Pagina 1 van 1
volvo 740 TD D24 TD start problemen
Geplaatst: 10.03.2013 - 20:36
door rotterdammertje010
mijn dieseltje start niet
ik heb zojuist de startmotor vervangen voor een ander
en ik heb nogsteeds het zelfde probleem
de startmotor jaagt aan maar het lijkt alsof die geen vloeistof krijgt
pechhulp is langs gekomen en die heeft een booster er op gezegd en toen sloeg die wel aan en hij draaide
maar nu wilde ik een dag later de boel zelf starten en ik had weer het zelfde probleem
draai de sleutel om startmotor draaide maar de auto werd niet aangejaagd
Geplaatst: 10.03.2013 - 21:16
door arjan_de_jong
waarom vervang je dan de startmotor???
als je nu starthulp aansluit slaat hij wel aan?
dan gok ik dat de spanning te laag is.
dit kan natuurlijk verschillende oorzaken zijn.
-accu niet vol genoeg. laad hem eens goed vol.
-laadspanning te laag. te controleren met multimeter als motor loopt. ongeveer 14 volt is goed
heb je geen 14 volt dan kan dit je dynamo zijn of de draad van accu naar dynamo.
accu kan ook overleden zijn. die kunnen ze bij een accu boer wel doormeten
Geplaatst: 10.03.2013 - 22:45
door Msuidgeest
Ik lees hier dat de startmotor wel draait. En dat rijmt niet met het feit dat de motor aanslaat met starthulp.
Ergens denk ik dat de zekering van de gloei-installatie niet meer goed is. Die is waarschijnlijk een strip van 50 of 80 ampère.
Geplaatst: 10.03.2013 - 23:54
door wim de jong
de startmotor jaagt aan maar het lijkt alsof die geen vloeistof krijgt
Wat bedoel je eigenlijk hiermee?
Gaat de startmotor wel draaien, maar hij neemt de motor niet mee?
Dan is het natuurlijk wel logisch dat de motor aanslaat met een starthulp, of extra booster. Dan zou ik het zoeken in de startmotor en/of bendix / starterkrans combinatie.
Geplaatst: 10.03.2013 - 23:55
door rotterdammertje010
ik heb de startmotor vervangen omdat ik zo wie zo er nog 1 had liggen
en het er op lijkt dat de startmotor net niet snel genoeg gaat
maar die is vervangen en ik heb nog steeds het zelfde
de startmotor werkt maar motor wil niet aan slaan
hij stottert/hikt niet
maar als we de starthulp er bij zetten slaat die wel aan
Msuidgeest : Ergens denk ik dat de zekering van de gloei-installatie niet meer goed is. Die is waarschijnlijk een strip van 50 of 80 ampère.
wat bedoel je met die zin ??
Geplaatst: 10.03.2013 - 23:59
door Ramon&Ramon
Meten of je spanning krijgt op de gloeibougies met het contact aan.
Zoniet,dan is er iets mis met het gloeisysteem,zekering stuk,gloeibougies stuk,relais stuk,temperatuurzender achter in de cilinderkop stuk enz enz.
Geplaatst: 11.03.2013 - 00:05
door rotterdammertje010
gloeistiften zijn zo wie zo nieuw die had ik al vervangen
waar zit de relais van dat gebeuren ?
Geplaatst: 11.03.2013 - 00:24
door rotterdammertje010
en hoe merk je dat de tempratuurzender wel of niet kapot is ?
Geplaatst: 11.03.2013 - 10:22
door arjan_de_jong
Als er een zekering kapot zou zijn zou hij ook niet starten met een start hulp jongens!
Denk gewoon dat je te weinig spanning hebt om de start motor snel te laten rond draaien
Meet eerst de accu even na en check ook de spanning van de dynamo voor de zekerheid.
Geplaatst: 11.03.2013 - 13:11
door Ramon&Ramon
Je kunt simpel meten of er spanning op de gloeibougies komt met contact aan.
Als de sensor achter op de kop stuk is,dan gloeit hij niet,die stuurt het relais aan op tijdsduur van gloeien.
Meten is weten en zo moeilijk is dat systeem niet toch?
Geplaatst: 11.03.2013 - 15:12
door arjan_de_jong
Ib]Ramon&Ramon[/b],
Lijkt me sterk dat er daar iets mis is als de auto wel aanslaat met startkabels/starthulp.
Geplaatst: 11.03.2013 - 16:11
door Ramon&Ramon
Dat zal ik proberen uit te leggen.
Als je flink door kunt starten spuit hij een dusdanige hoeveelheid brandstof in,dat hij daar op een gegeven moment op aanslaat.
