Pagina 1 van 1

Xenon verlichting V70

Geplaatst: 07.03.2013 - 21:35
door BerkeleyCal
Beste leden,
Is er iemand onder jullie die eveneens problemen/ervaringen heeft met het inbranden van de kunststof koplamp unit. Het lijkt er sterk op dat aan de binnenzijde van de unit ter hoogte van de Xenon lampen een verkleuring is ontstaan door waarschijnlijk de warmte van de Xenon lampen.
Ik vraag mij af of dit nog te verhelpen is, of dat ik aan nieuwe units toe ben.
Graag een reactie. BerkeleyCal bedankt bij voorbaat de beantwoorder(s).

Geplaatst: 13.03.2013 - 07:10
door Plein69
De temperatuur afgifte van xenonlampen is minder dan de standaard H4 of H7.
Wat kan gebeuren is dat het de binnenkant van de koplamp / "chroom" laagje afbrokkeld.

Plaats even een foto.

Geplaatst: 13.03.2013 - 08:57
door Ben
Mods break
V70 van welk bouwjaar?
Dan kan ik de vraag naar het juiste board verplaatsen

Geplaatst: 15.03.2013 - 20:37
door BerkeleyCal
Was vanmiddag bij KwikFit voor een beperkte ruitschade. De monteur gaf aan dat de XENON verlichting achteraf is gemonteerd en dat de kwaliteit van de unit minder is dan wanneer de XENON vanuit de fabriek wordt gemonteerd.
Heb geen idee of dit zo is. Maar als jij aangeeft dat de warmte van XENON minder is dan de standaard lampen heb ik bij de opmerking van de monteur zo mijn bedenkingen.
Plein 69, zo te zien is er geen chroom o.i.d. van de koplamp afgebrokkeld, dan zou dit ook in de unit moeten liggen lijkt mij als leek.
Zal binnenkort als het weer weer wat helderder is een foto maken en plaatsen.
Ben, de Volvo is een V70 T5 van 2005.
Zal mij later weer melden.
vr.gr.
BerkeleyCal

Geplaatst: 15.03.2013 - 22:57
door diesel01
Ik dacht al maak een foto..
Wij kunnen aan de koplamp zien of het oem xenon is..

Geplaatst: 16.03.2013 - 17:40
door Bakboord1
Bij achteraf gemonteerde xenon is dit wel een bekend verschijnsel. Is al heel wat over geschreven.

Edit: ik heb inmiddels ergens gelezen dat dit te maken heeft met uv stralen en dat goedkopere aftermarketsets geen uv filter hebben. Oem en bijv pilot hebben dit wel en dan zou het niet voorkomen.

Geplaatst: 16.03.2013 - 20:29
door elianmars
Bakboord1 schreef:Bij achteraf gemonteerde xenon is dit wel een bekend verschijnsel. Is al heel wat over geschreven.
Ik heb anderhalf jaar xenon in mijn wagen gehad, maar herken het probleem van inbranden totaal niet.

Geplaatst: 17.03.2013 - 14:49
door Rob2u
BerkeleyCal schreef:Maar als jij aangeeft dat de warmte van XENON minder is dan de standaard lampen heb ik bij de opmerking van de monteur zo mijn bedenkingen.
BerkeleyCal
Ik heb ALTIJD bedenkingen bij opmerkingen van een monteur van Kwikfit :evil:
Bij ons Forum zitten de echte deskundigen!

Geplaatst: 21.03.2013 - 21:13
door BerkeleyCal
beste lezers/kenners
heb meerdere malen geprobeerd een foto als bijlage mee te sturen, maar het het is me nog niet gelukt, zal z.s.m. een kennis informeren wat ik fout doe.
meld mij a.s.a.p.
gr. BerkeleyCal

Geplaatst: 21.03.2013 - 21:14
door JeroenSpock
Heeft een T5 niet standaard xenon?
Foto kan je gewoon toevoegen als bijlage...

Geplaatst: 21.03.2013 - 21:18
door BerkeleyCal
nog even Bakboord1, is het makkelijk te zien wat voor soort unit er in is gemonteerd een Oem of Pilot, dit vanwege het UV-filter, of moet ik dan de hele unit demonteren.
hoor het wel bedankt.
BerkeleyCal

Geplaatst: 21.03.2013 - 22:44
door Bakboord1
Ik heb geen idee waar je dit verder aan herkent. Ben geen ervaringsdeskundige. Ik weet enkel dat het probleem hier al eerder op dit forum voorbij is gekomen ergens in de afgelopen acht jaar..

Geplaatst: 21.03.2013 - 23:22
door elianmars
JeroenSpock schreef:Heeft een T5 niet standaard xenon?
Was het maar waar...... :?

Geplaatst: 22.03.2013 - 19:36
door vincent65
BerkeleyCal schreef:nog even Bakboord1, is het makkelijk te zien wat voor soort unit er in is gemonteerd een Oem of Pilot, dit vanwege het UV-filter, of moet ik dan de hele unit demonteren.
hoor het wel bedankt.
BerkeleyCal
Als het bv Pilot is staat dat op de ballast, die is makkelijk te vinden door de bedrading van de lamp af te volgen.