Geplaatst: 27.02.2013 - 13:42
http://www.autoweek.nl/nieuws/22399/lan ... psautomaat
Dit zou de kers op de taart zijn voor modeljaar 2014!
Dit zou de kers op de taart zijn voor modeljaar 2014!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Voor zover ik weet maakt Volvo geen deel meer uit van het concern dat LandRover maakt en dus zie ik niet in wat dit bericht in dit topic doet.Thom schreef:http://www.autoweek.nl/nieuws/22399/lan ... psautomaat
Dit zou de kers op de taart zijn voor modeljaar 2014!
Dat klopt maar er wordt hier wel gespeculeerd over een 8-trapsautomaat van ZF in de Volvo en dan zou zo'n 9-trapsautomaat toch wel de kers op de 'Volvotaart' van 2014 kunnen zijnBen schreef:Voor zover ik weet maakt Volvo geen deel meer uit van het concern dat LandRover maakt en dus zie ik niet in wat dit bericht in dit topic doet.
:occasion5:bart simpson schreef:daar hoeven we ons voor my 2014 iig niet druk over te gaan maken
Als hij de bak op handmatig zet kan het ding 16 keer van gang wisselen..Msuidgeest schreef:9 traps is nog niets ...
Kort geleden kwam er bij een verkeerslicht een tankauto van Jan Bakker op mij af. De man zat met 2 handen aan het stuur maar aan de rookpluimpjes zag ik de gangwissel van de automaat. En dat zijn beslist geen 6-traps dingen.
1,4,7? en voor het grootste tandwiel :twisted: . Doe je nog moeilijk gebruik alleen de 1 en de 7 de rest schakel zodra ik vaart heb meteen doorheen, dat heeft mijn vader de nodige ergernis opgeleverd in mijn jongere jaren :roll:BlackcurrantV70 schreef:9 traps ?
wordt dit dan zoiets als de 24 versnellingen op mijn fiets, waarvan ik er 3 gebruik bij normaal gebruik ?
Jammer héWalter schreef:Zullen we het weer over MY2014 gaan hebben? Daar maakt de 8 of 9 traps automaat geen deel van uit
Ik vind het door jouw beschreven gedrag best meevallen bij de 8traps ZF bak, ding is gewoon lekker bij de les.bart simpson schreef:Waarom een open zenuw? jij wilt graag een 9 bak en probeert mensen van jouw gelijk te overtuigen, de reacties zijn m.i. tamelijk lauw, en mij zal het echt volkomen jeuken, ikzelf vind het veelvuldig heen en terugschakelen van een automaat bloedirritant
Nee, eerder alsof je min of meer constante snelheid rijdt en constant zit te schakelen tussen 2 of 3 versnellingen waartussen je niet kan kiezen... Ik vind het nu al irritant dat de geartronic bij snelheden tussen 70 en 75 soms zit heen en terug te schakelen tussen 5 en 6 (terwijl die motor dat perfect trekt in 6e en dan ook nog eens beduidend zuiniger is) met zo'n 9 bak zit ie dan te pendelen tussen 6-7-8... Niks mis met de 6 versnellingen van de huidige GT hoor, behalve dat wisselen tussen 5 en 6 is het echt een relaxte bak, dat verbruik kunnen ze volgens mij ook naar beneden krijgen zonder 3 extra versnellingen...BlackcurrantV70 schreef:9 traps ?
wordt dit dan zoiets als de 24 versnellingen op mijn fiets, waarvan ik er 3 gebruik bij normaal gebruik ?