Maar je moet eerst zeker weten of hij voor gloeit en dat is simpel te meten.
Ik weet ook niet oud de diesel is,de nieuwere modellen hebben hydraulische klepstoters en de oudere stelbare,als bij die motoren de klepspeling te strak staat,heb je dit startprobleem ook.
Ik ken die motoren dromen,heb er tientallen gereviseerd.
Geplaatst: 11.03.2013 - 20:53
door rotterdammertje010
voor gloeien doet die
op dash laat die dat ook zien
nieuwe gloeistiften zitten er in
maar ik ben er achter
als ik wil starten draait alles rond alleen net niet genoeg om aan te slaan
na het proberen te starten zag ik ineens vloeistof onder de wagen druppelen
ik dacht eerst dat de koppakking er naast lag
dus ik boven langs het blok gevoeld maar er lag geen pakking naast
en toen zag ik het
bovenzijde van de dieselpomp was zeikesnat
mischien dat dat verklaard waarom die niet genoeg vloeistof krijgt waardoor die niet aanslaat
nu had ik nog een oude pomp liggen en die heb ik als voorbeeld gebruikt en uit elkaar gehaald om te kijken hoe het zit !
morgen naar de dieselspecialist en wat rubberen en koperen onderdelen
vernieuwen
dan moet het hopelijk opgelost zijn
Geplaatst: 11.03.2013 - 21:26
door Msuidgeest
Een lekkende pomp is inderdaad niet goed.
Geplaatst: 12.03.2013 - 10:10
door arjan_de_jong
Kijk dat maakt het een ander verhaal.
Kwam over alsof hij gelijk aansloeg met een start hulp.
Dat je lampje op het dash brand van het voorgloeien zegt nog niks trouwens..
Bij men oude Landrover had ik ook startproblemen. Sloeg pas aan na lang door starten. Bleken 3 gloei pitten het niet meer te doen. Lampje werkte nog gewoon.
Meten is weten.
Maar eerst lekke pomp maar oplossen.
Geplaatst: 12.03.2013 - 16:56
door rotterdammertje010
het blok heeft ook gedraaid met hulp van een start booster van de pech hulp
ik heb de pomp uit elkaar gehaald en de bovenkant naar de diesel specialist gebracht die gaat er een nieuw busje en wat rubbertjes er in zetten
is er ergens een schema met de relais die bij de zekeringen zitten ??
die heb ik ook allemaal even opgeschreven die dingen zitten er al in vanaf 1987 zag ik trouwens even kijken of ik die ook kan vernieuwen
Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740GL 2.1
Geplaatst: 28.07.2013 - 17:15
door piet1000
Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740 GL 2.3 (4cilinder)uit 1987 met automatische choke afstellen?
Hij houdt behoorlijk vaak in waardoor hij schokt. Het gekke is dat wanneer de sleutel uit het contact is hij nog na loopt te pruttelen.
Wie kan mij hier eventueel meer over vertellen?
Mvg,
Piet-Hein
Geplaatst: 29.07.2013 - 21:10
door marc740
Kan het niet zijn dat het blok niet genoeg compressie heeft bij het starten?
Met starthulp gaat hij dan sneller rond en bouw dan meer druk op dan met de accu starten.
Ben geen monteur maar het is maar een sugestie!
Re: Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740GL
Geplaatst: 29.07.2013 - 22:09
door admiral
piet1000 schreef:Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740 GL 2.3 (4cilinder)uit 1987 met automatische choke afstellen?
Hij houdt behoorlijk vaak in waardoor hij schokt. Het gekke is dat wanneer de sleutel uit het contact is hij nog na loopt te pruttelen.
Wie kan mij hier eventueel meer over vertellen?
Mvg,
Piet-Hein
dit is een topic over een Volvo met een diesel probleem. Jij kaapt nu zijn topic met jou probleem. Beter is dat je je eigen topic maakt, wat je nu doet schept alleen maar verwarring.
Re: Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740GL
Geplaatst: 29.07.2013 - 23:30
door Gast
admiral schreef:piet1000 schreef:Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740 GL 2.3 (4cilinder)uit 1987 met automatische choke afstellen?
Hij houdt behoorlijk vaak in waardoor hij schokt. Het gekke is dat wanneer de sleutel uit het contact is hij nog na loopt te pruttelen.
Wie kan mij hier eventueel meer over vertellen?
Mvg,
Piet-Hein
dit is een topic over een Volvo met een diesel probleem. Jij kaapt nu zijn topic met jou probleem. Beter is dat je je eigen topic maakt, wat je nu doet schept alleen maar verwarring.
En even voorstellen wordt hier erg op prijs gesteld.