog eens beduidend zuiniger is) met zo'n 9 bak zit ie dan te pendelen tussen 6-7-8... Niks mis met de 6 versnellingen van de huidige GT hoor, behalve dat wisselen tussen 5 en 6 is het echt een relaxte bak, dat verbruik kunnen ze volgens mij ook naar beneden krijgen zonder 3 extra versnellingen...