Pagina 1 van 1
op zoek naar opvolger
Geplaatst: 03.03.2013 - 22:18
door arjen
Onze huidige S60 2.4 140 pk uit 2001 heeft er 165.000 km op zitten. Vanaf 60.000 km hebben wij deze auto en er heeel veel plezier aan gehad. Helaas ook best veel kosten.
ETM kapot
Airco kapot
Sloten 2 x kapot
ABS controler kapot
flexstuk uitlaat rammelde enorm
labdasonde kapot
schokdempers achter wegens defect
etc.
Alles altijd weer goed gerepareerd dus op zich nog steeds of weer een hele goede auto maar je wil wel eens wat anders.
In mijn orrientatie naar een opvolger natuurlijk ook weer naar S60 gekeken vanaf bouwjaar 2008/2010.
Is de reparatiegevoeligheid met de jaren verbeterd?
Wie heeft hier ervanin mee.
Geplaatst: 04.03.2013 - 12:33
door volvo
Ik heb een S60 uit februari 2009. Nieuw aangeschaft. 55.000 kilometers probleemloos rijden. Geen enkele reparatie. Net de eerste 2 banden (voor) vervangen. Heerlijke auto.
Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurten:
jan. 2010 gratis (garantiebeurt)
jan. 2011 euro 591
jan. 2012 euro 415
jan. 2013 euro 1052 (incl. 2 nieuwe banden)
Ook mijn eerste S60 (2004-2009) geen enkel probleem, alleen de jaarlijkse onderhoudsbeurten uitgevoerd.
Jammer dat ze deze S60 niet meer maken.
Geplaatst: 04.03.2013 - 13:32
door arjen
Jammer dat die van mij niet zo degelijk inelkaar stak :BIG:
Maar weinig auto's die ik zo lekker vind rijden.
Maar ik vermoed dat er in de loop van de jaren wel een en ander is verbeterd aan de s60
Geplaatst: 05.03.2013 - 21:51
door arjen
In mijn zoektocht een aantal interessante 2.4 benzine modellen gezien en 2.0T
De 2.4 ben ik natuurlijk bekend mee.
Wat zijn de ervaringen hier mbt de 2.0T
Is die 2.0T duurder in onderhoud of reparatie aan turbo?
Geplaatst: 05.03.2013 - 22:50
door Mart van der Steeg
volvo schreef:
Jammer dat ze deze S60 niet meer maken.
+1
Geplaatst: 05.03.2013 - 23:03
door lint
Waarom blijf je dan niet even doorrijden als je het een goede auto vindt en bovendien al wat kosten hebt gehad?
Re: op zoek naar opvolger
Geplaatst: 06.03.2013 - 09:27
door s60magic
Mijn S60 misschien in het najaar, Bj 2007 106 dkm automaat
arjen schreef:Onze huidige S60 2.4 140 pk uit 2001 heeft er 165.000 km op zitten. Vanaf 60.000 km hebben wij deze auto en er heeel veel plezier aan gehad. Helaas ook best veel kosten.
ETM kapot
Airco kapot
Sloten 2 x kapot
ABS controler kapot
flexstuk uitlaat rammelde enorm
labdasonde kapot
schokdempers achter wegens defect
etc.
Alles altijd weer goed gerepareerd dus op zich nog steeds of weer een hele goede auto maar je wil wel eens wat anders.
In mijn orrientatie naar een opvolger natuurlijk ook weer naar S60 gekeken vanaf bouwjaar 2008/2010.
Is de reparatiegevoeligheid met de jaren verbeterd?
Wie heeft hier ervanin mee.
Geplaatst: 06.03.2013 - 15:59
door Laguna-S60
Als je de mogelijkheden hebt zou ik voor een 2.5T, is echt een heerlijke motor!
Geplaatst: 06.03.2013 - 19:20
door smartjan
Wat zijn de ervaringen met de D5? Ik zie ze erg vaak als lease-auto en kan me voorstellen dat de D5 ideaal is voor veel snelweg-gebruik, maar hoe zit het met het onderhoud en ook het verbruik bij stadsgebruik?
Geplaatst: 06.03.2013 - 20:20
door arjen
Waarom niet doorrijden......
1- waarom rijden we Volvo = mooie auto, fijn merk = emotie
2- wil wel eens een andere auto = emotie
3- Iets jongers met minder kans op gebreken hoe klein dan ook = ratio/emotie
Wat zijn de ervaringen hier mbt de 2.0T
Is die 2.0T duurder in onderhoud of reparatie aan turbo?
Zijn de latere S60-ers vanaf 2008 betrouwbaarder of geen verschil.
Geplaatst: 06.03.2013 - 22:36
door acecombat
Ik heb dus een 2.0T uit 2005 met nu ruim 125.000 km op de teller. Me ouders hebben een 2.4 140 pk uit 2003 en als ik beide S60's vergelijk dan rijdt de 2.0T vlotter, soepeler en reageert ook directer met ongeveer hetzelfde brandstofgebruik (1 op 11,8 ).
Alleen heeft de 2.0T een hoger oliegebruik en in mijn geval 3/4 liter olie per 6000 km. Onderhoud is ook complexer door de turbo. Bijvoorbeeld er moest een overdrukslang vervangen worden en door de turbo was dit een arbeidsintensiever proces. Dit is overigens mijn enige reparatie aan het blok want hij houdt zich goed (wat je van een volvo mag verwachten

).
Geplaatst: 06.03.2013 - 22:54
door Niels S60
Het olieverbruik van mijn 2.0T uit 2005 was vrijwel nihil. Nooit geen reparaties aan gehad. Geweldige motor met een lekker geluid. Relatief zuinig (1:11/12), soepel en snel. Wel getuned (Rica) tot 225 pk, maar ook met de standaard 180 pk kom je niets tekort. Kon er menig GTI-tje de oren mee wassen; top van 254 km/h op de Oberhausen-straight

Mis m'n S60 2.0T nog dagelijks; moet het voorlopig nog ff uitzingen met m'n huidige (turboloze) C30 1.8....
Geplaatst: 06.03.2013 - 23:45
door Ramon&Ramon
Driekwart liter op 6000 km is dus geen olieverbruik te noemen.
Geplaatst: 07.03.2013 - 09:43
door Bakboord1
Ik heb met mijn 2.4 benzine een verbruik van 1l op 6.000km.
En hoewel mijn 2.4 een probleemloze auto is kijk ik stiekem ook naar een 2.0t omdat ik nu net een beetje fun mis omdat de motor niets extra's heeft.
Maar moet een 2.0t niet zuiniger zijn dan een 2.4. Kleiner volume en turbo moet toch resulteren in een lager verbruik.
Geplaatst: 07.03.2013 - 20:09
door acecombat
Ja als je net zo snel optrekt als met de 2.4 dan denk ik dat de 2.0T zuiniger is. Wel is me vader een rustige rijder en ben ik een vlotte rijder.
Als je de fabrieksopgave vergelijkt gegeven het gemiddelde brandstofgebruik dan heeft de 2.4 140pk een gebruik van 1 op 11,4 en de 2.0T een gebruik van 1 op 11,2.