Pagina 1 van 2
Nieuw en op zoek naar een volvo
Geplaatst: 09.05.2006 - 00:39
door Gijs_volvo
Hallo allemaal!
Sinds een paar dagen ben ik op zoek naar een andere auto. Nu liep ik o.a. tegen het model 440/460 aan

Heb al verschillende mooie te koop zien staan, maar wat zijn kinderziektes bij deze modellen? Ben vooral op zoek naar het nieuwe model van na 1993 en dan met een 1800 motor.
Is deze auto roestgevoelig?
Volgens mij is 180.000km voor een Volvo een eitje..
Wat is er mogelijk kwa audio mogelijkheden (speaker inbouw voorin met name)
Andere dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!
Gijs
Geplaatst: 09.05.2006 - 01:57
door Daan
je moet opletten dat de achterwielkasten niet erg veel roest hebben. Verder de standaard dingen van of de wagen rechtdoor rijd als je remt en dat soort dingen.
Geplaatst: 09.05.2006 - 11:20
door Caerbannog
Ik zou op zoek gaan naar een mooie 2 liter van het laatste type (groene peilstok). Deze rijden heerlijk, zijn zuinig, verbruiken practisch geen olie en zijn ook nog razendsnel.
Ze hoeven 2ehands niet meer te kosten dan een 1800 of 1600.
Zwakke punten zijn inderdaad de wielkasten achter. Motoren zijn vrijwel onverwoestbaar. Verder gaat de stappenmotor nog wel eens stuk. (te merken aan een niet goed stationair toerental). Verder zijn de auto's behoorlijk probleemloos. Gewoon kijken of ie lekker soepel schakelt en rijdt. Of ie ook bij hoge snelheden lekker op de weg ligt. Beetje op je gevoel afgaan. Neem even iemand anders mee als je bij een auto gaat kijken, want liefde maakt blind
Suk6!
Geplaatst: 09.05.2006 - 11:34
door Gijs_volvo
Oke, bedankt. Ga binnenkort waarschijnlijk kijken naar een 440 1.8 uit 1996.
Bij die wielkasten, zitten daar nog kunststof wielkuipen in de kasten? Stationair draaien ligt rond de 800/1000 rpm toch?
Hoe zijn trouwens de 1800 motoren van dat jaar? Auto waar het over gaat heeft ongeveer 180.000km gelopen. Volgens autoweek zijn verbruiken ze 7.6L op 100Km. Olieverbruik?
Kan iemand ook nog iets vertellen over de kofferruimte en heeft daar iemand een foto van hoeveel ruimte er is?

Ook zou ik graag wat mogelijkheden willen zien/horen hoe speakers in te bouwen zijn in de deuren etc
Alvast hartelijk bedankt!
Geplaatst: 09.05.2006 - 12:23
door Caerbannog
Voordeuren kan je 13cm speakers in kwijt, tweeters zou ik opbouw gebruiken. In het dashboard is geen plaats voor speakers.
In de achterdeuren kan je ook 13cm kwijt geloof ik.
Verder zou ik in de hoedenplank een paar ovale speakers plaatsen, dan moet je lawaai zat hebben volgens mij
Kofferruimte is behoorlijk. In ieder geval groter dan een Golf.
Met mijn 2 liter 480 verbruik ik 7,0 liter per 100km. Olieverbruik 0,0. Ik geloof dat dit bij de 1800jes ook geen probleem is. Uitzonderingen zullen er altijd zijn natuurlijk
De wielkasten achter hebben geen kunststof kuip, je ziet daarom het probleem altijd direct
Hier een fotootje van het exacte probleem;
Bij een 440/460 is het vaak nog iets verder naar beneden verrot. De foto is van mijn 95'er 480 waar ik zelf nieuwe randen in gezet heb.

Geplaatst: 09.05.2006 - 13:05
door roever
Je kunt kleine inbouw tweeters trouwens ook in de voordeuren wegwerken, ik heb er bij mij 2 in de panelen verzonken weggebouwd. Je hebt aan de schanierkant van de deurpanelen een inbouwruimte van ongeveer 3 cm diep (alleen voor je filter moet je wat bedenken als je ook nog gewone speakers wilt inbouwen, ik heb die nl in de speakerruimte zitten omdat ik alleen 6*9" achter en de tweeters voorin heb)
De 1.8i is een lekkere motor, loopt goed en zuinig en je hebt power genoeg om rustig in de 5e in te halen. Het is geen racer, daarvoor moet je echt kijken voor een turbo of 2.0 (heb een tijdje terug proef gereden in een 2.0i, gaaaaaaan! Binnen een paar seconden van 100 tot 170 kmh!).
Mijn 1.8i verbruikt gemiddeld 1:12.5-13 over een heel jaar ('s winters 1:12 in de zomer 1:13-14). Rij wel geen echt lange stukken. Olie verbruik van die van mij met 150.000km op de klok is minimaal (0.5 liter op 10.000km).
Let verder op de distributieriem, die moet om de 6 jaar of om de 80.000km vervangen worden. Ga na of die gebeurd is, het kost ongeveer 250 euro om te laten doen..... Als de riem knapt heb je een groot probleem!
Geplaatst: 09.05.2006 - 13:31
door Gijs_volvo
Oké bedankt allemaal!
Ik heb nog 13cm speakers en ovale speakers liggen van m'n Golfje 2. Dat zit dus wel goed.
Waarschijnlijk ga ik woensdag of donderdagavond kijken. Distributieriem was eind 2005 vervangen. Evenals de banden, remmen en uitlaat.
Geplaatst: 09.05.2006 - 18:08
door Caerbannog
En waar we nu natuurlijk heel nieuwsgierig naar zijn; wat is de vraagprijs voor het gebakje?

