D5 brandstof aanzuiging probleem
Geplaatst: 04.03.2013 - 00:20
Onlangs viel ik langs de snelweg stil met de S80 D5 '02. De display gaf aan motorservice spoed, en alle vermogen viel weg. Auto stil gezet, meermalen proberen te starten. Uiteindelijk de wegenwacht gebelt.
Eerste gevoel zei de motor krijgt helemaal geen brandstof, want ik kreeg geen hik of kuch van aan willen slaan. Dit terwijl de tank nog voor plus minus een kwart vol moest zitten volgens zowel brandstofmeter als wat de dagteller stand zei.
Na een poosje wachten kwam er een vriendelijke heer van de wegenwacht opdagen welke me naar het dichtsbijzijnde pompstation afsleepte.
Motorkap omhoog, luchtfilter los, startspray erin en direct aanslaan. Vervolgens een 25 liter brandstof getankt en ik kon eigenlijk probleemloos mijn weg vervolgen, wel het advies meegekregen niet verder dan half leeg te rijden totdat de boel gefixt was.
Nu rij ik al even rond met deze situatie en eigenlijk geen klachten, al heb ik de tank niet verder dan half leeg durven laten raken.
Nu is mijn vraag aan alle verzamelde kennis hier op het forum, moet ik het brandstoffilter verdenken(in september vernieuwd), of de pomp of misschien de aanzuigslang?
Of zit ik er helemaal naast?
Via de search kon ik het niet vinden, of ik heb niet de juiste keywords gebruikt....
Eerste gevoel zei de motor krijgt helemaal geen brandstof, want ik kreeg geen hik of kuch van aan willen slaan. Dit terwijl de tank nog voor plus minus een kwart vol moest zitten volgens zowel brandstofmeter als wat de dagteller stand zei.
Na een poosje wachten kwam er een vriendelijke heer van de wegenwacht opdagen welke me naar het dichtsbijzijnde pompstation afsleepte.
Motorkap omhoog, luchtfilter los, startspray erin en direct aanslaan. Vervolgens een 25 liter brandstof getankt en ik kon eigenlijk probleemloos mijn weg vervolgen, wel het advies meegekregen niet verder dan half leeg te rijden totdat de boel gefixt was.
Nu rij ik al even rond met deze situatie en eigenlijk geen klachten, al heb ik de tank niet verder dan half leeg durven laten raken.
Nu is mijn vraag aan alle verzamelde kennis hier op het forum, moet ik het brandstoffilter verdenken(in september vernieuwd), of de pomp of misschien de aanzuigslang?
Of zit ik er helemaal naast?
Via de search kon ik het niet vinden, of ik heb niet de juiste keywords gebruikt....