Geplaatst: 09.05.2006 - 18:24
door V40marijn
Vanaf 1994 zitten er toch tweeters bij de voorruit.
Tenminste bij mij wel
Geplaatst: 09.05.2006 - 19:33
door Gijs_volvo
Vandaag iemand gesproken, en die zei dat volvo 440 motoren van Renault hebben.... en vaak warm lopen :? Ik weet niet in hoevere dit klopt, maar waarschijnlijk kan iemand me daar wel meer over vertellen
Vraagprijs van die volvo waar ik mee bezig ben ligt rond de 1200 euro...
Geplaatst: 09.05.2006 - 23:24
door roever
Gijs_volvo schreef:Vandaag iemand gesproken, en die zei dat volvo 440 motoren van Renault hebben.... en vaak warm lopen :? Ik weet niet in hoevere dit klopt, maar waarschijnlijk kan iemand me daar wel meer over vertellen

De motoren zijn idd van Renault, alleen van warmlopen heb ik nog nooit wat gehoord. Over het algemeen is de 1.8i uit de 440 de meest betrouwbare motor. Heeft ook de minst geavanceerde techniek (die niet 'i'versies daargelaten), heeft namelijk maar singlepoint injectie.
De 1.7i's, Turbo's en 2.0-en hebben allemaal multipoint injectie en hebben daarom ook iets meer power.
Als je je zorgen maakt kun je ook eens op My Review van Autoweek kijken (ff zoeken op de site), daar kun je ervaringen lezen van andere gebruikers, en zul je zien dat ze vaak zonder veel ellende veel km's hebben gereden.
Geplaatst: 10.05.2006 - 01:00
door Caerbannog
Warmlopen heb ik inderdaad bij 2 440's 1800 wel gezien. In beide gevallen ging het om een kapotte temperatuursensor in de radiateur. Kost bijna niks om te vervangen. Niks om je zorgen te maken dus.
Geplaatst: 10.05.2006 - 10:18
door Gijs_volvo
Oke, hij loopt dus niet echt warm, maar op het metertje wel als ik het goed begrijp
Volvo 440 waar ik het over had gaat niet door. Is verkocht. Maar niet getreurt, er zijn er nog bergen

Geplaatst: 10.05.2006 - 12:22
door Caerbannog
Ik weet niet waar je ongeveer woont; Op marktplaats nog een leuke:
KLIK
Geplaatst: 10.05.2006 - 14:45
door Gijs_volvo
Hee bedankt. Ik was deze al tegen gekomen en heb diegene al gemailt

Ben benieuwd. Het enige dat er niet op zit is een trekhaak, dat wil ik er eigenlijk wel op hebben aangezien ik nog wel eens met onderdelen van m'n kever moet rond rijden :roll:
Een trekhaak is er denk ik wel handig onder te knutselen of niet?
Ik kom uit Vught, bij Den bosch, dus is op zich wel te doen.
Geplaatst: 10.05.2006 - 17:53
door Gijs_volvo
Wat vinden jullie van
deze auto?
Geplaatst: 10.05.2006 - 17:56
door Ramon&Ramon
1.7 bestaat niet!
1.8kpd
b18u
2.0ft
enz
Geplaatst: 10.05.2006 - 17:56
door Caerbannog
Mooie auto, mooie velgen. Maarja, wit.... is er iets over onderhoud bekend?
Geplaatst: 10.05.2006 - 19:13
door Gijs_volvo
Ramon&Ramon, kun je wat duidelijker zijn :?
Vind wit niet zo'n erge kleur eigenlijk. Vind luxe wat belangrijker

Kga morgen denk ik even bellen
Geplaatst: 10.05.2006 - 19:24
door Caerbannog
1.7 bestaat wel degelijk. Zelfde multipoint injectie blok als in de 480 geloof ik.
KPD, U en FT zijn aanduidingen voor motortypes. 2 liter FT zul je in de 4 serie niet tegen komen trouwens. T staat voor turbo. de B18FT is het turboblok zoals dat in de 440/60/80 te vinden is.
B18U is volgens mij het blok wat het meeste in de 440 te vinden is, het 90PK 1800 blok.
Suk6 met bellen
